Catedre in pericol? Profesoara de liceu, despre noile Planuri-Cadru: "Nu trebuie sa aiba in centru disparitia unor catedre"

de Laura Galescu la 11 Ian. 2021 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Catedre in pericol? Profesoara de liceu, despre noile Planuri-Cadru: "Nu trebuie sa aiba in centru disparitia unor catedre"11Ian.2021

Pe adresa redactiei Portalinvatamant.ro a venit o scrisoare semnata de o profesoara de Limba Romana, in legatura cu noile planuri-cadru pentru liceu. Observatiile sale sunt pentru liceele cu filiera teoretica, nu si pentru cele tehnologice, iar scrisoarea vine in contextul in care Ministrul Educatiei a anuntat saptamana trecuta noile planuri-cadru, care vor intra in vigoare gradual, incepand cu clasa a IX-a a anului scolar 2021-2022.

Incepeti pregatirea pentru Definitivat si Titularizare! Portal Invatamant va recomanda culegerile cu exercitii rezolvate de AICI ...click pentru detalii si comenzi culegeri de pregatire Definitivat si Titularizare >>


Conform scrisorii, noile planuri-cadru ar putea avea un impact pozitiv asupra elevilor, insa unul negativ pentru profesorii care ar ramane fara catedra.

Iata ce crede profesoara despre noile planuri-cadru pentru invatamantul liceal
 
"Planurile-cadru propuse pentru ciclul liceal sunt realizate, cel putin prima varianta propusa, prin raportare atenta la planurile-cadru in vigoare pentru ciclul gimnazial vizand o coerenta a procesului educational, avand in centru profilul absolventului, bazat pe cele 8 competente cheie care se regasesc si la nivel european (comunicarea in limba materna, comunicarea in limbi straine, competente matematice si competente de baza in tehnologii, competenta digitala, a invata sa inveti, competente sociale si fizice, spirit de initiativa si antreprenoriat, sensibilizare si exprimare culturala).
 
Ceea ce  caracterizeaza modul de alcatuire a noilor planuri-cadru este, in mod cert, o anumita flexibilitate rezultata din maniera in care s-a realizat echilibrul intre orele TC si CD, respectiv CDS la nivelul fiecarei discipline de studiu, oferindu-i-se fiecarei arii curriculare, fiecarei discipline de studiu posibilitatea de a fi abordata, dar mai ales valorificata in functie de interesul si nevoile elevului.
 
Daca in centrul atentiei ramane profilul absolventului si primeaza interesul ca tanarul format sa fie apt la finalul studiilor sa isi valorifice potentialul si sa detina competente, nu simple informatii, atunci noile planuri cadru, admitand ca vor fi sustinute de niste programe scolare noi, care vor avea la baza acelasi obiectiv (aducerea elevului in centrul actului didactic si formarea competentelor acestuia), isi vor atinge scopul de a le oferi tinerilor o formare care sa se apropie de nevoile actuale si care sa ii pregateasca pentru o lume in permanenta schimbare.
 
Exista, cu siguranta, aspecte care se pot discuta. Important este ce anume genereaza discutiile, iar acest lucru nu trebuie sa aiba in centru disparitia unor catedre, ci nevoile elevilor. 
 
Sunt insa de mentionat aspecte care vin sa corecteze elemente ale vechilor planuri-cadru, cum ar fi trecerea disciplinei Educatie antreprenoriala de la aria curriculara Tehnologii la aria Om si societate. Un alt exemplu este reprezentat de reducerea pertinenta (tinand cont de profil) a orelor din aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii, la profilul umanist, de la 6 la 5 ore, ramanand totusi 2 ore de matematica in TC la clasele a IX-a- si a X-a. 
 
O intrebare care se poate formula ar fi cea vizand pregatirea actualilor profesori pentru a sustine discipline optionale precum cele interesant formulate (Discurs public/Public speaking, Jurnalism, Elemente de etnografie si folclor, Arta si comunicare, Identitati virtuale, Literatii multiple in era digitala, Educatie pentru dezvoltare durabila, Oportunitati de cariera) pentru care, cu siguranta ca ar trebui propuse anumite programe scolare, care sa vina in completarea disciplinelor obligatorii de studiu, asigurand coerenta in formare, fara a deveni o reluare a competentelor si a continuturilor acestora", considera profesoara.
 

Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, vrea sa introduca noi materii in scoli, materii care sa le ofere elevilor mai multe optiuni. Mai mult, de anul viitor, elevii de clasa a XI-a ar putea sa aiba optiunea de a alege din lista de mai jos. 
 
Lista noilor materii, conform noilor planuri cadru lansate in dezbatere, este urmatoarea:
 
- Finante personale
- Inventica
- Apps design
- Animatie/Animatie 3 D
- Managementul afacerilor
- Scriere fictionala/creativa
- Drama/teatru /teatru educational
- Discurs public/Public speaking
- Arta si comunicare
- Sah. 
 
Momentan, elevii invata dupa planuri-cadru care sunt in vigoare din 2009, iar prima generatie de liceeni care va beneficia de un nou sistem de invatamant va fi cea care incepe clasa a IX-a in septembrie.

Incepeti pregatirea pentru Definitivat si Titularizare! Portal Invatamant va recomanda culegerile cu exercitii rezolvate de AICI ...click pentru detalii si comenzi culegeri de pregatire Definitivat si Titularizare >>

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

planuri cadruplanuri cadru invatamantplanuri-cadru liceuplanuri cadru liceumaterii noi liceumaterii elevimaterii optionale liceu


x

Lasa un raspuns




26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Descarca GRATUIT
Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!