OFICIAL: Studentii din invatamantul superior dual vor acumula vechime in munca si vor beneficia de mobilitati in afara tarii

De Portal Invatamant
la 14 Mai. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OFICIAL: Studentii din invatamantul superior dual vor acumula vechime in munca si vor beneficia de mobilitati in afara tarii14Mai.2024

Metodologia de organizare si functionare a invatamantului superior dual a fost publicata in Monitorul Oficial. Documentul reglementeaza invatamantul superior dual ca forma de invatamant superior cu frecventa care se organizeaza pentru dobandirea de cunostinte, deprinderi si competente, pentru calificari profesionale de nivel 5, 6, 7 si 8.

Conform noilor reglementari, competentele cheie se dezvolta in contextul formarii profesionale, in sprijinul integrarii cu succes pe piata muncii, favorizand totodata continuarea studiilor si invatarea pe tot parcursul vietii. De asemenea, ordinul reglementeaza si principalele drepturi si obligatii ale institutiei de invatamant superior si ale operatorilor economici parteneri.
 
Invatamantul superior dual are urmatoarele caracteristici specifice:
- este organizat, intr-un cadru unitar, de catre institutiile de invatamant superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comert, asociatii patronale de ramura, clustere in calitate de potentiali angajatori si parteneri de practica;
- asigura o ruta de educatie si formare profesionala, organizata pe baza de parteneriat si conform unor contracte individuale de pregatire practica incheiate cu operatorii economici care isi asuma ca responsabilitate principala pregatirea practica a studentilor;
- operatorii economici asigura pregatirea practica a studentilor si pot acorda burse, cel putin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru invatamantul superior, precum si din alte fonduri, pentru invatarea in conditiile respectarii standardelor de calitate;
- se bazeaza pe un parteneriat extins, asigurand colaborarea dintre institutiile de invatamant superior partenere si mediul economic. 
 
Invatamantul superior dual vine cu numeroase beneficii pentru studenti, printre cele mai importante fiind: 
- faptul ca pot beneficia de mobilitati interne si internationale, temporare sau definitive, conform prevederilor legale in vigoare.
- faptul ca li se recunoaste vechimea in munca si specialitate, fara plata contributiilor la stat.
 

Metodologia privind Invatamantul superior dual, publicata in Monitorul Oficial

 
 CAPITOLUL I
 Dispozitii generale
 
Art. 1. — Prezenta metodologie reglementeaza organizarean si functionarea invatamantului superior dual, pentru calificari profesionale de nivel 5, 6, 7 si 8, nivel stabilit conform Cadrului national al calificarilor si corelat cu Cadrul european al calificarilor (EQF).
 
Art. 2. — (1) Invatamantul superior dual reprezinta o forma de invatamant superior cu frecventa, pentru calificari profesionale de nivel 5, 6, 7 si 8.
 
(2) Invatamantul superior dual se organizeaza pentru dobandirea de cunostinte, deprinderi si competente, pentru calificari profesionale de nivel 5, 6, 7 si 8. Competentele-cheie se dezvolta in contextul formariiprofesionale, in sprijinul integrarii cu succes pe piata muncii, favorizand totodata continuarea studiilor si invatarea pe tot parcursul vietii.
 
Art. 3. — (1) Invatamantul superior dual se organizeaza in consortii de catre institutii de invatamant superior de stat, particulare sau confesionale acreditate, in baza contractului de parteneriat.
 
(2) Potrivit legii, institutiile de invatamant superior pot participa la constituirea de consortii de invatamant dual in conformitate cu prevederile Legii invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(3) Responsabilitatile privind organizarea si desfasurarea activitatilor de invatare, predare, aplicative, de cercetare si evaluare sunt partajate intre membrii consortiului si stabilite in contractul de parteneriat.
 
(4) Operatorii economici organizeaza activitatile de invatare prin munca si participa la evaluarea continua a studentilor.
 
