Candidatii care se inscriu la concursul de Titularizare 2025 trebuie sa depuna la dosarul de inscriere, in original, avizul sau adeverinta medicala, emisa de un medic sau cabinet de medicina a muncii, din care sa rezulte ca este apt(a) pentru a preda in invatamant. Desi pare un document banal, este absolut esential si nu trebuie uitat. De regula, candidatii aflati la prima sesiune se concentreaza pe diplome, foi matricole si alte documente importante, dar omit tocmai aceasta adeverinta de la Medicina muncii, fara de care dosarul nu este complet.
Ce contine dosarul de inscriere la Titularizare 2025
Potrivit Metodologiei-cadru pentru mobilitatea personalului didactic, la dosarul de inscriere pentru Titularizare 2025, candidatii trebuie sa depuna, in ordine, urmatoarele documente in original, respectiv in copie, certificate pentru conformitate cu originalul de catre directorul unitatii in anul scolar 2024-2025 sau scanate color, dupa actele originale:
1) fisa de inscriere la concurs, asumata prin semnatura (daca este cazul);
2) copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele si domiciliul;
3) copii de pe certificatele de nastere si casatorie (pentru solicitantii care si-au schimbat numele) sau de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (daca este cazul);
4) copii de pe actele de studii, foile matricole si certificatele de calificare (ultimele pentru absolventii liceului pedagogic/ invatamantului postliceal), certificatele/ adeverintele de absolvire a modulului psihopedagogic (daca absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricola);
5) absolventii promotiei 2025 vor prezenta copia adeverintei de la institutia de invatamant superior/ postliceal/ mediu din care sa rezulte ca au sustinut examenul de licenta/ absolvire/ bacalaureat, media de absolvire a facultatii/ scolii postliceale/ liceului pedagogic, specializarea dobandita, media anilor de studii si faptul ca pe parcursul efectuarii studiilor s-a frecventat si promovat modulul psihopedagogic;
6) copii de pe certificatele de obtinere a gradelor didactice;
7) copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilitatii postului in invatamantul preuniversitar (daca este cazul);
8) copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului scolar sau a intreprinderii de intrerupere a activitatii (daca este cazul);
9) adeverinta din care sa rezulte vechimea efectiva la catedra (inclusiv perioada rezervarii catedrei) (daca este cazul);
10) copia filei corespunzatoare din registrul general de evidenta a salariatilor sau copie de pe carnetul de munca daca a mai fost angajat(a) anterior anului 2011 si ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(a) (daca este cazul);
11) copii ale avizelor si atestatelor necesare ocuparii postului didactic/ catedrei, inclusiv avizul unitatii de invatamant particular (daca este cazul);
12) avizul/ adeverinta medical(a), emis(a) de un medic sau cabinet de medicina a muncii, din care sa rezulte ca sunt apt(a) pentru a preda in invatamant;
13) declaratie pe proprie raspundere ca nu desfasor activitati incompatibile cu demnitatea functiei didactice, ca nu am fost indepartat din invatamant pentru motive disciplinare sau printr-o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare penala pentru infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat;
14) adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care sunt angajat(a) privind sanctiunile disciplinare din ultimii 6 ani scolari incheiati si de pe parcursul anului scolar in curs;
15) cazier judiciar, din care reiese faptul ca nu am antecedente penale pentru infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat;
16) certificatul/adeverinta de integritate comportamentala din care reiese faptul ca nu sunt inscris in Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, in original
17) numai pentru titulari/angajati pe perioada viabilitatii postului/incadrati in crese adeverinta eliberata de unitatea de invatamant din care sa rezulte situatia postului (structura pe ore si discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de invatamant si regimul de mediu) si copii ale deciziilor de detasare din perioada 01.09.2020 – 31.08.2025 (daca este cazul);
Atentie! Candidatii care au depus dosare de inscriere la concursul national in ultimii 3 ani depun/transmit pentru inscrierea la concursul national, sesiunea 2025, la centrul de inscriere, cererea-tip insotita obligatoriu de documentele solicitate de inspectoratul scolar la care se solicita inscrierea.
Documentele anexate pot fi certificate pentru conformitate cu originalul si la depunerea dosarului, in acest caz fiind necesara prezentarea documentului in original si a unei copii a acestuia. In situatia in care documentele se transmit in format electronic, prin posta electronica, acestea vor fi scanate color, dupa documentele originale, lizibil, la minimum 150 dpi.
