

Universitatile sa isi asume raspunderea acordarii titlului de doctor! Ministerul Educatiei, replica in scandalul desfiintarii CNATDCU

De Ana Ghiarasim
la 21 Iul. 2022
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Universitatile sa isi asume raspunderea acordarii titlului de doctor! Ministerul Educatiei, replica in scandalul desfiintarii CNATDCU21Iul.2022

Ministerul Educatiei transmite, intr-un comunicat de presa, ca suspiciunile de plagiat vor fi analizate de Comisia Nationala de Etica a Titlurilor Universitare, iar Ministerul Educatiei va avea obligatia sa formuleze actiune in instanta pentru anularea ordinului prin care s-a acordat titlul de doctor, potrivit noilor legi ale Educatiei. Pana atunci, plangerile aflate pe rol vor fi rezolvate de CNATDCU, dupa procedura cunoscuta.

Potrivit Ministerului Educatiei, Comisia Nationala de Etica a Titlurilor Universitare (CNETU) este definita in lege ca o instanta de apel suprema la nivel academic, o institutie care sa trateze cu profesionalism orice sesizare, primita din orice sursa, cu privire la respectarea conditiilor de etica in dobandirea titlurilor universitare, inclusiv plangerile impotriva comisiilor de etica din universitati. CNETU va deveni o instanta de apel puternic profesionalizata/specializata.

Ministerul Educatiei precizeaza ca universitatile trebuie sa isi asume responsabilitatea acordarii titlului de doctor.
 
"Universitatile sunt cele care acorda titlul de doctor in toate statele in care functioneaza sisteme avansate/performante de educatie. Acordarea titlului de doctor trebuie sa fie o prerogativa a universitatii care acorda titlurile pe toate cele 3 cicluri de studii: Licenta, Master si Doctorat. Universitatile sunt cele care organizeaza admiterea si inmatricularea studentilor doctoranzi, care asigura procesul de pregatire doctorala, stabileste comisiile de sustinere, asigura indrumarea, sustinerea si notarea examenelor si referatelor si, la finalul pregatirii doctorale, asigura si asuma sustinerea tezei de doctorat. Este firesc si imperios necesar ca toate institutiile de invatamant superior sa isi asume si responsabilitatea acordarii titlului de doctor", se arata in comunicatul oficial.
 

Plagiatele vor fi verificate de Comisia Natională de Etica a Titlurilor Universitare

 
Legislatia actuala disipeaza asumarea raspunderii putand genera situatii grave.  In prezent, conducerile universitatilor stiu ca daca „apar erori din perspectiva stiintifica sau a eticii”, tezele de doctorat vor mai fi validate, in mod strict formal/birocratic, pe 3 paliere: comisia de specialitate CNATDCU, Consiliul General CNATDCU si prin ordin de ministru de atribuire a titlului de doctor, degrevand institutiile de invatamant superior de asumarea raspunderii din perspectiva respectarii normelor de etica universitara. 
 
Consiliul General CNATDCU nu citeste/nu analizeaza NICIODATA continutul stiintific al tezelor de doctorat: se voteaza strict formal, neexistand nicio situatie de plagiat ex-ante acordarii unui titlu de doctor identificata de membrii Consiliului CNATDCU. Consiliul General CNATDCU voteaza doar nume si titlturi de teze! Si asta desi HG 681/2011 prevede verificarea de catre CNATDCU a continutului stiintific, inclusiv din perspectiva existentei plagiatului. Intr-o singura sedinta/sesiune a Consiliului General CNATDCU se valideaza sute de teze de doctorat care au sute de pagini fiecare, in peste 70 de domenii diferite.
 

Institutiile care acorda doctoratele vor trebui inclusiv sa declare plagiatele

 
Potrivit Ministerului Educatiei, institutiile de invatamant superior au solicitat in repetate randuri modificarea legislatiei in sensul asumarii de catre universitati a acordarii titlurilor de doctor, in acord cu responsabilitatea universitatilor in formarea la nivel de Licenta/Master/Doctorat, precum si in acord cu practicile internationale.
 
"Odata cu participarea institutiilor de invatamant superior romanesti in Aliante de universitati europene si introducerea programelor de studii doctorale de tip „joint degree” care se finalizeaza cu o diploma comuna, oare cum ar putea fi acordat titlul de doctor pentru o universitate occidentala de catre rectorul/presedintele universitatii, iar pentru o universitate romaneasca sa fie ministrul educatiei cel ce semneaza si asuma acordarea titlului de doctor? Raspuns: Nicicum!", se mai arata in comunicatul de presa.
 
In noul proiect al Legii invatamantului superior Comisia Nationala de Etica a Managementului Universitar se pronunta asupra litigiilor privind nerespectarea eticii in managementul universitar si asupra litigiilor referitoare la incalcarea raspunderii publice, iar Comisia Nationala de Standardizare a Titlurilor si Gradelor Universitare (CNSTGU) va fi o alta structura puternic profesionlizata pentru elaborarea si respectarea standardelor stiintifice pentru acordarea titlurilor de doctor si a calificativelor pentru tezele de doctorat.
 
Un pas important in prevenirea fraudelor universitare este reprezentat de reglementarea infiintarii Registrului Unic National Integrat al Diplomelor si Actelor de Studii  (RUNIDAS), gestionat de Ministerul Educatiei prin Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI). RUNIDAS va gestiona integrat diplomele eliberate de unitatile de invatamant /institutiile de invatamant superior si registrele matricole de la nivelul unitatilor de invatamant /institutiilor de invatamant superior/Academiei Romane.
 
Proiectul noii Legi a invatamantului superior consolideaza perspectiva eticii prin includerea unor reglementari care definesc si clarifica normele de etica universitara si deontologie profesionala, abaterile  de la normele de etica universitara si deontologie profesionala, situatiile de tip conflict de interese si procedurile de analiza a sesizarilor privind etica si deontologia profesionala. Tot noul proiect al Legii invatamantului superior include, pentru prima data, obligativitatea introducerii cursurilor de etica universitara in planurile de invatamant ale tuturor programelor de licenta.
 
Odata cu asumarea raspunderii acordarii titlului de doctor de catre universitati, sintagma „Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare” devine caduca si impune o reorganizare in spiritul unei puternice profesionalizari a Comisiei Nationale de Etica a Titlurilor Universitare care va trebui sa-si concentreze toate resursele pe aspectele de etica universitara.
 


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

plagiattitlu de doctoruniversitateplagiateacuzatii de plagiatdoctoratsorin cimpeanu


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//