Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti a publicat Procedura Operationala privind organizarea Programului "
Scoala dupa scoala", un model-cadru pentru scolile din Capitala.
Vedeti aici documentul integral cu Procedura Operationala privind organizarea Programului "Scoala dupa scoala" >>
Atentie! Scolile trebuie sa trimita dosarul cu toate documentele, spre avizare, la Inspectoratul scolar al Municipiului Bucuresti pana la 1 mai.
Etapele de organizare a Programului "Scoala dupa scoala", la nivelul fiecarei scoli:
- In perioada ianuarie-februarie a fiecarui an scolar, Consiliul de Administratie al scolii
realizeaza analiza de nevoi pentru organizarea programului in anul scolar urmator.
- O comisie numita prin decizie a Consiliului de Administratie al scolii elaboreaza pana la 1 martie oferta pentru Programul "Scoala dupa scoala", sub forma de pachete educationale
- Comisia care realizeaza oferta pentru Programul scoala dupa scoala este formata din: directorul scolii, reprezentantul comitetului de parinti, doua invatatoare si doi profesori din invatamantul secundar
- Componenta comisiei este aleasa de Consiliul Profesoral
- Oferta pentru "Scoala dupa scoala" este discutata si aprobata de Consiliul Profesoral pana pe 20 martie
- Programul scoala dupa scoala se organizeaza prin decizia Consiliului de administratie al scolii, cu avizul Consiliului de Administratie al Inspectoratului scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB). Directorul scolii pune in aplicare decizia Consiliului de administratie si inainteaza catre ISMB Programul scoala dupa scoala
- Consiliul de administratie al ISMB avizeaza proiectul Programul scoala dupa scoala, daca sunt indeplinite conditiile legale
In ce spatii poate fi organizat programul scoala dupa scoala:
Spatii care pot fi folosite pentru organizarea programului scoala dupa scoala, potrivit Inspectoratului Scolar Bucuresti:
-
spatiile disponibile din scoala
-
in alte scoli
-
consortii scolare
-
palate si cluburi ale copiilor
-
cluburi sportive scolare
-
spatii puse la dispozitie de autoritatile scolare
-
organizatii neguvernamentale cu competente in domeniu
-
biserica
Inscrierea elevilor in programul scoala dupa scoala se face prin cerere scrisa a parintilor. De asemenea, retragerea din program se realizeaza tot la cererea scrisa a parintelui sau tutorelui legal.
Potrivit ISMB, in derularea programului scoala dupa scoala pot fi implicati:
A. Personal de invatamant:
profesori din scoala
cadre didactice din alte unitati de invatamant, inclusiv din palate si cluburi ale copiilor si cluburi sportive scolare
cadre didactice din Centrul de Resurse si Asistenta Educationala al Municipiului Bucuresti: profesor-psiholog, consilier scolar, profesor-logoped, profesor de sprijin, asistent social
personal didactic auxiliar: bibliotecar, informatician, instructor-animator, instructor de educatie extrascolara, laborant
mediator scolar
antrenor
B. Membri ai comunitatii:
parinti, reprezentanti ai autoritatilor locale, specialisti din diferite domenii, personalitati locale, membri ai unor organizatii neguvernamentale etc.
C. Reprezentanti ai partenerilor
Personalul implicat in activitatile Programului scoala dupa scoala trebuie sa efectueze examinarea medicala obligatorie si sa indeplineasca toate conditiile legale privind accesul in colectivitatea de elevi, spune Inspectoratul.
Implicarea profesorilor in "Scoala dupa scoala":
-
Pentru completarea normei de predare (maxim 4 ore pe saptamana),
-
Ca activitate cuprinsa in norma didactica de 40 ore/saptamana, in afara normei de predare/postului (cel mult 2 ore pe saptamana), obligatoriu pentru personalul implicat in programul “scoala dupa scoala” . Aceste ore nu sunt retribuite suplimentar.
-
Ca activitate in afara activitatii desfasurate in intervalul de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe saptamana.
-
Personalul implicat in desfasurarea programului "Scoala dupa scoala", cu exceptia profesorilor care isi completeaza astfel norma de predare, isi vor desfasura activitatea in baza unor contracte individuale de munca/contracte de furnizare.
Plata personalului implicat in "Scoala dupa scoala" se evidentiaza in contabilitatea scolii si nu a asociatiilor de parinti sau a cadrului didactic in calitate de persoana fizica autorizata (PFA)
Inspectoratul scolar precizeaza ca, "pentru buna derulare a Programului SDS (curatenie, masa, logistica, transport etc.), unitatile de invatamant pot incheia parteneriate, contracte de sponsorizare cu operatori economici, persoane fizice sau juridice din tara si strainatate, cu respectarea legislatiei in vigoare".
Finantarea programului "Scoala dupa scoala":
- din bugetul autoritatilor locale;
- din programe finantate din fonduri europene sau nationale;
- din activitati scolare si extrascolare, donatii, sponsorizari, prin suportul financiar al asociatiilor de parinti, al organizatiilor nonguvernamentale
- din bugetul de stat constituit, in conditiile legii, cu aceasta destinatie, pentru elevii proveniti din grupurile dezavantajate
Sursele de finantare provenite:
- din bugetele autoritatilor locale se vireaza de catre acestea in contul de buget local al
unitatii de invatamant – titlul 10: cheltuieli de personal
- din suportul financiar al Asociatiei de parinti, pe baza de chitanta fiscala se vireaza in
contul extrabugetar al unitatii de invatamant
Plata profesorilor implicati in "Scoala dupa scoala" se realizeaza prin aplicatia informatica EDUSAL.
Directorul scolii si serviciul contabilitate/consiliul local sunt cei care aplica procedura de achizitie publica pentru achizitionarea serviciului de masa. Secretariatul scolii completeaza Contractul de munca pe perioada determinata al personalului implicat in program si intocmeste lunar statul de salarii.