Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ministerul Educatiei, amendat pentru neimplementarea anumitor masuri ce privesc elevii

de Banu Alexandra la 07 Oct. 2019
1 comentarii

Ministerul Educatiei, amendat pentru neimplementarea anumitor masuri ce privesc elevii07Oct.2019

Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) a constatat ca Ministerul Educatiei Nationale nu a initiat si implementat nicio politica publica care sa ii vizeze pe elevii din clasele cu predare in limba materna maghiara, si a decis sa-l amendeze cu 2.000 de lei.

Masurile care trebuie luate sunt pentru imbunatatirea cresterii gradului de cunoastere a limbii oficiale a statului de catre cetatenii romani apartinand minoritatii nationale maghiare, elevi in clase cu predare in limba materna maghiara.
 
"Fapta Ministerului Educatiei Nationale de a nu aplica prevederile art. 46 alin. (1) si (2) din Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 in privinta asigurarii programelor scolare si a manualelor de limba romana, speciale, pentru elevii din clasele cu predare in limba materna maghiara, pe tot parcursul invatamantului preuniversitar, constituie fapta de discriminare, potrivit art. 2 alin. (1), art. 2 alin. (4), art. 10 lit. h.) si art. 11 alin. (1) din OG 137/2000. Astfel, lipsa manualelor scolare de limba romana speciale, lipsa noilor programe scolare speciale la limba romana pentru elevii din clasele cu predare in limba materna maghiara, pe tot parcursul invatamantului preuniversitar, incalca dreptul constitutional al cetatenilor romani apartinand minoritatii maghiare, elevi in clase cu predare in limba materna maghiara: de a invata la un nivel competitiv limba romana, limba oficiala a statului, de a avea acces la educatie in conditii de egalitate, de a avea acces la formare si piata muncii din Romania in conditii de egalitate si dreptul la demnitate", arata CNCD, intr-un comunicat de presa.
 
CNCD subliniaza ca "pasivitatea Ministerului Educatiei Nationale a condus la rezultate foarte slabe ale elevilor din clasele cu predare in limba materna maghiara, la examenele la limba si literatura romana de la Evaluarea Nationala din clasa a VIII-a si de la examenul de Bacalaureat".
 
Consiliul recomanda Ministerului Educatiei Nationale sa intreprinda urgent toate masurile necesare pentru a aplica prevederile Legii Educatiei Nationale nr. 1 din 2011, referitoare la predarea limbii si literaturii romane pentru elevii din clasele cu predare in limba materna maghiara, cu scopul de a asigura dreptul constitutional al acestora de a invata limba romana, limba oficiala a statului.
 
Colegiul director al CNCD a dispus o monitorizare de sase luni a Ministerului Educatiei.
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau

08Oct.2019

Iulia 08 Oct. 2019 21:31:56

Bună seara. Nu înțeleg la ce se referă acest articol. Unde e discriminarea? Programe noi sunt din 2017. Iar cat despre manuale... Nici copiii romani nu au manuale, in propria lor țară. Or, discriminarea înseamnă sa nu ai ceea ce altul are. Daca nici unii, nici altii nu au manuale, despre ce discriminare vorbim aici? Rezultatele slabe la examene sunt cauzate de pasivitatea majoritatii elevilor de etnie maghiară si de refuzul lor de a vorbi limba română. Multi stiu si nu vor. Sunt profesor de română la o şcoală pentru minorități si stiu asta din proprie experienta. Nici Ministerul nu ajuta cu abramburelile lor de legi, dar nu cred ca putem vorbi de discriminare. Doar de o nepasare generală.
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]