Va prezentam in continuare mesajul transmis de CNE:
Conform articolului 7, alin. aa) din Statutul Elevului, aprobat prin OMENCs nr. 4742/2016, elevii au dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasa, prin fise anonime, pentru a identifica cele mai eficiente metode didactice.
Acest proces de acordare a feedback-ului se intampla, insa, de foarte putine ori. in majoritatea unitatilor de invatamant din Romania, cultura comunicarii deschise dintre elevi si profesori si schimbul de feedback reciproc este aproape inexistenta.
Din acest motiv, Consiliul National al Elevilor a propus Ministerului Educatiei elaborarea unei proceduri de acordare a feedbackului semestrial, menita sa sporeasca si sa eficientizeze comunicarea dintre elevi si cadrele didactice. Aceasta metodologie nu are drept scop aplicarea de masuri coercitive pentru cadrele didactice, ci sprijinirea acestora in conturarea unui act educational de calitate, centrat pe elev. Salutam deschiderea Ministerului Educatiei cu privire la aceasta initiativa, ce va avea drept efect pe termen lung imbunatatirea actului de predare-invatare.
Cum va arata chestionarul
Printre posibilele intrebari ce vor face parte din instrumentul de feedback se numara itemi privind incurajarea, de catre profesor, a participarii elevilor la ora, utilizarea metodelor inovative de predare, ritmul de parcurgere a materiei si atmosfera generala din cadrul orelor de curs. Raspunsurile elevilor vor fi ponderate in functie de participarea lor la ore.
"Dupa aproape 5 ani de cand elevii au dobandit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul National al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care sa asigure acordarea corecta a acestuia. Ce ne dorim noi este ca in salile de clasa din intreaga tara sa porneasca dialoguri cu privire la calitatea actului de predare si invatare, asa cum este el perceput de catre elevi. Doar in acest fel vom putea vorbi despre o educatie de calitate, centrata cu adevarat pe nevoile elevilor.
Menirea acestui instrument este, asadar, sa creeze un canal de comunicare, pentru a construi relatii de colaborare intre elevi si profesori, nu de a cauta vinovati sau de a arata cu degetul. Salutam decizia Ministerului Educatiei de a aborda acest subiect, in interesul tuturor elevilor din Romania", a declarat Rares Voicu, presedintele Consiliului National al Elevilor.
Bre?ug Marius 21 Apr. 2021 09:02:47
Fiind ocupati cu atatea chestionare on-line,pionierii acestei tari vor uita cararea de la banca spre tabla,de cand nu au mai pus mana pe creta au inceput sa organizeze clandestin prelegeri prin gradinile Akademosului.Elita interbelica nu a avut miraculoasa inspiratie a unei asemenea inversiuni astrale.Daca Mircea Eliade ar fi fost contemporanul nostru asa c um afirma Mircea Handoca ,ar fi salutat aceasta pioniereasca initiativa ar fi avut nesperata sansa de a-l las? corigent pe profesorul BanciuSuna infiorator:Profesorul Aron Pumnul sanctionat de catre discipolul sau Mihai Eminescu,Domnul Trandafir lasat corigent de catre Sadoveanu,Noica adus la zero de catre Gabriel Liiceanu,Grigore Gheba,omul care a scos la tabla o tara antreaga,sanctionat de catre consiliul elevilorMariana Dragnea 20 Apr. 2021 15:34:44
E ca an "las fierbin?i" #.... B? e?ti prost? B? e?ti nebun? Sau cum zice Badea "noaptea min?ii". Oricum totul e pe dos ?i dac? ajunge o loaza s? evalueze zic s? desfiin?am profesorii!Bre?ug Marius 20 Apr. 2021 11:00:18
ÃŽnainte ca elevii s? evalueze profesorii luand loc pe scaunul lemnos de la catedr?,este absolut necesar ca mai antai profesorii s? aib? ?ansa de a evalua elevii atunci cand ace?tia din urm? poposesc osteni?i in b?nci ?i nu cand r?t?cesc eminescian pe dealuri sau h?l?duiesc in ritm cioranian pe str?zi an timpul orelor.Alergatul pe dealuri presupune o oarecare predispozi?ie filosofic?,e benefic pentru an?elegerea poeziei lui Blaga ans? nu pentru a "viziona" dansul integralelor an timpul orelor de matematic?!Ochesel Strutu Nicoleta Adelina Nicoleta 20 Apr. 2021 10:47:38
Nu asa ceva! Am lucrat ca profesor in Europa de nord! Am trait consecin?ele acestei schimbari! Subpretextul pozitiv al recontstruirii rela?ie profesor-elev, se ajunge la aspectul cel mai decadent al anv???mantului: profesorii cu mana intinsa la elevi pentru un calificativ mare, adica elevii nu mai invatau nimic, primeau 9 si 10 gratis. Profesorul avea o atitudine d