Recent, Inspectoratul Scolar Judetean Dolj a trimis scolilor o nota de informare cu mai multe precizari referitoare la obligativitatea completarii declaratiei de interese de catre personalul didactic de predare.
"Potrivit procedurii sus-mentionate, declaratia de interese este un document scris, redactat pe propria raspundere, prin care fiecare cadru didactic declara ca, in anul scolar 2023-2024, nu desfasoara activitati de pregatire suplimentara contra cost pentru elevii din clasa/clasele la care este incadrat in acest an scolar.
Potrivit art. 3 din procedura, la nivelul unitatii de invatamant, prin decizia directorului, se desemneaza o persoana responsabila pentru declaratiile de interese, care informeaza personalul didactic de predare in ceea ce priveste termenele si conditiile in care se completeaza declaratiile de interese, precum si cu privire la actualizarea declaratiei in situatia in care, pe parcursul anului scolar, apar modificari in incadrare care necesita actualizarea declaratiei. Totodata, responsabilul pentru declaratiile de interese si directorul unitatii de invatarnant au obligatia verificarii concordantei informatiilor specificate in declaratiile de interese, de catre persoanele care au obligatia de a le completa, cu informatiile transmise compartimentului resurse umane din cadrul ISJ/ISMB prin proiectul si planul de incadrare.
Potrivit art. 5 alin. (3) personalului didactic de predare din unitatile de invatamant ii revine obligatia depunerii declaratiei de interese pana la data de 31 decembrie a fiecarui an. Personalul didactic de predare angajat dupa data de 31 decembrie completeaza si depune declaratia de interese in termen de 5 zile de la angajare.
Conform art.6 alin (2), cadrul didactic incadrat in doua sau mai multe unitati de invatamant completeaza o singura declaratie de interese si depune cate un exemplar completat la fiecare unitate de invatamant.
Modalitatea de informare a personalului cu privire la obligativitatea completarii/actualizarii declaratiilor de interese de realizeaza conform art. 7 alin (3), iar modalitatea de primire si inregistrare a acestora de catre persoana responsabila este reglementata de art. 9 alin (1)-(4) si art. 15. Rectificarea declaratiilor de interese de realizeaza conform art. 11 si art. 12 din procedura.
In cazul nedepunerii in termen a declaratiei de interese, se vor aplica prevederile art. 13. si art.14 din procedura.
Obligatiile persoanelor ce trebuie sa depuna declaratia sunt prevazute la art. 17, atributiile responsabilului sunt prevazute la art 18, iar obligatiile directorului unitatii de invatamant la art. 19 din procedura.
Declaratiile de interese se completeaza cu informatii valabile la data depunerii si se incarca pe site-ul institutiei de invatamant, anonimizat, conform prevederilor art.16. Formularul privind declaratia de interese va fi pus la dispozitia personalului de predare, in format electronic, pe pagina de internet a unitatii de invatamant", se arata in nota transmisa de ISJ Dolj.
Procedura Declaratie de interese profesori 2024