"Generalizam evaluarea digitalizata in cadrul examenelor nationale. Peste 96% dintre respondentii la chestionarul de feedback initiat de Ministerul Educatiei pentru imbunatatirea aplicatiei de evaluare digitalizata, profesori evaluatori in cadrul sesiunii din august a examenului national de bacalaureat, au considerat benefica generalizarea evaluarii digitalizate la examenele nationale”, a transmis Ligia Deca, la un eveniment privind digitalizarea in invatamantul preuniversitar, gazduit de Colegiul National Sf. Sava din Bucuresti si organizat de Ministerul Educatiei in parteneriat cu Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii.
Potrivit Ligiei Deca, peste 6.000 de cadre didactice, directori si inspectori au participat la sesiunea din toamna a bacalaureatului, primul examen in cadrul caruia evaluarea s-a facut exclusiv digitalizat.
"Vom avea o perioada importanta in urmatoarele luni, esentiala pentru implementarea noilor legi ale educatiei. Pe liniile ce presupun digitalizarea – de la portofoliul educational, pana la evaluarile nationale, managementul educational, interconectarea bazelor de date – avem nevoie de colaborare intre furnizori, autoritatile care asigura managementul la nivel local si scoli. Mizez pe aceasta colaborare, pentru ca este in beneficiul intregului sistem de educatie!”, a mai spus Ligia Deca.
Avantajele evaluarii digitalizate
Potrivit Ministerului Educatiei, decizia de a generaliza evaluarea digitalizata la examenele nationale este fundamentata pe urmatoarele beneficii:
• anularea costurilor pentru transportul lucrarilor dintr-un judet in altul, in vederea evaluarii;
• eliminarea birocratiei (borderourile individuale de notare, precum si cele finale sunt generate automat, odata cu finalizarea evaluarii);
• reducerea timpului de lucru destinat evaluarii;
• transmiterea, in mod automat si aleatoriu, catre alti doi evaluatori, a lucrarilor pentru care diferenta dintre notele acordate de cei doi evaluatori initiali este mai mare de un punct;
• scaderea riscului erorii umane in privinta: calcului notei finale, a acordarii altor punctaje decat cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare in calculator, in vederea afisarii rezultatelor;
• posibilitatea realizarii unor analize complexe a rezultatelor examenelor, pe itemi, categorii de elevi sau scoli, pentru a valorifica rezultatele evaluarii in beneficiul elevilor.
Pentru evaluarea digitalizata se folosesc scanere distribuite si instalate in fiecare centru de examen. Lucrarile sunt scanate in sala de examen, la sfarsitul probei scrise, in prezenta candidatului, fiind incarcate pe platforma de evaluare de catre profesorii asistenti. Secretizarea lucrarii se face automat, in momentul incarcarii, nemaifiind necesar a fi facuta de catre candidati/profesorii asistenti. Ulterior, lucrarile sunt repartizate automat si aleatoriu, prin intermediul platformei, catre doi evaluatori aflati in alt judet decat judetul din care provin candidatii.
Important! Procesul de evaluare digitalizata nu implica schimbari in ceea ce priveste criteriile de evaluare/baremele si tipurile de subiecte pentru probele scrise ale examenului de bacalaureat, transmite Ministerul Educatiei.
Mari 02 Oct. 2023 00:30:30
Atunci sa nu mai predea profesorii în scoli. Ne descurcam cu ce ne ofera calculatorul....Adica un profesor nu mai este capabil sa evalueze corect un elev???!!!!
Digitalizam prea mult, unde nu e cazul!!!
Totusi suntem oameni si faptul ca avem diverse idei, moduri de abordare, etc, ne face unici!
Lasati-ne sa fie creativi si unici!!!
Mari 02 Oct. 2023 00:29:24
Atunci sa nu mai predea profesorii în scoli. Ne descurcam cu ce ne ofera calculatorul....Adica un profesor nu mai este capabil sa evalueze corect un elev???!!!!
Digitalizam prea mult, unde nu e cazul!!!
Totusi suntem oameni si faptul ca avem diverse idei, moduri de abordare, etc, ne face unici!
Lasati-ne sa fie creativi si unici!!!