Intr-un anunt postat pe site-ul
arhiepiscopiabucurestilor.ro sunt enumerate conditiile in care un cadru didactic poate primi binecuvantarea in vederea predarii Religiei in noul an scolar.
Acte necesare:
1. Cerere tip in care candidatul precizeaza ca va respecta prevederile statutare, canoanele si regulamentele bisericesti, precum si hotararile autoritatilor bisericesti, normative pentru desfasurarea activitatilor didactice;
2. Calificarea profesionala in specialitatea Religie – cultul ortodox dovedita prin Diploma de Licenta in Teologie Ortodoxa, insotita de Foaia matricola (copie);
Absolventii Facultatilor de Teologie Ortodoxa din alte eparhii vor prezenta in plus, in copie, si documentul care atesta primirea binecuvantarii Arhiepiscopiei Bucurestilor pentru efectuarea studiilor de licenta la respectivele Facultati.
3. Calitatea de fiu duhovnicesc al Arhiepiscopiei Bucurestilor, dovedita prin Certificatul de Botez ori prin actul de infiere duhovniceasca, eliberat de Arhiepiscopia Bucurestilor (copie);
4. Actul de identitate (copie);
5. Certificatul de nastere (copie);
6. Certificat de casatorie – daca e cazul (copie);
7. Curriculum Vitae – format Europass;
8. Memoriu de activitate pe anul scolar curent/ultimul an in care a predat Religie, vizat de directorul scolii si de inspectorul/metodistul de Religie, in care sa se specifice existenta/inexistenta unui parteneriat cu parohia de pe raza unitatii scolare, activitatile de colaborare cu parohia respectiva, activitatile metodice si activitatile de autoperfectionare (daca a mai predat disciplina Religie);
9. Adeverinta din partea unitatii de invatamant in care solicitantul preda in anul scolar curent/ultimul an in care a predat Religie (copie), cuprinzand calificativul didactic minimum Bine (pentru toti profesorii de Religie care solicita binecuvantarea) si avizul de continuitate in suplinire (doar in cazul profesorilor de Religie care au solicitat prelungirea duratei contractelor individuale de munca);
10. Recomandare din partea inspectorului scolar de specialitate sau a metodistului de specialitate privind activitatea metodico-stiintifica a solicitantului in anul scolar curent (document original);
11. Recomandare din partea preotului paroh–document original cu antetul si stampila parohiei (din raza unitatii scolare in care activeaza solicitantul in anul scolar curent), privind participarea solicitantului cu elevii la programul liturgic parohial, precum si cooperarea solicitantului cu Serviciul pentru tineret si cu celelalte organisme parohiale;
12. Recomandare din partea preotului duhovnic al solicitantului (document original cu antetul si stampila parohiei), privind participarea personala la viata liturgica, cultural-misionara si social-filantropica a Bisericii Ortodoxe Romane;
13. Starea sanatatii solicitantului, dovedita prin adeverinta medicala, in care sa se mentioneze: „clinic si neuropsihic sanatos, apt pentru a preda in invatamant” (copie):
14. Profesorii de Religie clerici (preoti sau diaconi) vor completa Raportul de activitate al clericilor implicati in predarea religiei in anul scolar 2022-2023, avizat de parintele protoiereu de la protoieria de care apartin si de preotul paroh (in cazul diaconilor si al preotilor coslujitori).
Profesorii de Religie, care au adus actele necesare pentru acordarea binecuvantarii (avizul scris) in vederea predarii Religiei in anul scolar 2021-2022, sau in anii anteriori, anul acesta vor scana / fotografia si vor prezenta doar actele actualizate de la punctul 7 pana la punctul 13. Toate actele vor fi scanate sau fotografiate si trimise pe e-mailul avizcult@arhiepiscopiabucurestilor.ro intr-un singur document PDF.
In urma analizei dosarului depus, in functie de intrunirea/neintrunirea conditiilor regulamentare si statutare, se elibereaza un document care atesta primirea/neprimirea binecuvantarii chiriarhale, care va fi transmis de catre Sectorul Invatamant si activitati cu tineretul pe adresa de e-mail a solicitantului.
Timpul necesar verificarii dosarelor si intocmirii documentelor este de patru ore. La patru ore dupa transmiterea dosarului va fi eliberat un document care atesta primirea/neprimirea binecuvantarii chiriarhale, care va fi transmis scanat pe adresa de e-mail a solicitantului (doar in cazul persoanelor care depun dosarele la I.S.J. Prahova sau I.S.J. Ilfov).
Cei care vor depune dosarul la I.S.M.B. vor trebui sa ridice actul in original de la sediul Sectorului Invatamant si activitati cu tineretul (Intrarea Miron Cristea, nr. 9, sector 4, Bucuresti), incepand cu ziua urmatoare transmiterii documentelor (exceptie fac zilele de sambata, duminica, sarbatorile legale si cu cruce rosie din cursul saptamanii).
Letitia D 11 Sep. 2022 14:30:30
Pacat ca avizul acesta e folosit de unii consilieri eparhiali ca sa blocheze accesul profesorilor la ore în favoarea preotilor. În timp ce mie mi se sugereaza ca sunt haloasa daca vreau 5 ore în plus la mine în scoala, un preot primeste si 12, desi are deja un salariu. E plin de preoti care predau, de obicei la tara, pe prea multe ore, fiecare, ca sa crezi ca nu le dorea nimeni.