SUBIECT EVALUARE INI┼IAL─? LA LOGIC─? - CLASA A IX-A

de Portal Invatamant la 27 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TEST DE EVALUARE INIŢIALĂ
Disciplina LOGIC─é, ARGUMENTARE ┼×I COMUNICARE

Anul ┼čcolar 2011-2012
clasa a IX-a


MODEL
ÔÇó Pentru rezolvarea corect─â a tuturor cerin┼úelor din Partea I ┼či din Partea a II-a se acord─â 90 de puncte. Din oficiu se acord─â 10 puncte.
ÔÇó Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
Numele ┼či prenumele elevului: ÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽ
Data sus┼úinerii testului: ÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽÔÇŽ


PARTEA I 45 de puncte
1. Comunicarea reprezint─â o dimensiune fundamental─â a existen┼úei umane ┼či se realizeaz─â pe diferite canale de comunicare. ├Än via┼úa de zi cu zi, omul este permanent angajat ├«n activit─â┼úi de comunicare, av├ónd at├ót rolul de emi┼ú─âtor (cel care transmite informa┼úia sau mesajul), c├ót ┼či rolul de receptor (cel c─âruia i se adreseaz─â informa┼úia sau mesajul).


Fie următoarea situaţie:


Este luni diminea┼ú─â, Andrei ia micul dejun. Televizorul este deschis ┼či Andrei urm─âre┼čte revista presei. Dup─â micul dejun Andrei pleac─â la serviciu. ├Än autobuz se ├«nt├ólne┼čte cu un prieten pe care ├«l invit─â la aniversarea zilei sale de na┼čtere ├«n week-end. Ajuns la serviciu, seful s─âu ├«i prezint─â planul operativ de activit─â┼úi pentru toat─â s─âpt─âm├óna. La ora 800, Andrei convoac─â o sedin┼ú─â ├«n calitate de sef de compartiment, pentru a trasa sarcinile pentru fiecare membru al echipei. ├Än timpul
pr├ónzului cite┼čte ziarul, iar dup─â terminarea programului se ├«ntoarce acas─â ┼či ascult─â la radio emisiunea preferat─â de muzic─â ┼či ┼čtiri.
á


Identifica┼úi, ├«n textul de mai sus, toate situa┼úiile de comunicare ├«n care este angajat personajul ┼či consemna┼úi-le ├«n coloana din st├ónga tabelului de mai jos, preciz├ónd pentru fiecare situa┼úie cine/ce de┼úine rolul de emi┼ú─âtor, precum si cel de receptor:

áSitua┼úia de comunicare
áEmi┼ú─âtorul áReceptorul
á á á
á á á
á á á
á á á
á á á
á á á

18 puncte


2. În logică, o propoziţie reprezintă un enunţ care comunică o informaţie despre ceva. În funcţie de corespondenţa cu starea de fapt, informaţia respectivă, poate fi calificată fie adevărată, fie falsă.

Încercuiţi litera corespunzătoare enunţului/enunţurilor de mai jos, care pot fi apreciate ca adevărate sau false punct de vedere logic.

a. Atenţie! Nu călcaţi pe iarbă!
b. Planeta este un corp ceresc, fără lumină proprie, care orbitează în jurul unei stele.
c. Vă rog să-mi daţi un bilet de tramvai.
d. Balenele sunt mamifere.
e. Marian este elev în clasa a IX-a.
f. Unde este muzeul de art─â?

6 puncte


3. Argumentul este o construcţie raţională prin care demonstrăm o idee numită concluzie pe baza unor probe, dovezi sau temeiuri numite premise.

Încercuiţi litera corespunzătoare enunţului/enunţurilor de mai jos, pe care le consideraţi că reprezintă un argument/argumente.

a. Toţi cei care îndrăgesc teatrul, pot face abonament pentru întreaga stagiune.
b. Dacă un triunghi are două unghiuri cu măsura de 450, atunci cel de-al treilea unghi este de 900, întrucât suma unghiurilor unui triunghi este de 1800. Asadar, triunghiul respectiv este dreptunghic.
c. Mircea si Cornel sunt fraţi. Călin este fiul lui Mircea, iar Alina este fiica lui Cornel. Prin urmare, Călin si Alina sunt verisori primari.
d. Unele filme sunt interzise copiilor sub 12 ani.
e. Toţi elevii care au luat premii la concursurile scolare au beneficiat de o excursie gratuită la munte.
f. Toţi cei dovediţi drept infractori sunt pedepsiţi de lege. În consecinţă, toţi cei pedepsiţi de lege sunt dovediţi drept infractori.

9 puncte

4. Un argument corect din punct de vedere logic este valid, iar un argument incorect din punct de vedere logic este nevalid.

