Studiul trianual al OECD despre nivelul de cunostinte scolare din toata lumea a aratat ca ei au avut performante excelente la stiinte si matematica, chiar daca venitul pe familie din tara lor este sub media celorlalte tari. La lectura, si cei 10% elevi care erau cei mai saraci din tara lor au demonstrat aptitudini mai bune decat media OECD.
"Calitatea scolilor lor de azi din China va alimenta forta lor economica de maine", a spus Angel Gurria, secretarul general al OECD, conform
Bloomberg.
Testele PISA pe 600.000 de elevi din 79 de tari pun in lumina dificultatea de a imbunatati educatia, uneori in ciuda resurselor alocate. Aceasta pare a fi o problema in special pentru tarile OECD, care au marit in ultimul deceniu cu 15% cheltuielile pentru elevii din ciclurile primar si secundar.
"Este dezamagitor ca cele mai multe din tarile OECD n-au vazut practic nicio imbunatatire a performantelor elevilor dupa anul 2000, cand au fost efectuate primele teste PISA", a mai spus Gurria.
Este de remarcat ca in China au fost derulate testele in numai patru provincii – Beijing, Shanghai, Jiangsu si Zhejiang.
Raportul scoate in evidenta si inegalitati in rezultatele educatiei in functie de mediul socio-economic. Acesta joaca inca un rol semnificativ in unele tari, chiar si unele in care guvernele aloca fonduri mari pentru educatie. In medie, 12% din variatiile performantelor elevilor din fiecare tara la lectura sunt asociate cu statutul socio-economic.
Rezultatele PISA 2018 la Citire arata ca Romania a obtinut un scor de 428 de puncte, in scadere cu 6 puncte fata de testarea PISA 2015, cu 10 puncte mai putin decat la PISA 2012 si un punctaj cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009, conform datelor publicate de catre directoratul pentru Educatie al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE). Mai mult, procentul de analfabetism functional a urcat de la 39% in 2015 la 44% in 2018.
Mihaela 06 Dec. 2019 12:30:53
Pacat dar total adevarat. .Asta simt si eu un biet parinte care nu este de acord cu citirea cartilor impuse la clasa , fara a se studia inainte continutul acestora. De asemenea, aceste carti sunt voluminoase si trebuie in decurs de 10 zile caledaristice sa fie citite, adica asa de putin timp incat copilul nu apuca sa faca un rezumat sau sa isi scoata cuvintele necunoscute si sa se informeze despre ele. Asa de repede se trece de la o carte la alta incat nu se discuta despre continut ei.Carti care nu se stabilesc de la inceputul anului asa cum era stabilit cand eram eu la scoala.Cand incepeam scoala doamna invatatoare ne dadea o lista cu autori clasici, renumiti care trebuie citita in decursul unui an scolar.Acum apare in scoala agentul de vanzarii de carte merge direct la invatatoare si la intelegere cu ea se hotarasc ce carte sa cumpare copii in luna respectiva .Cartile sunt autorii noi aparuti pe care nu le gasesti la biblioteca. Bietii parinti sa tot scoata banul dezagaciti ca vad si simt ca a devenit o afacere profitabila pe seama copiilor si partintilor. Ca se citeste ca pe banda rulanta si nu se retina aproape nimic si apoi acea carte se pune pe raftul din camera copilui si se aseaza praful frumos .Sau in cel mai bun caz o oferi gratuit altor copii saraci.In loc sa se de-a autori clasici pe care ii avem in biblioteca de acasa sau exista la biblioteca scolii sau biblioteca judetiana.Trist