Potrivit celui mai recent raport realizat de UNICEF, Romania ar trebui sa ia in considerare suspendarea evaluarii de la clasa a VIII-a si revizuirea parcursurilor scolare. Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a explicat, in cadrul prezentarii raportului UNICEF, ca inca nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea nationala de la clasa a VIII-a.
"Avand in vedere consecintele negative ale actualelor examinari nationale asupra invataturii, motivatiei si evolutiei elevilor, este importanta cresterea calitatii lor. Ca o prima prioritate, Romania ar trebui sa imbunatateasca calitate si impartialitatea evaluarii nationale pentru clasa a VIII-a, tinand cont de miza importanta a acestei pentru studiile viitoare ale elvilor. Pe viitor, Romania ar trebui sa revizuiasca parcursurile scolare si certificarea de la nivelul invatamantului secundar, luand in considerare inclusiv posibilitatea suspendarii evaluarii nationale pentru clasa a VIII-a", se arata in raportul "Evaluarile si examinarile in sistemul de educatie din Romania", realizat de Fondul International pentru Urgente ale Copiilor al Natiunilor Unite (UNICEF).
Raspunsul de la Ministerul Educatiei a venit imediat, prin vocea ministrului Pavel Nastase
"Mi-e greu sa spun daca se vor pastra sau nu evaluarile de clasa a VIII-a. Ne dorim in primul rand ca toti copiii sa mearga la gradinita si la scoala, sa beneficieze de o educatie incluziva de calitate si sa finalizeze cel putin invatamantul obligatoriu. In acest sens trebuie sa schimbam abordarea si sa privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a scolilor si a sistemului de educatie ca o oportunitate de a primi feedback si de a interveni pentru a face ca procesul educational sa fie unul de o mai buna calitate, centrat pe elevi", a explicat Nastase.
Ministrul Educatiei a spus ca este foarte important sa fie redus impactul pe care examenele nationale il au asupra elevilor. "Este foarte important sa reducem impactul negativ al examenelor nationale asupra invatarii si progresului elevilor, prin imbunatatirea calitatii si corectitudinii examenelor de la final de clasa a VIII-a si revizuirea rutelor pe care le pot urma elevii in invatamantul secundar superior.
Ne dorim sa avem cadre didactice pregatite sa foloseasca evaluarea formativa si pe parcursul orelor, nu doar anumite metode de evaluare clasice: lucrari de control, teze si examene nationale. Astfel, va putea fi redusa presiunea pe elevi si li se va permite si celor care de obicei fac fata cu greu evaluarilor clasice sa arate ce stiu", a mai spus ministrul.
Nu uitati ca admiterea la liceu din 2017 va avea o schimbare importanta fata de anii precedenti. Ministerul Educatiei a anuntat deja faptul ca ponderea mediei de la Evaluarea Nationala va fi de 80%, iar ponderea mediilor din gimnaziu, de 20% (fata de 75%, respectiv 25%, cat au fost anul trecut).