(5) Activitatile aplicative si de cercetare se pot desfasura atat la institutia de invatamant superior, cat si la operatorii economici.
 
CAPITOLUL II
Organizarea si functionarea invatamantului superior dual
 
Art. 4. — (1) Invatamantul superior dual se desfasoara pe baza de contract de parteneriat si are urmatoarele caracteristici specifice:
a) este organizat intr-un cadru unitar de catre institutiile de invatamant superior, la solicitarea operatorilor economici sau a structurilor asociative interesate, cum ar fi camere de comert, asociatii patronale de ramura, clustere in calitate de potentiali angajatori si parteneri de practica;
b) asigura o ruta de educatie si formare profesionala, organizata pe baza de parteneriat si conform unor contracte individuale de pregatire practica incheiate cu operatorii economici care isi asuma ca responsabilitate principala pregatirea practica a studentilor;
c) operatorii economici asigura pregatirea practica a studentilor si pot acorda burse, cel putin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru invatamantul superior, precum si din alte fonduri, pentru invatarea in conditiile respectarii standardelor de calitate;
d) se bazeaza pe un parteneriat extins, asigurand colaborarea dintre institutiile de invatamant superior partenere si mediul economic.
 
(2) Invatamantul superior dual se organizeaza:
a) pentru studiile universitare de scurta durata, care corespund unui numar de cel putin 120 de credite, ca invatamant cu frecventa;
b) pentru ciclul I — programe de studii universitare de licenta, care corespund unui numar de credite cuprins intre minimum 180 si maximum 240 de credite, respectiv nivelului 6 de calificare profesionala, ca invatamant cu frecventa;
c) pentru ciclul II — programe de studii universitare de masterat profesional, inclusiv cele de tip MBA/Executive MBA, care corespund unui numar de credite cuprins intre minimum 60 si maximum 120 de credite, cu conditia ca durata totala cumulata a ciclului de studii universitare de licenta si de masterat sa corespunda obtinerii a cel putin 300 de credite de studii transferabile, respectiv nivelului 7 de calificare profesionala, ca invatamant cu frecventa;
d) pentru ciclul III — doctorat profesional, ca invatamant cu frecventa sau invatamant cu frecventa redusa.
 
(3) La organizarea formei de invatamant superior dual pot contribui, inclusiv financiar, si autoritatile publice locale, structurile asociative interesate, respectiv camere de comert si asociatii patronale de ramura, precum si parteneri relevanti la nivel national sau international.
 
(4) Autoritatile publice locale pot acorda burse cel putin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru invatamantul universitar.
 
Art. 5. — Invatamantul superior dual indeplineste urmatoarele cerinte:
a) incheierea contractului de parteneriat intre o institutie de invatamant superior si unul sau mai multi operatori economici si, dupa caz, intre structuri asociative, contract care stabileste conditiile de colaborare, drepturile si obligatiile partilor, precum si costurile asumate de parteneri;
b) incheierea contractului individual de studii si pregatire practica dintre student, respectiv studentul-doctorand, operatorul economic si institutia de invatamant superior, contract care stabileste drepturile si obligatiile partilor.
 
Art. 6. — (1) Denumirea generica de operatori economici, utilizata in prezenta metodologie, include operatorii economici/institutii de interes public/alte organizatii — persoane juridice, care indeplinesc conditiile legale referitoare la capacitatea juridica de angajator.
 
(2) Calitatea de potentiali angajatori si parteneri de practica se refera la interesul privind angajarea absolventilor pe care operatorul economic i-a format in baza contractelor de parteneriat si de a incheia contracte pentru practica studentilor din invatamantul superior dual.
 
(3) Sunt asimilate operatorilor economici, in intelesul prezentei metodologii, si organizatiile care actioneaza in numeleacestora (camere de comert, asociatii/clustere/consortii deoperatori economici/alte structuri asociative cu personalitatejuridica ale operatorilor economici) pentru incheierea contractelor de parteneriat pentru formarea profesionala a studentilor prin invatamantul superior dual.
 
