Sorin Cimpeanu a spus ca Ministerul colaboreaza cu psihologi, asistenti sociali si profesionisti din Politia Romana pentru a pune la punct un ghid pentru combaterea bullying-ului si abuzului in scoli.
"Va fi un ghid in care avem o componenta realizata de Colegiul Psihologilor, de Directia de Asistenta si Protectia Copilului, avem o componenta realizata de profesionisti din Politia Romana, alaturi de componentele realizate de consilierii scolari si profesorii din scoli", a precizat ministrul Educatiei, citat de
Agerpres.
Un studiu din 2021 al Fundatiei World Vision Romania arata ca
71% dintre elevi au fost martori sau victime ale violentei fie in drumul spre scoala, fie in timpul pauzelor sau chiar in timpul orelor.
Potrivit specialistilor care au realizat studiul, fenomenul se manifesta prin comportamente agresive verbale sau fizice asupra copiilor, cu intentia de a-i supara, a-i intimida sau de a le provoca teama. De cele mai multe ori agresorii sunt alti copii, de aceeasi varsta sau mai mari, iar cauzele sunt multiple. Printre ele se numara chiar abuzurile din familie sau actele de violenta la care acestia sunt martori sau victime.
Romania are in vigoare o lege anti-bullying, cu norme metodologice de aplicare, insa cazurile de agresiune in scoli si in afara lor sunt in continuare in crestere. Iata ce prevede actuala legislatie:
a) activitati de informare si constientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul scolii, copii si parinti;
b) masuri de comunicare si informare interna, la nivelul unitatii de invatamant, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare si interventie a situatiilor de bullying in spatiul scolar;
c) proceduri de interventie in situatiile de violenta psihologica-bullying;
d) responsabilizarea cadrelor didactice in scopul interventiei imediate in cazurile de bullying semnalate sau identificate;
e) organizarea unor activitati, precum concursuri, teatru forum s.a., in scopul incurajarii respectarii valorilor si misiunii declarate a scolii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situatiilor de bullying;
f) atragerea parintilor in participarea la dezbateri si sesiuni de informare cu privire la bullying;
g) activitati de masurare a impactului actiunilor cuprinse in planul anti-bullying si ale eficientei grupului de actiune.
h) orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul.
Sursa: edu.ro
Gabriela 05 Mai. 2022 17:46:40
Mai bine ar mari catedrele de psihologi, ce sunt nu fac fata numarului mare de elevi pe care ii au plus urmarile covidului.