Va prezentam astfel, prin cele ce urmeaza, cateva abordari de predare care ii pregatesc pe elevi pentru viitor.
1. Eseul scris nu mai este unica forma de predare a unui proiect. In foarte multe scoli, indiferent de materie, elevilor li se cere adesea sa faca un referat si sa se documenteze in aceasta privinta. Mijloacele multimedia si digitale din prezent ofera insa o gama variata de metode prin care un proiect poate fi prezentat pentru a fi notat in sala de clasa. Astfel, fara a elimina in intregime eseul sau referatul, este bine sa dam elevilor sansa de a-si folosi creativitatea in rezolvarea unei teme, dezvoltand totodata si noi aptitudini in privinta mijloacelor de mai sus.
2. Invatarea interdisciplinara este un aspect care face parte din avangarda educatiei si care trebuie folosita din ce in ce mai mult, fie colaborand cu alti profesori pentru a crea proiecte interdisciplinare, fie documentandu-va pe cont propriu pentru a vedea in ce fel puteti preda materia folosind si resurse din alte arii.
3. Inteligenta emotionala trebuie sa devina o materie in sine. In mod ideal, aceasta latura ar trebui implementata indiferent de materie. Profesorii trebuie sa tina cont de nevoile elevilor si sa ii ajute sa inteleaga rolul inteligentei emotionale, sa isi dezvolte empatia, precum si rezistenta in fata efortului depus pe termen lung. Aceste aptitudini se dezvolta prin exercitii si cu ajutorul profesorilor care au azi la dispozitie nenumarate resurse pentru a se documenta sau pentru a face o formare profesionala in aceasta privinta.
4. Procesul de invatare adaptat in functie de fiecare elev in parte este, din nou, un mod prin care se transforma in profunzime felul in care este predata materia. Acest lucru este posibil cu ajutorul unor platforme gestionate de inteligenta artificiala care face astfel ca fiecare experienta de invatare sa fie diferita pentru fiecare elev in parte in functie de stilul de invatare si ritmul individual al elevului. Rezultatele in urma experientei personalizate de invatare au aratat ca astfel de proceduri si algoritmi ai inteligentei artificiale cresc semnificativ performantele academice.
5. Realitatea augmentata reprezinta un factor care nu a fost inca suficient de explorat in procesul de predare si care devine insa un aspect important alaturi de experienta de joc imersiv care ajuta experienta de invatare. Astfel, de la transpunerea digitala a unor evenimente istorice sau stiintifice si participarea prin joc digital si pana la proiecte variate care folosesc tehnologiile digitale imersive, elevii reusesc sa aprofundeze in mod diferit materia, sa aiba o mai mare intelegere a informatiilor si sa combata simpla memorare a unor informatii scrise.
6. Explorarea digitala a unor profesii actuale sau de viitor reprezinta un stimul important pentru a deschide portile catre o lume pe care elevii o cunosc prea putin. Prin intermediul unor experiente virtuale, elevii au sansa de a intelege mult mai bine ce presupune o anumita meserie si se pot pregati astfel pentru un anumit domeniu in cunostinta de cauza. O astfel de explorare virtuala consolideaza munca pe care o face un consilier vocational.
7. Materia este restructurata cu ajutorul inteligentei artificiale. Profesorii pot crea noi modalitati de a-si preda materia folosind tehnologiile avansate, disponibile in mod gratuit oricarui utilizator de Internet. Astfel, puteti regandi modul in care ati predat pana in prezent materia si va puteti urmari inclusiv progresul prin stabilirea unor obiective care tin cont de noile module de invatare si de felul in care ati efectuat unele modificari. Fie integrati unele dintre exemplele de mai sus, fie identificati ce elemente lipsesc in prezent din maniera de predare. Poate fi integrat mai mult continut digital? Exista posibilitatea ca elevii sa participe virtual sau fizic la un eveniment in legatura cu materia predata? Ce anume capteaza atentia elevilor in prezent cu privire la materia predata si cum poate fi dezvoltata curiozitatea lor cu privire la aceste subiecte?
Practicile inovatoare de predare au devenit o nevoie reala si actuala pe masura ce tehnologia a avansat si piata muncii a cunoscut o lipsa acuta de profesionisti suficient de pregatiti in aceasta arie. Adoptarea tehnologiilor bazate pe inteligenta artificiala sau care au la baza invatarea adaptativa transforma procesul de predare si creeaza noi oportunitati pentru elevi si profesori deopotriva.