Ministrul a participat joi la evenimentul "Starea natiunii - Nivelul alfabetizarii digitale in Romania", editia a II-a, in cadrul caruia UiPath Foundation si Brio au prezentat rezultatele Raportului privind predictorii nivelului de alfabetizare digitala a elevilor din Romania.
"Ca minister suntem intr-un dialog cu Ministerul Educatiei. Ne uitam acum pe legile educatiei si vom avea un set de amendamente. O parte dintre aceste amendamente vizeaza zona de securitate cibernetica", a afirmat Burduja, citat de
Agerpres.
Sebastian Burduja a afirmat ca Romania nu se afla "acolo unde ar trebui" din perspectiva competentelor digitale si ca, in opinia sa, nu se poate recupera decalajul fata de Vest daca forta de munca nu este pregatita inca de pe bancile scolii in ceea ce priveste competentele digitale.
"Nu suntem inca acolo unde ar trebui sa fim din perspectiva competentelor digitale si asta creeaza, din perspectiva mea de economist, o problema de competitivitate pentru noi. Nu avem cum sa recuperam decalajul fata de Vest daca nu ne pregatim forta de munca inca de pe bancile scolii cu aceste competente digitale. (...) Cred ca aceasta chestiune de atitudine trebuie schimbata. Ea nu va fi schimbata de azi pe maine. Anii au trecut si lucrurile sunt altfel acum. Sunt generatii care se nasc practic cu dispozitivele inteligente in mana si vorbesc din perspectiva de tata. Este cert ca noi avem mult de facut", a aratat ministrul.
Legile Educatiei a fost prezentante, luni, de ministrul Educatiei, Ligia Deca, intr-o conferinta de presa. Ulterior, acestea au fost publicate pe edu.ro unde, timp de 10 zile vor fi disponibile pentru consultari. Potrivit declaratiilor facute de Ligia Deca, pe 8 martie ar urma sa inceapa procesul de avizare interministeriala, urmand ca dupa adoptarea in Guvern legile sa mearga in Parlament.