Locul patru este ocupat de Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" din Bucuresti, locul cinci de Universitatea de Medicina si Farmacie "Iuliu Hatieganu" din Cluj-Napoca, iar locul sase de Universitatea "Transilvania" din Brasov.
Pe locul sapte se afla Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi, pe locul opt Universitatea de Vest din Timisoara, pe locul noua Academia de Studii Economice din Bucuresti, iar pe locul zece Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca.
Clasamentul universitatilor din Romania, in anul 2023
Potrivit Ministerului Educatiei,
Metarankingul National este un mecanism de evaluare si ierarhizare a universitatilor din Romania, bazat pe analiza unor clasamente universitare internationale recunoscute la nivel global de catre International Ranking Expert Group, Inventory of International Rankings (IREG).
Topul primelor 10 universitati din Romania in anul 2023 este similar cu cel din 2022, fiind ocupat de universitati comprehensive, tehnice si de medicina.
"Metarankingul reprezinta un instrument de analiza precis si impartial, care promoveaza alocarea echitabila a finantarii cercetarii universitare pe baza performantei dovedite si identificarea nevoilor pentru atingerea si sustinerea excelentei in educatie si cercetare", transmite Ministerul Educatiei intr-un comunicat de presa.
Potrivit sursei citate, obiectivele specifice ale Metarankingului National vizeaza:
1. identificarea institutiilor de invatamant superior performante din punct de vedere al activitatii stiintifice si al contributiei lor la comunitatea academica internationala, reflectata prin prezenta in cele mai importante clasamente internationale ale universitatilor europene si occidentale;
2. ierarhizarea institutiilor de invatamant superior din Romania pe baza punctajului obtinut in urma aplicarii metodologiei standardizate aferente exercitiului national de metaranking;
3. sa ofere un instrument de analiza adecvat pentru managementul academic national, un instrument cat mai obiectiv si transparent care poate fi folosit pentru:
- a obtine o viziune mai clara si mai cuprinzatoare asupra impactului universitatilor romanesti in cadrul comunitatii academice internationale
- proiectia strategiei educationale si de cercetare in cadrul universitatilor din tara
- luarea unor decizii mai informate si mai eficiente in ceea ce priveste finantarea cercetarii in institutiile de invatamant superior.