Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a declarat, vineri, ca evaluarile nationale ar trebui eliminate pana la gimnaziu, deoarece "ii streseaza si ii sperie pe copii". De asemenea, ministrul a anuntat ca manualele vor fi evaluate si revizuite.
In acest moment, prima
evaluare nationala se face la clasa a II-a, elevii avand de sustinut trei probe: citit, scris si matematica. A doua evaluare are loc la finalul clasei a IV-a.
"Pana la gimnaziu, dupa parerea mea, n-ar trebui sa avem aceste evaluari asupra copiilor. Ei sunt intr-o perioada de dezvoltare a capacitatilor de gandire. Deci, omul se dezvolta si creierul, din punct de vedere biologic, pana la varsta asta, se dezvolta si abia dupa-aceea este in masura sa perceapa o evaluare, sa vada niste teste de genul acesta.
Trebuie sa prelungim, daca vreti, primii 7 ani de acasa cu aceasta perioada care inseamna invatamantul primar si sa ii dam baza de gandire. Trebuie procedat in mod gradual, astfel incat el sa se obisnuiasca, dar nu evaluari de genul celor pe care le dam acum, care ii streseaza si ii sperie pe copii", a declarat ministrul Educatiei, Pavel Nastase, intr-un interviu acordat la Europa FM.
In opinia noului ministru al Educatiei, evaluarile ar trebui sa porneasca incepand din gimnaziu si chiar si concursurile la care participa copiii din clasele I-IV ar trebui sa se desfasoare doar sub forma de jocuri.
Pavel Nastase a dat asigurari ca eliminarea evaluarilor nationale in invatamantul primar nu se va face de pe o zi pe alta, ci dupa o analiza serioasa.
Totodata, ministrul Educatiei a anuntat ca va incepe revizuirea totala si sistematica a manualelor, procesul urmand sa se incheie in cel mult un an, cu simplificarea lor.
"Avem manuale noi pentru clasele I-IV, dar nu s-a intrebat nimeni daca aceste manuale sunt potrivite sau nu (...) Nu a facut nimeni o evaluare in acest sens. O s-o facem noi, pentru a realiza o corelare la nivelul sistemului, intre manualele de la invatamantul primar, gimnazial si liceal. Suntem in proces de reinnoire a manualelor. Anul acesta este randul manualelor de clasa a V-a", a declarat Nastase.
In plus, ministrul a precizat ca vor exista grupuri de lucru pentru fiecare etapa de invatamant - primar, gimnazial si liceal, iar ulterior un grup organizat la nivelul Ministerului Educatiei va definitiva procesul de eliminare a neconcordantelor intre manualele specifice fiecarui ciclu de invatamant.
"Ca sa simplificam manualele, trebuie sa umblam la programele cadre, apoi la programele scolare. Manualele nu vor fi abandonate, ci doar actualizate. De exemplu, daca se ajunge la concluzia ca anumite capitole sunt depasite din punct de vede al continutului sau nu sunt conforme cu ciclul respectiv, le scoatem" - a mai declarat ministrul Pavel Nastase pentru sursa citata.
Suzi 13 Mar. 2017 13:44:57
Este o propunere buna ca evaluarile pt. clasele II , IV sa dispara. Nu reusesc decat sa-i terorizeze pe copii. Nici cand era invatamantul , invatamant nu se dadeau atatea evaluari si teste. Cine vrea invata cine nu, nu. Iar revizuirea manualelor este de maxima urgenta. Exista tot felul de tampenii, greseli de ortografie, autori fara valoare, citate sau texte nu numai fara valoare dar chiar si foarte proaste, care produc confuzii in randul copiilor.Materia este stufoasa.Sa tinem cont ca nu invatam, ca sa invatam. Cine doreste o specializare intr-un anumit domeniu se va duce la liceul respectiv, nu-i nevoie sa le bagam cu de-a sila in cap, la toti, chestiuni sau detalii de care nu vor auzi in viata lor , sau nu vor avea nevoie niciodata. In contextul in care orice informatie este accesibila instant pe internet, cred ca cel mai important este sa-i punem pe copii sa gandeasca si nu sa retina o multime de lucruri inutile. La fel, ar trebui sa punem copii la experimente practice, ca teoria ...nu prea ajuta...Din experimente ei invata cel mai mult. sa le dezvoltam imaginatia si creativitatea ...nu sa bifam capitole intregi de materie nefolositoare.Nicolae 13 Mar. 2017 10:04:30
Sunt evaluator extern si am sesizat o alta calitate a pregatirii elevilor de la ciclul primar, dupa introducerea evaluarilor. Cred ca trebuie analizata problema.Adrian 13 Mar. 2017 09:43:37
Era și timpul. Tot felul de invenții din perioada PDL și Funeriu. Și clasa zero mãnancã din copilãria copiilor, zecile de manuale alternative care dau sistemul peste cap. Este o bulibãșealã an care trebuie pusã ordine și metode noi și eficiente de anvãțare. Sunt zeci de materii duse panã la un nivel cãruia nimãnui nu ai folosește an viațã, e aberant... Trebuie serios elaborat un plan pe 10-15 ani, de sintetizat materia și de pregãtit cu adevãrat un tanãr cu un bagaj de cunoștiințe util an viațã.