Criterii pentru includerea scolilor in Programul Masa sanatoasa: abandon scolar, rezultate slabe la examene, profesori necalificati

De Portal Invatamant
la 23 Ian. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Criterii pentru includerea scolilor in Programul Masa sanatoasa: abandon scolar, rezultate slabe la examene, profesori necalificati23Ian.2024

Ordinul privind aprobarea Criteriilor pentru includerea scolilor in Programul national Masa Sanatoasa, pentru anul 2024, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, din 17 ianuarie 2024.

Potrivit documentului, scolile incluse in Programul Masa Sanatoasa trebuie sa indeplineasca mai multe criterii, printre care se numara:
- rata crescuta de abandon scolar
- rezultate sub nota 5, respectiv nota 6, la Evaluarea Nationala si BAC
- procent crescut de cadre didactice necalificate.

Va reamintim, Programul national „Masa sanatoasa” (PNMS) reprezinta o extindere a programului „Masa calda in scoli”. Scopul programului este sprijinirea participarii la educatie a tuturor copiilor, prin oferirea unei alimentatii sanatoase care sa sustina invatarea, prin crearea motivatiei pentru studiu, mentinerea echilibrului socio-emotional si intarirea starii de bine a elevului.
 

Criteriile pentru includerea unitatilor de invatamant in Programul national Masa Sanatoasa (PNMS), in 2024

 
Art. 1. — (1) Programul national „Masa sanatoasa” (PNMS) se desfasoara pe perioada cursurilor scolare din anul 2024 pentru beneficiarii directi din invatamantul preuniversitar, in scopul sprijinirii participarii la educatie a acestora prin oferirea unei alimentatii sanatoase si formarea unui stil de viata alimentar sanatos.
 
(2) Evaluarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica in vederea selectiei pentru includerea in PNMS se face de catre inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti pe baza criteriilor aprobate prin prezentul ordin.
 
Art. 2. — In vederea includerii in Programul national „Masa sanatoasa” pentru anul 2024, pentru a realiza o selectie complexa si nediscriminatorie a unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica care au nevoie accentuata de sprijin, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti aplica criterii de selectie generale si specifice ce vizeaza cresterea incluziunii si a rezultatelor scolare si diminuarea abandonului scolar in unitatile de invatamant preuniversitar din mediile dezavantajate geografic, economic sau social.
 
Art. 3. — (1) Criteriile de selectie generale pentru includerea in PNMS a unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica sunt:
 
a) principalele niveluri de invatamant cuprinse in oferta educationala a unitatii de invatamant sunt nivelul primar si nivelul gimnazial, in anul scolar in curs;
 
b) ponderea crescuta a elevilor din categorii defavorizate: prescolari/elevi cu cerinte educationale speciale, prescolari/elevi aflati in sistemul de protectie speciala, prescolari/elevi de etnie roma, prescolari/elevi cu parinti plecati la munca in strainatate, raportata la anul scolar in curs;
 
c) participarea scolara si calitatea educatiei, analizate in baza urmatoarelor subcriterii:
 
(i) participarea scolara, raportata la anul scolar anterior celui in care se face selectia, analizata in functie de nivelul de invatamant, astfel:
 
— pentru nivelul de invatamant prescolar: rata scazuta de participare a prescolarilor cu varste intre 4 si 6 ani la programul zilnic de activitati — sub 50% prezenta lunara;
 
— pentru nivelul de invatamant primar: rata crescuta de abandon scolar calculata, pe cohorta, ca diferenta dintre numarul elevilor inscrisi la debutul scolaritatii in clasa pregatitoare si cel al elevilor care au finalizat invatamantul primar in anul scolar, exprimata ca raport procentual fata de numarul elevilor inscrisi la debutul scolaritatii;
 
— pentru nivelul de invatamant gimnazial: rata crescuta de abandon scolar calculata, pe cohorta, ca diferenta dintre numarul elevilor inscrisi la debutul invatamantului gimnazial in clasa a V-a si cel al elevilor care au finalizat invatamantul gimnazial in anul scolar, exprimata ca raport procentual fata de numarul elevilor inscrisi la debutul invatamantului gimnazial;
 
— pentru nivelul de invatamant liceal: rata crescuta de abandon scolar calculata, pe cohorta, ca diferenta dintre numarul elevilor inscrisi la debutul invatamantului liceal in clasa a IX-a si cel al elevilor care au finalizat invatamantul liceal in anul scolar, exprimata ca raport procentual fata de numarul elevilor inscrisi la debutul invatamantului liceal;
 
(ii) calitatea educatiei apreciata prin rezultatele scolare obtinute de prescolari/elevi, in functie de nivelul de invatamant, obtinute in anul scolar anterior celui in care se face selectia, astfel:
 
— pentru nivelul de invatamant prescolar: procent crescut de prescolari din grupa mare, cu varsta de 5—6 ani, care au mai mult de 50% dintre comportamentele mentionate in Fisa pentru aprecierea progresului individual al copilului inainte de intrarea in invatamantul primar cu mentiunea Necesita sprijin;
 
— pentru nivelul de invatamant primar: procent crescut de elevi in clasa a IV-a cu rezultate sub media nationala la evaluarea nationala la finalul clasei a IV-a;
 
