"Asteptam concluziile proiectului Romania Educata, dupa care implementarea acestor concluzii, operationalizarea lor se va face la nivelul unui proiect de lege. Speram sa ne incadram in acest an cu realizarea unui proiect de lege, dupa ce vom avea agreate concluziile pe proiectul Romania Educata. (...) Eu, ca ministru al Educatiei, nu persoana fizica, imi doresc acest lucru, da. (...) Este vorba despre eficientizarea sistemului. (...) Este nevoie de standardizarea evaluarii pentru competente digitale, spre exemplu. Este nevoie de leadership la nivelul fiecarei scoli", a spus ministrul in cadrul dezbaterii "Reforma digitala a Educatiei".
Referindu-se la Planul National de Redresare si Rezilienta, ministrul a afirmat ca acesta nu este "un panaceu universal", ci reprezinta o "oportunitate fara precedent".
"PNRR nu este un panaceu universal. PNRR este o oportunitate fara precedent incepand mai mult decat a avut Ministerul Educatiei pana din fonduri europene de la aderarea Romaniei in Uniunea Europeana.(...) Vizeaza digitalizarea pe mai multe paliere. in primul rand, este vorba despre formarea resurselor umane. Ca obiectiv, avem formarea a 100.000 de cadre didactice. Este un obiectiv ambitios daca ne gandim la o formarea reala. Adica la finalul acestei formari fiecare cadru didactic sa aiba competente digitale reale.
Este vorba despre 1.175 de laboratoare smart cu o medie de 25 de laboratoare inteligente pe judet, la care se adauga componenta digitala din toate cele 10.000 de laboratoare, componenta digitala fiind estimata la 20%. Deci, 20% din dotarea unui laborator este dedicata partii informatice. Este vorba de aproape 1.000 de ateliere in care vom avea simulatoare pentru invatamantul profesional si tehnic care se cuantifica in dreptul digitalizarii. Este vorba, de asemenea, de 1.000 de laboratoare informatice pe care dorim sa le realizam in scolile care au un risc crescut de abandon scolar", a mai afirmat Cimpeanu, conform
Agerpres.
Legea Educatiei a fost modificata pana acum de sute de ori. Fiecare ministru a venit cu "reforma" sa, fara o continuitate care sa fie in interesul elevilor sau al profesorilor.
Adrian 10 Iun. 2021 16:07:40
Da. Este necesar? o nou? lege care s? cuprind? ?i sanc?iuni, administrative, civile ?i penale pentru anc?lcarea prevederilor legii, mai ales pentru director, director adjunct ?i membri consiliului de administra?ie, care NU r?spund pentru hot?rarile pe care le iau.Formarea de clase peste num?rul maxim de elevi, acceptat de c?tre inspectoratele ?colare cu un singur scop de ancadrare an anvelopa salarial? stabilit? prin legea bugetului.
În pandemie nu mai ?tiau cum s? rezolve situa?ia creat? de preceden?ii deciden?i.
Structura anului ?colar ar trebui stabilit? prin lege, cu respectarea psihologiei ?colare pentru efortul intelectual al elevilor ?i repartizarea timpilor ?inand cont de aceste aspecte.
Evaluarea „centralizat?”, prin teste elaborate de c?tre ministerul educa?iei poate fi o solu?ie an evaluarea direct? de la catedr? a presta?iei personalului didactic.