Art. 7. — (1) Durata pentru care se incheie contractul de parteneriat cuprinde perioada de timp aferenta activitatilor de promovare a ofertei, admiterea la studii, intreaga perioada de studii, precum si perioada de finalizare a studiilor.
 
(2) Curriculumul pentru invatamantul superior dual contine activitati de invatare, predare si de invatare prin munca, precum si de evaluare. Volumul de munca specific activitatilor de invatare, predare, respectiv de invatare prin munca este partajat in mod egal. Volumul de munca este estimat in concordanta cu ECTS/SECT, exprimandu-se in termenii creditelor de studii, in conformitate cu Ghidul utilizatorului sistemului european de transfer si acumulare a creditelor (ECTS).
 
Art. 8. — Contractul de parteneriat stabileste drepturile operatorilor economici cu privire la urmatoarele, fara a se limita la acestea:
a) participarea la activitatile de informare si promovare a ofertei educationale;
b) participarea la dezvoltarea planului de invatamant;
c) participarea la organizarea si desfasurarea admiterii;
d) organizarea si derularea activitatilor de invatare prin munca ale studentilor;
e) evaluarea continua a activitatilor de invatare prin munca;
f) organizarea refacerii perioadei de invatare prin munca pentru studentii cu un numar de absente care nu le permite finalizarea disciplinei;
g) organizarea refacerii perioadei de invatare prin munca aferente disciplinei nepromovate de catre student;
h) participarea la examenele de finalizare a studiilor;
i) stabilirea cuantumului si a criteriilor de acordare a sustinerii financiare, stimulentelor si altor forme de sprijin pentru studenti;
j) stabilirea criteriilor de angajare a absolventilor pe care i-au format, in baza contractelor de invatare prin munca.
 
Art. 9. — Contractul de parteneriat stabileste drepturile institutiei de invatamant superior cu privire la urmatoarele, fara a se limita la acestea:
a) organizarea si derularea activitatilor de informare si promovare a ofertei educationale;
b) organizarea si desfasurarea admiterii;
c) planificarea strategica a institutiei de invatamant superior;
d) proiectarea planului de invatamant, in colaborare cu operatorii economici parteneri;
e) organizarea si derularea procesului educational;
f) evaluarea studentilor;
g) organizarea si desfasurarea examenului de finalizare a studiilor;
h) transmiterea obiectivelor de invatare specifice activitatii de practica si/sau perioadei de invatare prin munca catre tutorii din partea operatorului economic responsabili de indrumarea si monitorizarea studentului, denumiti in continuare tutori;
i) oferirea de oportunitati de informare si formare a tutorilor;
j) evaluarea periodica a activitatii tutorilor si, in cazul unor nereguli privindu-i pe acestia, refuzul ca anumite persoane sa activeze ca indrumatori sau monitori ai studentilor.
 
