Precizarile cu privire la programele de invatare suplimentara si remediala apar in proiectul Legii invatamantului preuniversitar, la Capitolul VII, art 58 - 59.
Art. 58
(1) In unitatile de invatamant preuniversitar, se poate derula programul "Scoala dupa scoala", care cuprinde activitati educative, pentru consolidarea competentelor dobandite sau de accelerare a invatarii, precum si alte activitati pentru sustinerea dreptului la educatie, inclusiv de tip recreativ sau de timp liber.
(2) In unitatile de invatamant se desfasoara programul “Invatare remediala”, pentru sustinerea dreptului la educatie si asigurarea de sanse egale pentru elevii cu dificultati de invatare sau care din diferite motive inregistreaza regres scolar si care beneficiaza in mod obligatoriu de educatie remediala, in vederea atingerii rezultatelor asteptate/propuse in procesul evaluarii.
(3) Programul prevazut la alin. (1) se organizeaza de catre unitatea de invatamant preuniversitar in parteneriat cu autoritatile publice locale si cu asociatiile de parinti sau cu organizatii nonguvernamentale cu obiect de activitate in domeniul educatiei ori conexe, in conformitate cu metodologia aprobata prin ordin al ministrului educatiei.
(4) Decizia de derulare a Programului "Scoala dupa scoala" se ia de unitatea de invatamant preuniversitar, prin decizia consiliului de administratie. Activitatile desfasurate in cadrul acestuia pot fi extinse cu elevii dupa sau inaintea orelor de curs, daca dispun de infrastructura si de personalul de specialitate necesar implementarii.
(5) Statul finanteaza, in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie, programul "Scoala dupa scoala" pentru elevii din invatamantul primar si din invatamantul secundar inferior.
(6) Finantarea Programului "Scoala dupa scoala" poate fi facuta inclusiv prin fonduri externe nerambursabile ori bugetele autoritatilor administratiei publice locale, in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile.
Art. 59
(1) Programul „ Invatare remediala” prevazut la art.58 alin.(2), este destinat elevilor cu decalaje in dobandirea competentelor cheie prevazute in prezenta lege.
(2) Programul „ Invatare remediala” poate fi realizat in cooperare cu organizatii non-guvernamentale, in regim de voluntariat si poate include activitati pentru intreaga familie, in masura in care acestea sprijina invatarea.
(3) La nivelul unitatii de invatamant, se realizeaza o analiza a nevoilor de implementare a Programului „ Invatare remediala” si o propunere de realizare a activitatilor aferente acestuia, pe baza rezultatelor analizei de nevoi si conform criteriilor stabilite in normele metodologice, aprobate prin ordin al ministrului educatiei, care se transmit DJIP/DMBIP spre aprobare.
(4) In situatii justificate, cum ar fi necesitatea pregatirii elevilor pentru examene de corigenta sau de incheiere a situatiei scolare sau pentru actualizarea si imbunatatirea competentelor, in perspectiva deschiderii noului an scolar, activitatile remediale se pot desfasura si pe durata vacantei.
(5) Activitatile realizate in cadrul Programului „ Invatare remediala” sunt evaluate periodic de catre ANISAC si au ca scop reducerea abandonului scolar/parasirii timpurii a scolii si cresterea performantei elevilor la evaluarile nationale, in conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educatiei.
(6) Statul finanteaza , in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie, de la bugetul de stat sau prin fonduri externe nerambursabile ori din bugetele autoritatilor administratiei publice locale, in conformitate cu dispozitiile legale aplicabile, Programul „ Invatare remediala” pentru elevii din invatamantul primar si secundar inferior.