"Mai multa materie, mai putin stat in scoala rezulta mai multe teme pentru acasa. Nivelul de satisfactie pentru volumul mare de teme pentru casa il cunoastem cu totii. Eu nu sustin un volum mare al temelor pentru casa. Pe cale de consecinta, cred ca este logic sa sustin o durata mai mare a cursurilor", a spus ministrul Educatiei, intr-un live pe Facebook al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.
Afirmatiile ministrului au fost facute in contextul dezbaterii despre extinderea anului scolar 2021-2022.
Anul scolar 2021-2022 ar trebuie sa inceapa pe 6 septembrie, este de parere si Consiliul National al Elevilor (CNE).
Momentan, anul scolar 2020-2021 este cel mai scurt an scolar de pana acum, mai ales ca vacanta de Paste a elevilor a fost prelungita, in contextul pandemiei.
Temele pentru acasa, problema spinoasa
Ramane de vazut ce decizii vor fi luate pentru anul scolar urmator, in urma consultarilor care urmeaza. In privinta temelor pentru acasa, dezbaterile au inceput in urma cu mai multi ani, insa nu s-a produs nicio schimbare.
Chiar la inceputul lunii februarie, Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant a inaintat 11 solicitari catre Ministerului Educatiei, inainte de redeschiderea scolilor din 8 februarie. Printre acestea se numara reducerea temelor pentru acasa.
Reducerea temelor pentru acasa ar avea diferite efecte benefice, mentionate in cartea cartea "The Battle over Homework: Common Ground for Administrators, Teachers, and Parents" (Razboiul temelor pentru acasa: Baza pentru invatatori, profesori si parinti"):
– le-ar oferi mai mult timp copiilor sa fie copii, sa se joace in aer liber
– le-ar oferi elevilor mai mult timp de odihna pentru a da randament la scoala
– ar imbunatati atitudinea elevilor fata de scoala.
Pregatiti-va eficient pentru Evaluarea Nationala 2021 de la clasa a VIII-a! Portal Invatamant va recomanda culegerile cu exercitii si rezolvari de AICI ....click pentru detalii si comenzi culegeri >>>
Alexandru 16 Apr. 2021 13:34:00
Auzi, un copil trebuie anv??at nu numai sa numere castane, ci ?i sa gandeasc?.In acest proces, gandirea concreta evolueaz? cu gandirea abstracta.
Daca neglijezi rolul gandirii abstracte, ob?ii un adult care r?mane toat? viata cu minte de copil.
Noi ne dorim sa r?manem cu suflet de copil, nu cu minte de copil.
Poate doar imagina?ia ?i lipsa de prejudec??i. sa le pastram de la copii.
Suzi 16 Apr. 2021 08:14:05
In loc de atatea dezbateri, mai bine s-ar uita cu totii la manuale si ar observa ca jumatate din ce invata este inutil. Nu exista aplicatii practice, se uita tot, dupa o saptamana,Pur si simplu trebuie pastrat doar materialul cu adevarat util si atunci ar fi timp. M-a intrebat copilul meu la ce-i trebuie ecuatiile, efectiv? Specializarea se face in liceu, in gimnaziu sunt cunostinte generale si utile , nu balast ca sa bifam ca am invatat-o si pe asta sau pe aia,,,Ministrul nu se uita pe modele de evaluari pt.clasele a IV-a a VI-a fiindca si-ar da seama ca nu reflecta nivelul celor invatate- asa cum a declarat. La romana sunt intrebari infantile dintr-un text , nemaivorbind ca nu toti copii stapanesc lb. engleza...iar la mate - bio-fizica nu vor sti aproape nimic, fiind ca nu au invatat integrat , nu au facut experimente in laboratoarele de fizica si biologie, fiind on line- deci totul este inutil. Domnul ministru sa se uite pe teste inainte sa dea declaratii si daca vrea intr-adevar sa schimbe ceva sa o faca ca lumea nu doar in declaratii...