Ligia Deca a mai spus ca este important ca Evaluarea Nationala sa contina si subiecte care departajeaza intre performantele elevilor, avad in vedere ca rezultatele obtinute de elevi sunt folosite ulterior pentru admiterea la liceu.
Ministrul Educatiei facut aceste precizari in cadrul unei conferinte de presa sustinute la Bistrita, in urma unei intrebari legate de subiectul de geometrie de la simularea Evaluarii Nationale, care i-a pus in dificultate pe multi elevi.
"Proba de simulare a avut o serie de subiecte care permit departajarea copiilor, pentru ca, in esenta, rezultatele de la Evaluarea Nationala vor fi folosite ulterior pentru admiterea la liceu. Am vazut in ultimii ani o inflatie de note mari, am vazut cum la cateva sutimi se decide repartizarea de la un liceu la altul si, cata vreme Evaluarea Nationala va fi utilizata exclusiv, deci ca singura proba pentru admiterea la liceu, trebuie sa avem si subiecte care departajeaza intre copiii cu performanta medie si copiii cu performanta inalta. Am vazut si eu feedback-urile, am incercat sa preluam si noi din partea cadrelor didactice pe care le avem implicate in diferite structuri. Multi au spus ca este foarte bine asa, sa avem subiecte de toate tipurile de dificultate. Ceea ce pot sa asigur este: au fost subiecte echilibrate, care au asigurat atat grad mediu, dar si inalt de dificultate, sa putem avea departajare, iar in cadrul Evaluarii Nationale, filosofia Ministerului Educatiei a fost intotdeauna ca subiectele trebuie sa fie pentru nivel mediu. Aceasta filosofie ramane in picioare", a spus Ligia Deca, potrivit
Agerpres.
Ministrul Educatiei a adaugat ca se bucura ca simularile la Evaluarea Nationala au putut fi organizate apelandu-se la corectura digitalizata, considerand ca "asta ne permite sa vedem care sunt elementele de care copiii nu s-au putut achita, nu au putut sa le rezolve, pentru ca mai avem timp sa insistam asupra lor pana la Evaluarea Nationala".
Cum s-a desfasurat Simularea Evaluarii Nationale 2024
Simularea examenului de Evaluare Nationala 2024 a inceput luni, pe 5 februarie, cu proba scrisa la Limba si literatura romana. Potrivit informatiilor furnizate de inspectoratele scolare judetene, rata de prezenta la prima proba de la simulare a fost de 93,4%: peste 164.600 de elevi prezenti din numarul celor inscrisi in clasa a VIII-a la inceputul anului scolar curent (176.266 de elevi). Au fost eliminati 6 elevi ca urmare a unor tentative de frauda.
La proba de Matematica, desfasurata marti, 6 februarie, au participat, potrivit informatiilor furnizate de inspectoratele scolare judetene, peste 163.600 de elevi din totalul celor 176.266 de elevi inscrisi in clasa a VIII-a la inceputul anului scolar curent. Rata de prezenta: 92,87%. In urma unor tentative de frauda au fost eliminati 10 elevi.
Miercuri, la proba de Limba si literatura materna din cadrul simularii Evaluarii Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a au participat 9.481 de elevi, rata de prezenta fiind de 92,2%.
Rezultatele vor fi comunicate individual in data de 23 februarie si vor fi analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant prin discutii cu elevii, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri adecvate fiecarei situatii in parte, scopul fiind imbunatatirea performantelor scolare.
Notele obtinute nu se trec in catalog. Prin exceptie, la solicitarea scrisa a elevului/a parintelui, acestea pot fi trecute in catalog.