Cea mai importanta schimbare propusa de ministrul Educatiei este introducerea a patru tipuri de
bacalaureat: Bac T (tehnologic), Bac A1 (pentru absolventii programelor de studii liceale de stiinte), Bac A2 (pentru absolventii programelor de studii liceale socio-umaniste) si Bac V (pentru absolventii programelor de studii liceale vocationale).
.jpeg)
Conform ministrului, Bacalaureatul va avea o noua proba, de Creativitate, cunostinte, abilitati, aptitudini si atitudini, iar aceasta va integra mai multe discipline, pe care elevii sa le poata folosi mai usor si in practica.
"Eu cred ca obligatia noastra este sa dezvoltam un invatamant creativ. Un om care nu produce idei, un om care nu este capabil sa fie creativ in fiecare zi, nu se poate ridica de la orizontala, metaforic vorbind. De aceea, eu cred ca obligatia invatamantului este sa puna accent pe creativitatea elevului. Sa nu omoare creativitatea prin autoritate excesiva, sa il lase pe elev sa produca idei in clasa, sa caute solutii, chiar daca nu intotdeauna solutia cu care vine elevul este perfecta sau cea buna. Dar el a gandit solutia aceea. Trebuie sa il determinam sa gandeasca, sa ii formam aceste mecanisme.
Aceasta proba este vazuta ca o proba care integreaza mai multe discipline si care ne arata noua daca cel scolit a inteles ceea ce i s-a predat, a inteles ceea ce a acumulat in cunoastere si poate sa foloseasca aceste acumulari in practica. (...) Incercam sa ne uitam putin pe organigrama ministerului si chiar sa avem acolo o structura care sa se ocupa de aceasta latura a cresterii puterii de imaginatie, de creativitate, de inovare a elevilor", a explicat ministrul, conform
dcnews.ro.
An suplimentar de pregatire pentru Evaluarea Nationala
Ministrul Educatiei propune si introducerea unui an suplimentar de pregatire pentru elevii care nu fac fata examenului de
Evaluare nationala, acesta fiind menit sa ajute la recuperarea decalajelor.
"Ne confruntam de mai multi ani de zile cu rezultate nu tocmai fericite la examenul de Evaluare nationala, dupa clasa a VIII-a. Cei care nu promoveaza acest examen merg in continuare, parcurg fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale si ne trezim ca nu promoveaza examenul de
Bacalaureat. De ce? Pentru ca marea lor majoritate nu reusesc sa recupereze decalajele pe care le-au inregistrat fata de programa pe care au parcurs-o. Ca urmare, nu putem sa mergem mai departe si sa ne facem ca aceste lucruri nu sunt asa.
De aceea, vom incerca, pe de o parte, in interiorul ciclului, prin evaluare si prin remediere, sa eliminam aceste lacune si, in masura in care pentru unii nu vom reusi, gandim ca pentru ei poate anii de gimnaziu nu sunt suficienti si atunci putem sa gandim un an suplimentar", a spus ea.
Clasa "zero" devine clasa I
Clasa pregatitoare, (sau clasa "zero", cum mai este numita de catre parinti) ar putea fi redenumita si va deveni clasa I.
"In lege scrie foarte clar: este clasa pregatitoare. in realitate, majoritatea populatiei o numeste clasa zero. Pe mine ma amaraste ca a intrat drept clasa zero in mentalul colectiv. De aceea, putem sa ii spunem prima clasa din invatamantul primar, nu e nicio problema", a declarat Ecaterina Andronescu.
Ea a completat ca propunerile sale tin cont si de legea recent adoptata de Senat, care prevede extinderea invatamantului general obligatoriu de la 11 la 15 clase, treptat, pana in 2030.
Andronescu a afirmat ca toate ideile lansate sunt doar propuneri care urmeaza sa fie supuse dezbaterii publice, iar la discutii vor participa reprezentanti ai profesorilor, sindicatelor si parintilor.
Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau
Ionita Ion 02 Apr. 2019 09:21:34
Cred ca prin modul de exprimare a propunerilor pentru bacalaureat a-ți indus cititorii an eroare. De fapt nu este vorba de patru bacalaureate, ci de structura disciplinelor propuse la susținerea bacalaureatului. Este vorba de un singur examen de bacalauret, deci un singur bacalaureat, numai ca disciplinele propuse sunt diferite an functie de profilul liceului. Or,este corect ca disciplinele de bacalaureat sa fie diferite la un liceu umanist fata de un liceu real sau vocational. În acest context, propunerile doamnei ministru pot fi apreciate ca fiind pozitive. Trebuie ansa adaugat un amendament, care s-ar putea sa existe dar eu nu l-am observat: absolventii oricarui tip de bacalaureat pot candida la orice profil de facultate.