Art. 10. — Contractul de parteneriat stabileste obligatiile operatorilor economici cu privire la urmatoarele, fara a se limita la acestea:
a) organizarea si desfasurarea activitatilor de invatare prin munca prevazute in planul de invatamant si desfasurate la operatorul economic;
b) asigurarea spatiilor de invatamant pentru desfasurarea activitatilor de invatare prin munca organizate in raspunderea lor;
c) asigurarea conditiilor materiale — utilaje, echipamente, materii prime, materiale consumabile, energie si celelalte utilitati necesare pentru invatarea prin munca organizata in raspunderea lor, in conformitate cu planurile de invatamant, proiectate in colaborare cu institutia de invatamant superior;
d) asigurarea resurselor umane (tutori) necesare pentru invatarea prin munca a studentilor, organizata la operatorul economic;
e) asigurarea echipamentelor de lucru si de protectie pentru studenti pe perioadele de invatare prin munca derulate la operatorul economic;
f) asigurarea securitatii si sanatatii in munca a studentilor pe parcursul perioadelor de invatare prin munca derulate la operatorul economic;
g) angajarea cheltuielilor necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca, examinari de medicina a muncii si analize medicale obligatorii pentru studenti;
h) angajarea cheltuielilor pentru asigurari de raspundere civila pentru studenti in cazul unor eventuale accidente, daune sau vatamari corporale generate in timpul pregatirii practice la operatorul economic (in functie de domeniul de activitate);
i) acordarea de burse pentru studenti, cel putin la nivelul celor acordate din fonduri publice pentru invatamantul superior, precum si din alte fonduri, pentru invatarea in conditii de calitate, daca este cazul;
j) acordarea de alte forme de sprijin material si stimulente financiare convenite prin contractul de parteneriat, dupa caz;
k) asigurarea conditiilor necesare (dotari, materii prime, materiale consumabile, utilitati etc.) pentru derularea evaluarilor pe parcurs ale studentilor, pentru activitatile derulate la operatorul economic;
l) participarea la organizarea si desfasurarea examenului de finalizare a studiilor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
m) contributia convenita pentru imbunatatirea dotarii si a conditiilor de desfasurare a procesului educational din institutia de invatamant superior;
n) implicarea in activitati de informare si promovare a ofertei
educationale;
o) participarea cu specialisti la dezvoltarea planului de invatamant;
p) organizarea refacerii perioadei de invatare prin munca pentru studentii cu un numar de absente care nu le permite finalizarea disciplinei;
q) organizarea refacerii perioadei de invatare prin munca aferente disciplinei nepromovate de catre student.
 
Art. 11. — Contractul de parteneriat stabileste obligatiile institutiei de invatamant superior cu privire la:
a) asigurarea spatiilor de invatamant cu dotarile aferente pentru pregatirea teoretica si componenta de pregatire practica,destinate desfasurarii activitatii didactice la programele de studii de invatamant superior dual;
b) asigurarea bazei materiale, a echipamentelor si dotarilor necesare procesului educational organizat de institutia de invatamant superior;
c) asigurarea resurselor umane necesare pentru procesul educational, organizat in cadrul institutiei de invatamant superior;
d) asigurarea unui cadru didactic coordonator pentru fiecare formatiune de studii participanta la invatarea prin munca, responsabil pentru monitorizarea acesteia la operatorul economic;
e) asigurarea echipamentelor de lucru si de protectie pentru studenti pe perioada studiilor derulate in institutia de invatamant superior;
f) asigurarea securitatii si sanatatii in munca a studentilor pe perioada studiilor derulate in institutia de invatamant superior;
g) asigurarea, in colaborare cu operatorii economici, aorganizarii si desfasurarii examenului de finalizare a studiilor, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
h) angajarea altor cheltuieli necesare pentru un invatamant de calitate;
i) asigurarea drepturilor studentilor prevazute de legislatia in vigoare;
j) proiectarea planului de invatamant in parteneriat cu operatorii economici, respectand standardele de calitate;
k) planificarea, impreuna cu operatorii economici, a activitatilor de invatare prin munca;
l) organizarea si desfasurarea evaluarii continue a studentilor, in colaborare cu operatorii economici, cu respectarea reglementarilor in vigoare;
m) organizarea si desfasurarea, impreuna cu operatorii economici, a activitatilor de informare si promovare a ofertei educationale.
 
Art. 12. — (1) In invatamantul superior dual, fiecare student/student-doctorand incheie cu institutia de invatamant superior si operatorul economic un contract individual de studii si pregatire practica prin care se stabilesc drepturile si obligatiile partilor.
 
(2) Contractul individual de studii si pregatire practica se incheie pe ciclu de studii universitare, la inceputul anului universitar, si nu se modifica pe parcursul anului universitar. Orice modificare a contractului se face prin act aditional.
 
(3) Institutia de invatamant superior si operatorii economici parteneri au obligatia de a informa candidatii anterior admiterii cu privire la principalele clauze contractuale care fac referire la drepturile si obligatiile studentului/studentului-doctorand.
 
