Conform documentului, inspectoratele scolare judetene asigura incheierea protocoalelor de predare-preluare a personalului medico-sanitar in maximum 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri. Procedura a fost publicata in Monitorul Oficial, luni, 29 ianuarie 2024.
Procedura mai prevede ca Ministerul Sanatatii asigura conditiile pentru finantarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului medical preluat din unitatile de invatamant preuniversitar de stat.
PROCEDURA privind predarea-preluarea personalului medical de specialitate din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si a celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat in structura de personal medico-sanitar angajat de autoritatile administratiei publice locale
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. — Prezenta procedura reglementeaza modalitatea de predare-preluare a personalului medical de specialitate din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si a celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, in structura de personal medico-sanitar angajat de autoritatile administratiei publice locale.
Art. 2. — Finantarea cheltuielilor pentru personalul medicosanitar din cabinetele medicale ale unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si cel din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat se asigura conform prevederilor art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 162/2008 privind transferul ansamblului de atributii si competente exercitate de Ministerul Sanatatii Publice catre autoritatile administratiei publice locale, aprobata prin Legea nr. 174/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL II
Descrierea procedurii
Art. 3. — (1) Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti centralizeaza situatia personalului medical de specialitate incadrat in unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si a celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, salarizat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei, si modalitatea de incadrare a acestuia, respectiv pe perioada nedeterminata sau determinata, dupa caz.
(2) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat si autoritatile administratiei publice locale incheie protocoale privind predarea-preluarea personalului medico-sanitar de specialitate din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si a celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat in structura de personal medico-sanitar angajat de autoritatile administratiei publice locale, conform modelului din anexa care face parte integranta din prezenta procedura. Pentru municipiul Bucuresti, preluarea personalului medico-sanitar de specialitate din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si a celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat se realizeaza in structura de personal medico-sanitar din cadrul Administratiei Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti (ASSMB).
(3) In vederea incheierii protocoalelor prevazute la alin. (2), autoritatile administratiei publice locale obtin avizul Ministerului Sanatatii, prin directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, pentru structura de personal care va fi preluata.
(4) Inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti asigura incheierea protocoalelor de predare-preluare a personalului medico-sanitar in maximum 5 zile de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri.
Art. 4. — Ministerul Sanatatii, in termen de 10 zile de la data semnarii protocoalelor prevazute la art. 3 alin. (2), asigura conditiile pentru finantarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului medical preluat din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv din unitatile de invatamant special de stat, si celui din cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 162/2008, aprobata prin Legea nr. 174/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza situatiilor actualizate, primite de la directiile de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti.
Art. 5. — In termen de 10 zile de la data semnarii protocoalelor prevazute la art. 3 alin. (2), unitatile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv unitatile de invatamant special de stat, si cresele publice arondate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat si autoritatile administratiei publice locale incheie demersurile necesare pentru transfer, respectiv:
a) incetarea raporturilor de munca ale personalului medical care urmeaza sa fie preluat in structura de personal medical angajat de autoritatile administratiei publice locale, cu respectarea procedurilor legale aplicabile fiecarei categorii de personal si functii;
b) asigurarea posturilor necesare si incadrarea personalului medical preluat, cu respectarea de catre autoritatile administratiei publice locale a procedurii si regimului juridic aplicabil fiecarei categorii de personal si functii.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 6. — (1) Colectarea datelor cu caracter personal prevazute in protocolul de preluare a personalului medical de specialitate din unitatile de invatamant preuniversitar de stat prevazute la art. 5 in structura de personal medical angajat de autoritatile administratiei publice locale, respectiv in speta cele referitoare la nume, prenume, functia si locul de munca, se face cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), precum si ale legislatiei nationale de specialitate.
(2) Datele colectate vor fi pastrate in conditii de siguranta pe toata perioada necesara indeplinirii scopului pentru care au fost colectate, iar accesul la acestea este limitat doar la persoanele desemnate sa le acceseze.