Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum poate un profesor suplinitor sa devina titular pe post

de Ion Andreea la 13 Oct. 2015 Exclusiv
1 comentarii

Cum poate un profesor suplinitor sa devina titular pe post Pentru a fi repartizati pe posturi de titular, profesorii suplinitori trebuie obtina cel putin media 7 la concursul organizat de Ministerul Educatiei in acest sens. Pe langa media minima, pentru obtinerea unui post de titular, profesorii suplinitori depind si de locurile libere la catedra in judetul in care isi au domiciliul, daca nu isi doresc sa lucreze prea departe de casa.

Vom analiza in continuare o situatie concreta, pentru a observa procedura necesara unui suplinitor, pentru a trece pe un post de titular. Avem un profesor suplinitor pe catedra unui cadru didactic pensionat cu gradul de invalididate III. In ce conditii poate suplinitorul sa devina titular pe post?

Conform legislatiei in vigoare, o persoana incadrata in gradul III de invaliditate, caracterizata prin pierderea a cel putin jumatate din capacitatea de munca, poate presta o activitate profesionala, corespunzatoare a cel mult jumatate din timpul normal de munca.

Daca nu exista un alt cadru didactic care sa asigure realizarea normei didactice aferenta postului respectiv ulterior titularizarii profesorului suplinitor in cauza, in conditiile art.253, unitatea scolare este cea careia ii revine decizia de mentinerea a postului respectiva in grila sa, ori daca mentine activa respectiva specializare.

Etapele de mobilitate a personalului didactic din invatamantul preuniversitar, potrivit Ordinului 6239/2013 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar sunt, in ordine, urmatoarele:

- constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor ca urmare a aplicarii planurilor-cadru de invatamant si a aprobarii planurilor de scolarizare;
- constituirea cu prioritate a normei didactice de predare-invatare-evaluare pentru personalul didactic titular, in baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
- intregirea normei didactice de predare-invatare-evaluare pentru personalul didactic titular in doua sau mai multe unitati de invatamant ori pe doua sau mai multe specializari;
- stabilirea posturilor didactice/catedrelor vacante si publicarea acestora in vederea ocuparii cu personal didactic;   
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii

- stabilirea posturilor didactice/catedrelor rezervate si publicarea acestora in vederea ocuparii cu personal didactic pe perioada rezervarii;
- completarea normei didactice de predare-invatare-evaluare a personalului didactic titular caruia nu i se poate constitui catedra la nivelul unitatii/unitatilor de invatamant in care este titular, in baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
- pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant preuniversitar, la cerere, a personalului didactic titular, pe criteriul apropierii de domiciliu;
- transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin restructurarea retelei scolare ori prin desfiintarea unor unitati de invatamant;
- modificarea duratei contractelor individuale de munca ale cadrelor didactice netitulare din perioada determinata in perioada nedeterminata in baza art. 253 din Legea nr. 1/2011
cu modificarile si completarile ulterioare;
- ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate de unitatile de invatamant, prin concurs;
- detasarea personalului didactic titular pentru apropierea de domiciliu;
- prelungirea duratei contractelor individuale de munca in anul scolar 2013-2014, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de munca pe perioada determinata;
- repartizarea candidatilor ramasi nerepartizati dupa concursul organizat la nivelul unitatilor/consortiilor scolare ori prin asocieri temporare de unitati de invatamant la nivel local/judetean, in sedinta publica organizata la nivelul inspectoratului scolar;
- ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate cu personal didactic calificat prin plata cu ora;
- ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate care apar pe parcursul anului scolar, conform reglementarilor emise de Ministerul Educatiei.

In ceea ce priveste norma didactica, activitatea personalului didactic de predare se realizeaza intr-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe saptamana, si cuprinde:

a) activitati didactice de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de invatamant;
b) activitati de pregatire metodico-stiintifica;
c) activitati de educatie, complementare procesului de invatamant: mentorat, scoala dupa scoala, invatare pe tot parcursul vietii.