Art. 13. — In invatamantul superior dual, activitatea de invatare prin munca se efectueaza exclusiv in raspunderea operatorilor economici parteneri de practica, in conformitate cu standardele de calitate si planurile de invatamant.
 
Art. 14. — (1) Pentru monitorizarea activitatilor de invatare prin munca derulate la operatorii economici, institutia de invatamant superior desemneaza un cadru didactic coordonator pentru fiecare formatie de studii, care urmareste respectarea prevederilor contractului individual de pregatire practica.
 
(2) Cadrul didactic coordonator are responsabilitati privind monitorizarea activitatii de invatare prin munca si evaluarea acesteia in colaborare cu tutorii de practica, respectiv planificarea, dupa caz, a unor programe de recuperare a unor ore neefectuate sau alte masuri de remediere.
 
(3) Operatorii economici la care se desfasoara activitatea de invatare prin munca a studentilor din invatamantul superior dual stabilesc tutorii care coordoneaza aceasta activitate.
 
(4) Tutorii raspund, in conditiile stabilite prin contractul de parteneriat, de activitatea de invatare prin munca organizata de operatorul economic. Responsabilitatile tutorelui si ale cadrului didactic coordonator de practica sunt incluse in contractul individual de studii si pregatire practica.
 
(5) Tutorii desemnati de operatorii economici pentru activitatea de invatare prin munca a studentilor trebuie sa aiba nivelul de studii si calificare profesionala cel putin egale cu nivelul de educatie si calificare profesionala pentru care se organizeaza scolarizarea studentilor in invatamantul superior dual.
 
Art. 15. — Pe toata durata activitatii de invatare prin munca, studentul inmatriculat in forma de invatamant superior dual beneficiaza de recunoasterea vechimii in munca si specialitate, fara plata contributiilor sociale obligatorii reglementate prin Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Art. 16. — (1) Operatorii economici care incheie contract de parteneriat cu institutiile de invatamant superior pentru organizarea si desfasurarea invatamantului superior dual beneficiaza de facilitati la plata impozitelor, taxelor si contributiilor datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale, potrivit prevederilor legale in vigoare.
 
(2) Personalul desemnat de operatorul economic pentru indrumarea directa a invatarii prin munca beneficiaza de scutire a platii impozitului pe venitul din salarii, in conformitate cu metodologia aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor si al ministrului educatiei.
 
(3) Persoanele fizice care desfasoara activitati de tutoriat, angajate la operatori economici implicati in programe de invatamant superior dual, beneficiaza de prevederile art. 60 pct. 2 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(4) De prevederile alin. (3) beneficiaza si studentii angajati de operatorii economici in baza prevederilor alin. (2).
 
(5) Conditiile specifice pentru beneficiarii mentionati la alin. (3) si (4) sunt stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei, al ministrului muncii si solidaritatii sociale si al ministrului finantelor.
 
CAPITOLUL III
Admiterea in invatamantul superior dual
 
Art. 17. — (1) Cifra de scolarizare pentru invatamantul superior dual se stabileste anual in cadrul institutiilor de invatamant superior, in temeiulautonomiei universitare, in limita capacitatii de scolarizare evaluate de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior, pe baza solicitarilor operatorilor economici.
 
(2) Admiterea in invatamantul superior dual se face in conformitate cu metodologia proprie a institutiei de invatamant superior, elaborata pe baza Metodologiei-cadru privind organizarea admiterii in invatamantul superior in ciclurile de studii universitare de scurta durata, de licenta, de master si de doctorat, aprobata prin ordin al ministrului educatiei.
 
(3) In cazul probelor de admitere care se sustin oral sau online, la domeniul de studii/programul de studii pentru care operatorul economic a componenta comisiilor de examinare trebuie sa faca parte si reprezentantul operatorului economic respectiv.
 
