Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Incheierea mediilor: 6 intrebari de la profesori pentru Monica Anisie

de Laura Galescu la 15 Mai. 2020
3 comentarii

Incheierea mediilor: 6 intrebari de la profesori pentru Monica Anisie15Mai.2020

Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI) atrage atentia ca exista multe aspecte neclare pentru profesori in ceea ce priveste incheierea mediilor elevilor pe semestrul al II-lea.

FSLI formuleaza urmatoarele 6 intrebari la adresa ministerului Educatiei si mentioneaza ca raspunsurile trebuie sa se regaseasca intr-o procedura clara, aplicata la nivel unitar:
 
1) Cum se obtine acordul parintelui/elevului - in scris, telefonic, prin mijloace electronice de comunicare, prin posta? Nu trebuie uitat ca sunt situatii in care un cadru didactic trebuie sa noteze intre 120-450 de elevi, numarul cel mai mare fiind in cazul cadrelor didactice care predau discipline cu o ora pe saptamana;
 
2) Cand se solicita acest acord? - Este necesar un interval de limp rezonabil pentru se putea realiza aceasta corespondenta scrisa cadru didactic-elev/parinte si retur - in ipoteza in care ministerul dispune sa se recurga la comunicarea prin posta;
 
3) Cum procedezi in situatia in care parintele elevul nu raspunde la telefon/email/mesaj telefonic/whatsapp/comunicarea prin posta?;
 
4) Cum procedezi cand parintele cere cadrului didactic un anumit calificativ/ o anumita nota? Cine are dreptul de a decide asupra notarii? Cadrul didactic de la clasa sau parintele/elevul major. cu atat mai mult cu cat, potrivit art. 119 din Regulamentul — cadru mai sus mentionat, cadrului didactic ii revine obligatia de a incheia situatia scolara?;
 
5) Cum se procedeaza in situatia in care elevul major/parintele nu este de gasit si nici nu isi cxprima - in nicio forma - acordul? Nu se mai incheie situatia scolara?;
 
6) Cum procedezi cand media primului semestru este mai mica decat 5, nu se poate valorifica activitatea on-line, iar elevul/parintele/ sustinatorul legal nu sunt de acord cu nicio data propusa pentru sustinerea lucrarii scrise/proiectului prin care sa fie notat, astfel incat nota de la aceasta evaluare sa devinii medie anuala? Cum faci dovada existentei/inexistentei acestui acord? 

Vezi aici cum se calculeaza media semestriala si media generala >>
 
 
Va prezentam mesajul integral al FSLI catre ministrul Educatiei:
 
"Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant, organizatie sindicala
reprezentativa la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, va solicita sa
emiteti o PROCEDURA FOARTE CLARA privind notarea si incheierea situatiei
scolare pe semestrul al II-lea al anului scolar in curs, avand in vedere faptul ca,
potrivit art. 14 al Instructiunii pentru crearea si/sau intarirea capacitatii
sistemului de invatamant preuniversitar prin invatare on-line, aprobata prin
O.M.E.C. nr. 4135/2020, publicut in Monitorul Oficiul, Partea 1 nr. 331/23.04.
2020 cadrul didactic putea valorifica activitatea de invatare on-line, prin
calificativ/nota cu acordul elevului sau cu acordul parintelui/tutorelui legal.
 
Ulterior, prin adresa nr. 545/DGIP/28.04.2020, prin cane s-au aprobat Masuri
cu privire la reluarea activitatii in sistemul de educatie, dupa incetarea starii de urgenta
(act lipsit de forta juridica, intrucat nu este un ordin sau o instructiune publicata
in Monitorul Oficial, desi se instituie masuri cu aplicabilitate in intregul sistem de
invatamant preuniversitar) se prevede posibilitatea valorificarii activitatii
desfasurate on-line, fara niciun fel de referire la acordul elevului si
parintelui/tutorelui legal. Mai mult, in proiectul ordinului pentru completarea
Regulamentului — cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant
preuniversitur, anexa la O.M.E.N.C.S. nr. 5079/2016, cu modificarile și
completarile ulterioare, M.E.C. reitereaza valorificarea activitatii on-line numai
cu acordul elevului sau cu acordul parintelui/sustinatorului legal al acestuia.
 
In aceste conditii, in raport de prevederile art. 14 din Instructiunca — anexa
la Ordinul nr. 4135/2020, cadrele didactice incearca sa valorifice activitatea on-
line, insa au aparut o serie de probleme practice, care trebuie clarificate de catre
MEC, dintre care amintim:
 
1) Cum se obtine acordul parintelui/elevului - in scris, telefonic, prin mijloace
electronice de comunicare, prin posta? Nu trebuie uitat ca sunt situatii in care
un cadru didactic trebuie sa noteze intre 120-450 de elevi, numarul cel mai
mare fiind in cazul cadrelor didactice care predau discipline cu o ora pe
saptamana;
 
2) Cand se solicita acest acord? - Este necesar un interval de limp rezonabil
pentru se putea realiza aceasta corespondenta scrisa cadru didactic-
elev/parinte si retur - in ipoteza in care ministerul dispune sa se recurga la
comunicarea prin posta;
 
3) Cum procedezi in situatia in care parintele elevul nu raspunde la
telefon/email/mesaj telefonic/whatsapp/comunicarea prin posta?;
 
4) Cum procedezi cand parintele cere cadrului didactic un anumit calificativ/ o
anumita nota? Cine are dreptul de a decide asupra notarii? Cadrul didactic de
la clasa sau parintele/elevul major. cu atat mai mult cu cat, potrivit art. 119
din Regulamentul — cadru mai sus mentionat, cadrului didactic ii revine
obligatia de a incheia situatia scolara?;
 
5) Cum se procedeaza in situatia in care elevul major/parintele nu este de gasit
si nici nu isi exprima - in nicio forma - acordul? Nu se mai incheie situatia
scolara?;
 
6) Cum procedezi cand media primului semestru este mai mica decat 5, nu se
poate valorifica activitatea on-line, iar elevul/parintele/ sustinatorul legal nu
sunt de acord cu nicio data propusa pentru sustinerea lucrarii scrise/
proiectului prin care sa fie notat, astfel incat nota de la aceasta evaluare sa
devinii medie anuala? Cum faci dovada existentei/inexistentei acestui acord?
 
Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant considera ca masura propusa de
M.E.C. cu privire la solicitarea acordului cu privire la trecerea notei in catalog incalca
doua dintre cele mai importante principii ale evaluarii si anume: principiul
transparentei, care presupune ca elevului i se aduc la cunostinta criteriile de evaluare,
baremele si explicatia logica a primirii notei, conform ROFUIP, cat si principiul
corectitudinii si impartialitatii evaluatorului, prin impunerea de catre cel evaluat a
deciziei asupra actului evaluarii. De asemenea, recomandarea ministerului ignora
functia educativa a evaluarii, precum si cea selectiva. Cum ar putea sa il intereseze
pe elev implicarea in activitatea didactica, daca i se ingradeste cadrului didactic, prin
demersul evaluarii, sa il constientizeze pe elev asupra rezultatelor evaluarii, asupra
nivelului de reusita scolara. al succesului/insuccesului scolar? In ceea ce priveste
functia selectiva, aceasta actioneaza asupra ierahizarii elevilor in functie de
performantele scolare. Daca un elev este interesat sa isi mentina nivelul performantei
scolare si depune eforturi in vederea unor rezultate scolare bune la evaluare, desi
conditiile de predare - invatare online nu au fost intotdeauna prielnice, iar alti elevi nu
sunt interesati nici de procesul de predare-invatare si nici de evaluare pentru ca stie ca
isi poate da acordul pentru notare, se incalca grav functia selectivitatii evaluarii, dar și
functia diagnostica, rezultatele finale (clasamentul) fiind eronate, pe principiul „accept
ce imi convine, nu ce mi se cuvine ca urmare a efortului depus”.
 
Consideram ca in nicio situatie de urgenta sau de alerta nu poate fi pusa sub
semnul indoielii precedura de evaluare, nicidecum nu putem accepta ignorarea
aspectelor psiho-pedagogice ale evaluarii, cu atat mai putin acordul elevului cu
privire la nota pe care urmeaza sa o treaca in catalog profesorul.
 
Intrebarile mai sus formulate, impreuna cu considerentele legate de
principiile si functiile evaluarii, trebuie sa sc regaseasca intr-o procedura clara,
aplicabila unitar la nivel national, emisa de Ministerul Educatiei și Cercetarii, in
cel mai scurt timp, cu atat mai mult cu cat nu este clar daca M.E.C. intentioneaza
sau nu sa mentina acest acord si pentru viitur, in Ordinul pentru completarea
Regulamentului —cadru aprobat prin O.M.E.N.C.S. nr. 5079/2016.
 
In opinia Federatici Sindicatelor Libere din Invatamant, pastrarea acordului
elevului sau a parintelui/tutorelui legal la acordarea calificativului/notei este
complet gresita!
 
Reamintim ca Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a propus Ministerului
Educatiei si Cercetarii ca, in proicetul ordinului pentru completarea Regulamentului
cadru de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, anexa la
Ordinul ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice nr. 5079/2016, pentru
incheierea situatiei scolare pe semestrul al II-lea, sa se prevada valorificarea
activitatii on-line prin calificativ/nota cu informarea elevului sau a
parintelui/sustinatorului legal al acestuia, propunere care ramane de vazut duca
va fi acceptata. Din punctul nostru de vedere, in acest fel se asigura si indeplinirea
de catre cadrele didactice a obligatiei de a incheia situatia scolara, consacrata de
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

incheiere mediiincheiere situatie scolaramedii elevimedii elevi semestrul 2


x

Lasa un raspuns




Comentarii [3 comentarii]Adauga comentariul tau

16Mai.2020

Compasiune Pentru Elevi 16 Mai. 2020 16:16:36

Sindicalistii fac din profesori niste victime si eroi ai vremurilor,dar situatie este inversa copiii nostri, elevii lor sunt victime ale tagmei astea de incompetenti,superficiali,lenesi,autosuficienti etc.Profesorii nu trebuie sa primeasca note de promovare,lor cinr le acorda note cand nu au facut nici o ora de la 11.03.2020 ,80% dintre ei.Daca ar fi ,,promovati" dupa munca lor ,in sistemul de invatamant ta ar exista 80% repetenti.Rusine!
15Mai.2020

Adrista 15 Mai. 2020 13:51:16

Chiar nu va pasa deloc de copii? E numai interesul vostru in joc, v-ati trezit in 15 mai ca nu puteti accepta ordinul ministrului referotor la incheierea situatiei pe semestrul al II-lea, dar din 11 martie ce ati facut? Unde este predarea online? Au fost doar teme, proiecte, cerinte. Asta este activitatea online a profesorilor. Nu v-ati pus problema o secunda ca poate acesti copii sunt mai obositi decat daca ar fi mers la scoala. Unii dintre ei au examene, v-ati gandit si la ei, sa le lasati timp sa se pregateasca.
Dar, voi profesorii aveti sindicat, nu?
15Mai.2020

Lucrator In Educatie 15 Mai. 2020 13:46:25

Categoric , toata lumea este implicata,chiar si faulturile au un rol in schimbare si adaptare....
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit


37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2020

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
[x]