Norma didactica de predare-invatare-evaluare si de instruire practica si de evaluare curenta a prescolarilor si a elevilor in clasa reprezinta numarul de ore corespunzator activitatilor prevazute la  lit. a) si se stabileste dupa cum urmeaza:

- un post de profesor pentru invatamantul prescolar pentru fiecare grupa cu program normal, constituita in educatia timpurie(prin exceptie, pana in anul 2018, in invatamantul prescolar: educator/educatoare - se normeaza un post pentru fiecare grupa de copii; in unitatile cu program prelungit sau saptamanal, educatoarele se normeaza pe ture);
- un post de profesor pentru invatamantul primar pentru fiecare clasa din invatamantul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate(prin exceptie pana in anul 2018, in invatamantul primar: invatator/invatatoare - se normeaza un post pentru fiecare clasa de elevi);
- 18 ore pe saptamana pentru profesorii din invatamantul secundar si tertiar non-universitar, pentru profesorii din unitatile si clasele cu program integrat si suplimentar de arta si sportiv, precum si din unitatile cu activitati extrascolare si din centrele sau cabinetele de asistenta psihopedagogica;
- 24 de ore pe saptamana pentru profesorii de instruire practica;
- pentru personalul didactic din invatamantul special, norma didactica se stabileste astfel: profesori la predare — 16 ore pe saptamana; profesor-educator si profesor pentru instruire practica - 20 de ore pe saptamana;
- un post pentru personalul didactic din invatamantul special integrat, pentru cel din centrele logopedice interscolare, pentru personalul didactic itinerant, pentru profesori care efectueaza terapiile specifice, profesori pentru cultura fizica medicala,kinetoterapie, educatia psihomotrica si altele, in functie de tipul si gradul de deficienta, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;
- un post de profesor documentarist in centrele de documentare si informare.

Tinand cont de mentiunile anterioare, norma didactica a personalului didactic din unitatile de invatamant de predare-invatare, de instruire practica si de evaluare curenta a prescolarilor si a elevilor in clasa, se constituie, in baza documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, conform art. 262 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare si cuprinde ore prevazute in planul de invatamant la disciplinele corespunzatoare specializarii sau specializarilor inscrise pe diploma/diplomele de licenta sau de absolvire, pe diploma/diplomele de absolvire a ciclului II de studii universitare de masterat, pe diploma/certificatul de absolvire a unor programe de conversie profesionala pentru dobandirea unei noi specializari si/sau ocuparea de noi functii didactice sau pe diploma/diplomele/certificatul/certificatele de absolvire a unor cursuri postuniversitare, cu durata de cel putin un an si jumatate, aprobate de Ministerul Educatiei - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat in profilul postului ori pe certificatul de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile care atesta obtinerea de competente de predare a unei discipline din domeniul fundamental aferent domeniului de specializare inscris pe diploma sau ore conform actului de numire/transfer/repartizare pe post/catedra.

Cadrul didactic titular pentru care NU se poate constitui norma didactica completa de predare-invatare-evaluare in specialitate, in conformitate cu documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, dar pentru care se poate constitui cel putin jumatate de norma didactica de predare-invatare-evaluare in baza actului de numire/transfer/repartizare pe post/catedra sau pentru care se poate constitui cel putin jumatate de norma didactica de predare-invatare-evaluare in specialitate, din disciplinele prevazute in documentul de numire/transfer/repartizare pe post/catedra, la nivelul consortiului scolar din care face parte unitatea de invatamant, se afla in situatia de completare a normei didactice, conform prevederilor art. 25 din Ordinul 6239/2012.

Sursa: Containstitutii.ro

Autor: Ion Andreea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.69 din 13 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

Carapit Vasile 2015-10-15 19:38:59

Eu nu prea inteleg legea asta!
Sa intelec ca cei incadrati cu gradul de handicap GRAV nu ar trebui sa lucreze?
Concret; nevazatorii indiferent de gradul de handicap pe care il au pot sau nu sa lucreze?

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!