(4) Inscrierea la concursul de admitere a candidatilor este conditionata de detinerea:
a) diplomei de bacalaureat sau echivalente, pentru studiile universitare de scurta durata sau pentru ciclul I — programe de studii universitare de licenta;
b) diplomei de licenta sau echivalente, pentru ciclul II — programe de studii universitare de masterat profesional;
c) diplomei de master sau echivalente, pentru ciclul III — doctorat profesional.
 
(5) Inscrierea la concursul de admitere in invatamantul superior dual, pentru orice nivel de calificare, se poate face indiferent de forma de invatamant sau de organizare a invatamantului a nivelului de studii anterior absolvit.
 
CAPITOLUL IV
Finalizarea studiilor in invatamantul superior dual
 
Art. 18. — (1) Absolventii invatamantului superior dual sustin examen de finalizare a studiilor in conformitate cu metodologiile proprii elaborate in baza prevederilor legale in vigoare pentru nivelurile de calificare 5, 6, 7 si 8.
 
(2) In cazul probelor din cadrul examenului de finalizare a studiilor care se sustin oral sau online, la domeniul de studii/programul de studii la care operatorul economic a asigurat activitatile de invatare prin munca, din componenta comisiilor de examinare trebuie sa faca parte si reprezentantul operatorului economic respectiv.
 
(3) Absolventii invatamantului superior dual care au promovat examenul de finalizare a studiilor primesc diploma de studii universitare corespunzatoare nivelului de studii absolvit potrivit prevederilor legale in vigoare pentru nivelurile de calificare 5, 6, 7 si 8.
 
(4) Dupa absolvirea studiilor, institutia de invatamant superior elibereaza o adeverinta care atesta perioada in care studentul a desfasurat activitati de invatare prin munca.
 
CAPITOLUL V
Finantarea invatamantului superior dual
 
Art. 19. — (1) Normarea posturilor didactice pentru activitatile din invatamantul superior dual se face potrivit reglementarilor in vigoare pentru invatamantul superior cu frecventa.
 
(2) Pentru derularea activitatilor, in cazul institutiilor de invatamant superior de stat, finantarea invatamantului superior dual se realizeaza conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educatiei, la propunerea Comisiei Nationale pentru Finantarea Invatamantului Superior.
 
CAPITOLUL VI
Dispozitii finale
 
Art. 20. — (1) Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior elaboreaza standarde specifice fiecarui ciclu de studii universitare din invatamantul superior dual.
 
(2) Institutiile de invatamant superior dual pot organiza admitere in invatamantul superior dual dupa finalizarea evaluarii programelor de studii de catre Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior sau de o alta agentie inscrisa in Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR).
 
Art. 21. — Studentii inmatriculati in invatamantul superior dual pot beneficia de mobilitati interne si internationale, temporare sau definitive, conform prevederilor legale in vigoare.
 
Art. 22. — Prevederile din Legea invatamantului superior nr. 199/2023, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la organizarea, asigurarea calitatii, admiterea, evaluarea pe parcurs, finalizarea, intocmirea si eliberarea actelor de studii se aplica in mod similar si pentru invatamantul superior dual.
 
Art. 23. — (1) Consortiile pentru invatamantul superior dual constituite in baza prevederilor Legii educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinul ministrului educatiei nr. 5.732/2022 privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a invatamantului dual isi continua activitatea in baza prevederilor contractuale in vigoare la data semnarii acestora.
 
(2) La terminarea perioadei pentru care au fost incheiate, contractele de parteneriat existente la intrarea in vigoare a prezentei metodologii vor putea fi prelungite numai in conformitate cu prevederile acesteia.
 

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce MODIFICARI avem la Romana si Matematica pentru clasele V-VIII?

Clasele V-VIII din viata copilului necesita un efort de adaptare si de invatare constanta.

Programa scolara este destul de greoaie. Nu pierdeti din vedere:
  • Rezumatele textelor studiate
  • Teste rezolvate de matematica
  • Gramatica - Fise de lucru rezolvate

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

invatamantul superior dualmetodologie invatamantul superior dualcalificare invatamantul dualinvatamant dualministerul educatiei


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//