Alexandru Dumitru 06 Mai. 2017 13:47:10
Creșterea mediei de la Evaluarea nationalã cu 5 procente este nesemnificativã, Cauzele principale pt care anvațãmntul romnesc este an coada listein europene sunt neimplicarea profesorilor și a pãrinților an actul de anvãțare, meditațiile ancepnd cu ciclul primar, lucru ce face sã se instaleze lenea an gandire a elevilor, manualele scrise de niște comercianți analfabeți științifici schimbarea frecventã a miniștrilor EDUCAȚIEI. Cele mai bune rezultate la anvãțãturã au fost an anii an care la Educație au fost ACADEMICIENII Ștefan Bãlan urmat de Mircea Malița. Iar cel mai bun manual de Analizã matematica a fost și, ancã este, cel scris de inginerul -matematician Nicolaie Dinculeanu-azi an SUA.Mariana 05 Mai. 2017 13:09:35
Spre stiinta--"ÃŽn schimb, sensul propriu al condescendentului nostru neaoș se referã la o manifestare aproape contrarã – la un individ cu ”o atitudine plinã de respect sau de bunãvoințã fațã de cineva; respectuos, amabil”. Dar e drept cã DEX consemneazã la condescendențã și sensul peiorativ de ”aer de superioritate, infatuare, aroganțã”.Mirela 04 Mai. 2017 16:15:34
Presiunea asupra elevilor si profesorilor este pusa de importanta notelor din gimnaziu. Chiar daca e mai mic procentul, presiunea a ramas. Este frustrant sa urmezi o scoala unde muncesti din greu pentru 10 si sa iti ia locul un elev relaxat venit dintr-o scoala unde se da 10 pe banda rulanta.Ludmila Buhaschi 04 Mai. 2017 15:29:07
Doamna profesor Adriana Dima, afirmati ca "profesorii au o atitudine condescendenta si nepasatoare fata de nevoile elevilor". Condescendent - care are o atitudine plina de respect sau de bunavointa fata de cineva. Va contraziceti, doamna profesor!Maria Moscalu 04 Mai. 2017 15:06:28
Oameni buni! De ce acuzati ministerul, sau mai rau, pe domnul ministru? Nu este "totul putred" doamna profesor Adriana Dima! Și eu sunt mamã și profesor! Important este sã facem o delimitare antre ceea ce facem cu ai nostri copii și ce facem cu elevii noștri!Orele se fac an funcție de conștiința fiecãruia dintre noi! Eu lucrez an ”mediu rural”! Nu-mi permit sã antarzii, nu-mi permit sã nu-mi fac orele!Nu-mi bat joc de elevi și nici de pãrinții acestora!Vã rog sã nu vorbiți ”an general”! Dacã ceva nu merge bine la dumneavoastrã an școalã, nu generalizați! ami cer scuze dacã v-am supãrat!Moscalu Maria 04 Mai. 2017 14:53:48
6Tiberiu Laslo 04 Mai. 2017 14:32:54
Admiterea la licee este prioritara si evaluarea profesorilor, pentru ca mai mult de jumatate sunt praf. Habar nu au de materie romana si matematica si le ofera elevilor notiuni total gresite. Constatarile le-am facut prin examinarea zecilor de elevi, care vin in contact cu materia gresit explicata si ma refer la orasul Bucuresti, unde ar trebui sa existe cei mai buni profesori. Dar acestia sunt foarte departe de notiunea de disciplina, organizare, atentie, cultura bine structurata. cei mai multi spun ca nu pot da notiuni in afara manualului, ca sa nu fie dati afara, iar manualul este sub orice critica.Adrian 04 Mai. 2017 10:13:14
Examenul de admitere la liceu era cea mai buna evaluare si triere a elevilor de clasa a VIII-a. PUNCT. Ce trebuie sa dispara? Sistemul de evaluare 2/4/6 doar complica elevii si unitatile scolare. Vrei sa faci studii, foloseste cataloagele/esantioane de elevi nu o tara intreaga. Si nu in ultimul rand materia. In Romania matematica ajunge la paroxism. La clasa I se dau tot felul de probleme care mai de care mai alambicate si in tot felul de combinatii, unitati de masura, multiplicari, ce doamne le mai predai la clasa a VIII-a materia de liceu? Matematica trebuie reconfigurata total astfel incat sa se faca o verificare a matematiicii de baza necesara in viata de zi cu zi geometrie si algebra dar nu multimi abstracte, radicali, fractii interminabile, logaritmi, integrale etc informatii cu care nu ai de a face in viata decat daca mergi pe domenioul matematicii, fizicii, informaticii, cercetarii etc. TRZITIVA ca ne tampim copii!Adriana Dima 04 Mai. 2017 09:35:23
Totul este putred in invatamantul romanesc. Era nevoie de un raport UNICEF ca sa aflam acest lucru? Domnul ministru stie cum se fac orele in scoli? Si mai important, stie CUM AR TREBUI facute? Domnul ministru stie ca nu exista respect pentru elevi? Stie ca profesorii au o atitudine condescendenta si nepasatoare fata de nevoile copiilor? Vrea sa stie tot ce nu merge bine? Vrea sa schimbe ceva? Sau totul e de forma? Mama si profesor, Adriana Dima