In cazuri exceptionale, daca un candidat/ cadru didactic nu prezinta certificatul de integritate comportamentala la dosar in perioada de inscriere/ validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de invatamant, la data prezentarii pentru incheierea noului contract individual de munca.
Calendar Titularizare 2025
5-16 mai 2025 - Inregistrarea, la inspectoratele scolare/centrele de inscriere, a dosarelor de inscriere ale candidatilor la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolventii promotiei 2025
6-21 mai 2025 - Validarea inscrierii, prin semnatura, de catre candidati sau imputernicitii acestora prin procura notariala in original, conform graficului stabilit de comisia de organizare si desfasurare a concursului; neprezentarea la validare a absolventilor din promotiile anterioare, atrage dupa sine anularea inscrierii la concurs;
=> in situatia in care inscrierea candidatilor la concurs se realizeaza exclusiv in sistem online:
1. afisarea pe pagina web a inspectoratelor scolare a datelor de inscriere ale candidatilor;
Termen: 16 mai 2025
2. transmiterea de catre candidati, inclusiv de catre absolventii promotiei 2025, la inspectoratul scolar/centrul de inscriere la concurs, a declaratiilor privind veridicitatea datelor de inscriere sau a cererilor de corectare a datelor de inscriere, dupa caz, conform procedurilor stabilite la nivelul ISJ/ISMB.
Perioada: 16-21 mai 2025
8-10 iulie 2025 - Validarea inscrierii pentru absolventii promotiei 2025/absolventii 2025 ai programelor de pregatire psihopedagogica oferite de departamentele pentru pregatirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidatii cuprinsi in programe recunoscute de Ministerul Educatiei prin care se recruteaza, se selecteaza, se pregateste si se sprijina personalul didactic de predare pentru a desfasura activitati didactice in unitati de invatamant preuniversitar situate in medii dezavantajate, in anul scolar 2025-2026.
In perioada 5-16 mai 2025, respectiv in perioada 5-12 mai 2025 in situatia in care inscrierea candidatilor la concurs se realizeaza exclusiv in sistem online, pot depune dosare de inscriere si cadrele didactice a caror reducere de activitate a aparut in perioada martie-mai 2025.
In mod exceptional, absolventii promotiei 2025 (studiilor medii/postliceale/universitare de licenta/universitare de masterat/departamentelor pentru pregatirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot sa prezinte adeverinta de absolvire a studiilor/programului de pregatire psihopedagogica si sa valideze fisa de inscriere in data de 15 iulie 2025, pana la ora 8.00. Absolventii promotiei 2025 pot participa la proba scrisa in cadrul concursului national pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai dupa prezentarea adeverintei de absolvire a studiilor/programului de pregatire psihopedagogica.
23 mai 2025 - Afisarea, pe pagina web a inspectoratelor scolare, a listei candidatilor inscrisi si a graficului privind sustinerea probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa
30 mai-27 iunie 2025 - Organizarea si desfasurarea probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa si solutionarea contestatiilor la aceste probe.
4 iulie 2025 - Afisarea rezultatelor la probele practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa.
15 iulie 2025 - Desfasurarea probei scrise la Titularizare 2025
22 iulie 2025 - Comunicarea rezultatelor initiale.
22-23 iulie 2025 - Inregistrarea contestatiilor la inspectoratele scolare si transmiterea acestora comisiilor de solutionare a contestatiilor;
24-29 iulie 2025 - Solutionarea contestatiilor;
30 iulie 2025 - Comunicarea rezultatelor finale;
31 iulie-1 august 2025 - Repartizarea candidatilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie;
5 august 2025 - Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
Atentie, conform Metodologiei-cadru pentru mobilitatea cadrelor didactice, NU au dreptul sa participe la concursul national de Titularizare 2025 persoanele care se afla intr-una dintre urmatoarele situatii:
a) indeplinesc conditiile legale de pensionare pentru limita de varsta.
b) nu prezinta un document medical emis de un medic specializat de medicina muncii sau de un cabinet de medicina muncii, care atesta ca este apt pentru prestarea activitatii didactice;
c) au fost condamnate penal definitiv pentru savarsirea cu intentie a unei infractiuni contra vietii, integritatii corporale sau sanatatii, contra libertatii persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hartuire, trafic de minori, proxenetism, infractiuni contra libertatii si integritatii sexuale, luare si dare de mita, trafic de influenta, fals si uz de fals, furt calificat, pentru care nu a intervenit reabilitarea;
d) au fost sanctionate, pe parcursul anului scolar curent sau in ultimii 6 (sase) ani scolari incheiati, cu desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.