Intr-un interviu acordat
Edupedu.ro, presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret” a explicat ca Evaluarea Nationala trebuie "sa fie mult mai ampla si mult mai acoperitoare", pentru ca "in invatamantul gimnazial castigi niste competente generale, deci trebuie sa ai cunostinte despre toate disciplinele".
„Multi pun problema ca sunt prea multe examene si sunt copiii foarte incarcati, dar trebuie sa clarificam urmatorul lucru: in invatamantul gimnazial castigi niste competente generale, deci trebuie sa ai cunostinte despre toate aceste discipline. Nu-ti cere nimeni sa stii fizica, la modul exceptional, sau matematica, istoria sau geografia, dar trebuie sa ai anumite acumulari. (...) Este necesar sa mergem pe varianta unei evaluari cu patru-cinci probe. Ele au aparut destul de detaliat acolo: proba la limba si literatura romana; la limba materna, acolo unde este cazul, unde copiii apartin minoritatilor nationale; la matematica-informatica; un examen pe partea de stiinte: chimie, fizica, biologie; si unul pe partea de stiinte umaniste: limbi straine, istorie, geografie”, a declarat Marius Nistor, liderul Federatiei Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret”.
Citeste si:
Ce NU vor profesorii sa existe in Legea Educatiei
In opinia liderului de sindicat, mai multe probe la Evaluarea Nationala nu inseamna, automat, meditatii la mai multe discipline. Ci totul tine de cat de mult se implica parintele in ceea ce invata copilul.
"Atata vreme cat tu, ca parinte, iti monitorizezi copilul acasa, vizavi de ceea ce face in scoala, cel putin la nivelul invatamantului gimnazial, atata vreme cat tii legatura cu scoala, atata vreme cat tii legatura cu corpul profesoral, cu profesorii diferitelor discipline, atata vreme cat copilul munceste si se pregateste corespunzator, nu are nevoie niciun fel de meditatii", a spus Marius Nistor.
Reprezentantul profesorilor a mai spus ca, in prezent, nu raspunde nimeni pentru situatiile in care elevii "au nota foarte mare, obtinuta in actualul sistem cand dau evaluare doar la doua discipline, iar pe urma, pe baza mediei, merg intr-un colegiu national, ajung la o specializare, de exemplu, chimie-biologie, chimie-fizica, matematica-informatica, si clacheaza dupa un an"
"Trebuie sa se inteleaga ca nu poti sa obtii rezultate fara sa muncesti, ca nu mai putem merge pe ideea ca scoala trebuie sa fie placuta si cu cat mai putine examene. Aceasta nu-ti asigura reusita in viata sub nicio forma. Vrei sa reusesti in viata, trebuie sa muncesti ca atare, a mai spus Marius Nistor.