Anuntul a fost facut de ministrul Sorin Cimpeanu, in cadrul
conferintei pentru lansarea Raportului National de literatie.
"Avem in pregatire sa lansam o provocare, in masura in care reusim sa finalizam un proiect de ordin de ministru prin care sa reglementam evaluarea standardizata. Pentru inceput, la nivel pilot pentru elevii I-VII si mai apoi IX-XI. Fara elevii claselor terminale", a declarat ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu.
Elevii ar putea fi testati de o companie privata in perioada 30 mai - 10 iunie 2022
Evaluarea ar urma sa fie pilotata in cate 7 unitati de invatamant din fiecare judet, iar de elaborarea testelor sa se ocupe o companie privata, cu care Ministerul Educatiei a incheiat un partneriat, fara licitatie publica.
"As vrea sa il discutam rapid si sa il facem operational rapid - rapid inseamna ore, in asa fel incat in perioada 30 mai - 10 iunie, cu ajutorul partenerilor nostri, BRIO, catre care lansez invitatia de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, sa putem administra aceste evaluari standardizate la limba romana, matematica, si in ciclul liceal si istorie, prin teste care nu vor genera nici note, nici clasificari, nici ierarhizari", a mai spus Cimpeanu.
Sorin Cimpeanu a precizat ca elevii nu vor primi note la aceste evaluari, insa rezultatele lor vor fi analizate "intr-o maniera profesionista, la nivel global, dar si la nivel individual", pentru a vedea "unde exista puncte tari, unde exista puncte ce trebuie remediate, ce trebuie sustinute, unde exista puncte slabe ce trebuie sa faca obiectul unor actiuni remediale", a spus ministrul Sorin Cimpeanu.
Elevii nu vor primi note si nu vor fi "ierarhizati"
Testele pentru elevii din ciclul primar ar urma sa aiba o durata cuprinsa intre 15 si 30 de minute, iar cele pentru gimnaziu si liceu - 60 de minute.
„Sa nu ne imaginam ca sunt niste baterii de teste extrem de complicate, care sa streseze elevii. (...) Acest lucru se poate face, este extrem de ambitios. Este un lucru important. Este o modalitate de a vedea unde suntem. Pentru a rezolva o problema trebuie sa avem concluzii relevante la nivel de sistem si la nivel de elev”, a insistat Cimpeanu.
Raportul narativ realizat in urma acestor evaluari va putea fi utilizat de profesionistii din educatie, de catre profesori si parinti. Sorin Cimpeanu a amintit ca, in acest an, tot printr-un proiect pilot, in doua judete, evaluarea examenelor nationale va fi informatizata.
„Aceasta va presupune scanarea lucrarilor. Avem deja echipamente pentru centrele de examen din aceste judete. Asta va presupune o distributie informatica a lucrarilor catre profesorii corectori intr-o maniera discreta. Mai exact, evaluatorul 1 nu se va cunoaste si cu atat mai putin nu va sta la masa cu evaluatorul 2. Speram ca relevanta evaluarilor va creste in acest fel. Nu va fi presiunea pusa pe evaluator, pentru ca nu vor mai avea un loc fix si un interval orar fix in care sa fie obligat sa corecteze un numar mare de lucrari. Va fi un mediu mai prietenos in care se vor face aceste evaluari. (...) Vom putea vedea in ce masura vom putea colecta datele pe itemi in acele segmente din lucrarile elevilor care presupun raspunsuri la intrebari de tip grila. Celelalte - descriptive - sigur ca vor face obiectul evaluarii fiecarui profesor”, a mai explicat Sorin Cimpeanu.
Viorica R 16 Mai. 2022 11:40:09
De ce nu a anuntat cu o zi inainte?????