— pentru nivelul de invatamant gimnazial: procent crescut de elevi care au obtinut note sub 5 la evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a;
 
— pentru nivelul de invatamant liceal: procent crescut de elevi care au obtinut note sub 6 la examenul national de bacalaureat;
 
(iii) calitatea educatiei apreciata prin procentul crescut de cadre didactice necalificate din numarul total de cadre didactice, raportat la anul scolar in curs;
 
d) dispunerea geografica izolata a unitatii de invatamant greu accesibile din cauza conditiilor de mediu — delta, munte, campie, zona depopulata, raportata la anul scolar in curs;
 
e) nivelul de marginalizare socioeconomica a localitatii, potrivit clasificarii Bancii Mondiale in studiile „Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate si al Dezvoltarii Umane Locale din Romania” si „Atlasul Zonelor Urbane Marginalizate din Romania”;
 
f) numarul crescut de burse sociale in unitatea de invatamant, respectiv numarul crescut de prescolari beneficiari ai prevederilor Legii privind stimularea participarii in invatamantul prescolar a copiilor provenind din familii defavorizate nr. 248/2015, republicata, raportat la anul scolar in curs.
 
(2) In baza criteriilor generale si a subcriteriilor prevazute la alin. (1), inspectoratul scolar poate stabili criterii de selectie specifice, in baza unei proceduri proprii. Prin procedura proprie, inspectoratul scolar stabileste si punctajul care se acorda pentru fiecare criteriu/subcriteriu, pe niveluri de invatamant, in functie de particularitatile locale.
 
(3) In stabilirea criteriilor de selectie specifice prevazute la alin. (2), inspectoratul scolar poate utiliza si urmatoarele criterii: rata scazuta de prescolari cu varsta de 6 ani care au frecventat grupa mare — nivel prescolar si nu se regasesc inscrisi in invatamantul primar in anul scolar urmator; rata scazuta de elevi care au frecventat clasa a IV-a si nu se regasesc inscrisi in clasa a V-a in anul scolar urmator; rata scazuta de absolvire a clasei a VIII-a de catre elevi; rata scazuta de  participare a elevilor la evaluarea nationala pentru absolventii clasei a VIII-a; rata scazuta de absolvire a clasei a XII-a/a XIII-a de catre elevi; rata scazuta de participare a elevilor la examenul national de bacalaureat.
 
Art. 4. — In vederea includerii in Programul national „Masa sanatoasa”, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti prioritizeaza unitatile de invatamant cu personalitate juridica in functie de punctajul obtinut, cu incadrarea in bugetul alocat.
 
Art. 5. — (1) Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti isi asuma atat evaluarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica, pe baza criteriilor de selectie, cat si prioritizarea acestora, in vederea selectiei unitatilor propuse pentru a fi incluse in PNMS.
 
(2) Toti prescolarii si elevii din unitatile de invatamant cu personalitate juridica selectate au calitatea de beneficiari ai PNMS, indiferent de nivelul de invatamant.
 
(3) Pentru anul scolar 2023—2024, in scopul asigurarii continuitatii interventiei, lista unitatilor de invatamant selectate, beneficiare ale PNMS, cuprinde si cele 450 de unitati de invatamant preuniversitar aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 999/2023 pentru aprobarea Listei unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor si a unitatilor-pilot in care se implementeaza Programul-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru prescolarii si elevii din 450 de unitati de invatamant preuniversitar de stat, a numarului de beneficiari, a sumei necesare pentru finantarea Programului in anul 2023 si a repartizarii acesteia pe unitati/subdiviziuni administrativteritoriale.
 
(4) Selectia unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica care beneficiaza de prevederile PNMS se realizeaza in complementaritate cu Programul national pentru reducerea abandonului scolar — PNRAS.
 
(5) Lista unitatilor de invatamant preuniversitar se poate completa, la sfarsitul cursurilor anului scolar 2023—2024, pentru anul scolar 2024—2025, la propunerea inspectoratelor scolare judetene/al municipiului Bucuresti, cu incadrarea in bugetul alocat.
 
(6) Inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti pot/poate face propuneri de eliminare a scolilor in care programul nu a reusit sa se implementeze ca urmare a faptului ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale nu au intreprins demersurile necesare procedurilor de atribuire a contractelor pentru implementarea PNMS.
 
(7) Lista unitatilor de invatamant preuniversitar cu personalitate juridica propuse in PNMS se transmite de catre inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti la Ministerul Educatiei, in termen de 15 zile de la aprobarea prezentului ordin.
 

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii

Note maxime la Limba Romana!


Limba Romana este una dintre materiile de baza in scoala. De aceea Notele sunt extrem de importante, mai ales la  Evaluarea Nationala si Bacalaureat.

Va oferim cele mai importane CULEGERI specifice verificarii cunostintelor de Limba Romana, de la clasa a II-a si pana la proba specifica de Bacalaureat.

Solutii moderne de Nota 10 pentru pregatirea examenelor la Limba Romana!


...Vezi AICI lista Culegerilor <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

programul national masa sanatoasaministerul educatieiabandon scolarprofesori necalificati


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//