Elevii cer o programa scolara adaptata nevoilor actuale: "Nu se mai simt motivati sa mearga la scoala"
Trebuie schimbata programa scolara? Presedintele Consiliului National al Elevilor (CNE), Antonia Pup, a declarat joi, in cadrul unei dezbateri online, ca elevii nu se mai simt motivati sa mearga la scoala si din cauza faptului ca programa scolara nu este adaptata nevoilor lor.
"Elevii nu se mai simt motivati sa mearga la scoala poate si din cauza faptului ca programa scolara nu este adaptata nevoilor lor. Asta cred eu ca ar trebui sa fie punctul de la care ar trebui sa incepem discutia. (...) Programa scolara este una foarte riguroasa, este riguros construita. Nu mi se pare ca profesorii chiar pot sa ajunga la elevi, sa fie facilitatori ai procesului educational, care ar trebui sa fie despre beneficiarul direct al educatiei", a spus Pup la dezbatarea online "Scolile pilot si viitorul educatiei din Romania, intre inertia actuala si alternativele curriculare", organizata de Asociatia "Tine de Noi", Fundatia Hanns Seidel Romania si Fundatia Hanns Seidel Moldova.
Potrivit acesteia, "pe partea de drept la educatie", sistemul educational din Romania este "unul profund inechitabil", intrucat elevii din Romania din "mai multe categorii sociale" inca nu au drept la educatie.
In ceea ce priveste curriculumul, elevii vor ca ei sa poata decide ce materii fac la scoala.
"In momentul de fata se aleg doar pentru a completa o norma didactica sau alta. Nu avem cu adevarat un proces educational flexibil si, din pacate, acest lucru se vede", a spus reprezentantul CNE.
Ea este de parere ca nu in toate scolile ar trebui sa se faca predarea la fel.
"Nici macar modul in care se predau anumite materii. Pentru ca, din pacate, scolile nu mai formeaza oameni care sa poata sa se adapteze usor la piata muncii. (...) Sistemul este foarte centralizat si centralizarea aceasta eu nu o vad ca are o finalitate, pentru ca nici macar nu avem dreptul la educatie pentru totii copiii. Ar trebui sa lasam comunitatile scolare sa ajunga cu adevarat la elevi, pentru ca scoala nu ar mai trebui sa fie un loc unde te duci, stai sapte ore, pleci acasa, obtii o diploma de
Bacalaureat si gata. Ar trebuie sa fie un proces despre elev. in momentul de fata, foarte multi elevi invata doar pentru note, foarte multi elevi invata doar pentru o evaluare la sfarsitul unui ciclu de invatamant", a aratat Antonia Pup.
Presedintele Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in invatamantul Preuniversitar, serban Iosifescu, a apreciat ca este nevoie de scoli pilot.
"Este nevoie de scoli pilot. (...) Consider ca trebuie sa pornim de la ceea ce vrem de la sistemul de invatamant. Trebuie sa pornim de la date si de la indicatori clari. Ce vrem sa imbunatatim si pe urma vedem noi cum. (...) Avem rate mai mici decat alte tari din UE in privinta participarii la educatia timpurie. Avem o rata mare de parasire timpurie a scolii si prin diverse masuri de politica publica nu am reusit decat sa o inrautatim. si avem rezultate foarte slabe la evaluarile internationale. Daca vrem sa incercam ceva nou trebuie sa incercam ceva care duce la imbunatatirea situatiei in privinta acestor indicatori de participare scolara, de rezultate ale invatarii", a sustinut Iosifescu.
Liliana Romaniuc, consilier de stat in Guvern, a opinat ca este nevoie ca educatia sa se faca "altfel" si sa fie incercate alte abordari.
"Sunt o persoana care sustine ideea scolilor pilot. (...) Este nevoie sa facem educatie altfel, poate sa incercam sa facem alte lucruri, alte abordari. (...) Atunci cand ma refer la scoala pilot, nu ar trebui sa ne referim doar la dimensiunea aceasta curriculara sau la cea a carierei didactice, ci aici ar trebui sa intre, in opinia mea, toate acele modele de transformare care pot aduce imbunatatire sistemului de educatie si scolii respective. Ar trebuie sa ne gandim ca o scoala pilot ar putea sa insemne sau ar trebui sa insemne implementarea unei interventii, a unui program academic, o abordare noua in multe domenii, cum ar fi procesul de predare-invatare", a mai afirmat Romaniuc.
Nicolae Capatana 15 Iun. 2020 07:54:21
Daca in ceea ce priveste curriculumul, elevii vor ca ei sa poata decide ce materii fac la scoala nu ar trebui ca ei sa invete singuri aceste materii, sa isi puna singuri notele si sa-si semneze diplomele??? Daca nu vor face asta nu se vor reusii niciodata indobitocirea completa !!!Metacompetenta Sistemica 13 Iun. 2020 12:01:58
Concret , care sunt nevoile actuale ale elevilor ?Dragne Emilia 13 Iun. 2020 07:52:24
Exista deja "scoli pilot". Scolile private. Deja se poate invata mult din experienta lor. Si ce merge si ce nu prea e ok.Dar si daca se fac aceste scoli pilot, ar trebui consultati si absolventii actuali. Ce i-a ajutat totusi din ce au invatat, ce au "uitat" imediat, ce si-ar fi dorit sa stie? Angajatorii au si ei un cuvant de spus. Dar sa nu uitam si acel minim de cultura generala care ii ajuta ca oameni, sa nu fie masa de manevra, sa aiba un cuvant de spus ca cetateni.
Danil Cozachevici 12 Iun. 2020 12:33:05
Oare de ce ar trebui s? fie antreba?i elevii ce s? anve?e la ?coal?? Ce ?tiu ei despre programa ?colar?? Cine o sf?tuie?te pe f?tuca asta, Pup, s? emit? p?reri despre lucruri pe care nu le cunoa?te?