Încercuiţi litera corespunzătoare argumentelor de mai jos, pe care le consideraţi că sunt logic corecte, adică valide.

a. Toţi oamenii sunt muritori, asadar si Socrate este muritor.
b. Toate mamiferele sunt vertebrate, pentru c─â asa ne-a spus profesorul de biologie.
c. Ionel a obţinut rezultate bune la olimpiada judeţeană. Putem conchide că toţi elevii
liceului au obţinut rezultate bune la olimpiada judeţeană.
d. Pestii trăiesc în mediul acvatic si au o formă hidrodinamică. Delfinii, la rândul lor, trăiesc în mediul acvatic si au o formă hidrodinamică, la fel ca pestii. Prin urmare, delfinii sunt pesti.
e. Orice corp lăsat liber de la o anumită înălţime faţă de Pământ, cade datorită acţiunii forţei de gravitaţie.
f. Ionel va obţine un premiu la concursul de sah, la fel ca si colegul său Vlad, deoarece sunt verisori primari, amândoi au învăţat sah de la bunicul lor si locuiesc în acelasi bloc.

12 puncte



PARTEA a II-a 45 de puncte

1. Dacă toţi A sunt B si niciun B nu este C, grupaţi propoziţiile de mai jos în casetele
corespunz─âtoare:

a. Toţi B sunt A.
b. Niciun A nu este C.
c. Unii C sunt A.
d. Unii B sunt A.
e. Niciun C nu este B.
f. Toţi A sunt C.

áPropozi┼úii adev─ârate
áPropozi┼úii false
á á
á á
á á


12 puncte


2. Construiţi un argument cu o singură premisă pentru a justifica drept concluzie propoziţia:

ÔÇ×Unii sportivi sunt elevi.ÔÇť

10 puncte

3. Fie urm─âtorul argument, care con┼úine concluzia ┼či dou─â premise, una explicit─â, iar alta doar implicit─â sau sub├«n┼úeleas─â:

ÔÇ×O┼úetul ├«nro┼če┼čte h├órtia de turnesol, pentru c─â este acid.ÔÇť

Se cere:

a. Identificaţi concluzia argumentului;
b. Identificaţi premisa explicită a argumentului;
c. Precizaţi care este premisa subînţeleasă a argumentului.

15 puncte

4. Fie propozi┼úia: ÔÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egale.ÔÇť

Se cere:

a. Preciza┼úi dac─â este suficient─â premisa ÔÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' au dou─â laturi
egaleÔÇť pentru a ├«ntemeia propozi┼úia dat─â;
b. Dacă nu este suficientă premisa de mai sus, precizaţi premisa/premisele care trebuie
invocate pentru a întemeia propoziţia dată iniţial.

8 puncte


BAREM DE EVALUARE ┼×I DE NOTARE

MODEL

ÔÇó Se puncteaz─â oricare alte formul─âri/ modalit─â┼úi de rezolvare corect─â a cerin┼úelor.
ÔÇó Nu se acord─â punctaje intermediare, altele dec├ót cele precizate explicit prin barem. Nu se acord─â frac┼úiuni de punct.
ÔÇó Se acord─â 10 puncte din oficiu. Nota final─â se calculeaz─â prin ├«mp─âr┼úirea punctajului total acordat pentru test la 10.

PARTEA I (45 de puncte)

1. c├óte 3 puncte pentru identificarea fiec─ârei situa┼úii de comunicare ┼či precizarea rolurilor de emi┼ú─âtor ┼či receptor, astfel:

áSitua┼úia de comunicare
áEmi┼ú─âtorul áReceptorul
áRevista presei la televizor
áTelevizorul áAndrei
á├Änt├ólnirea cu prietenul
áAndrei áPrietenul lui Andrei
áPrezentarea planului operativ
á┼×eful lui Andrei
áAndrei
á┼×edin┼úa de compartiment
áAndrei áMembrii echipei lui Andrei
áCitirea ziarului
áZiarul áAndrei
áAscultarea emisiunii de ┼čtiri
áRadioul áAndrei

6x3p=18 puncte

2. câte 2 puncte pentru încercuirea fiecăreia dintre literele corespunzătoare enunţurilor care pot fi apreciate ca adevărate sau false, respectiv b., d. si e. 3x2p=6 puncte
3. câte 3 puncte pentru încercuirea fiecăreia dintre literele corespunzătoare enunţurilor care pot fi considerate argumente, respectiv b., c. si f. 3x3p=9 puncte
4. câte 6 puncte pentru încercuirea fiecăreia dintre literele corespunzătoare argumentelor considerate valide, respectiv a. si e. 2x6p=12 puncte


PARTEA a II-a (45 de puncte)

1. c├óte 2 puncte pentru fiecare ├«ncadrare corect─â ├«n una din categoriile ÔÇ×Propozi┼úii adev─ârateÔÇť sau ÔÇ×Propozi┼úii falseÔÇť, astfel:

Propoziţii adevărate
Propoziţii false
Niciun A nu este C
Toţi B sunt A
Unii B sunt A
Unii C sunt A
Niciun C nu este B
Toţi A sunt C

6x2p=12 puncte



2. 10 puncte pentru construirea argumentului cu o singur─â premis─â, de exemplu: ÔÇ×Unii elevi sunt sportivi, a┼čadar unii sportivi sunt eleviÔÇť

10 puncte

3. câte 5 puncte pentru rezolvarea corectă a fiecărei cerinţe, astfel:

a. 5 puncte pentru identificarea concluziei argumentului;
b. 5 puncte pentru identificarea premisei explicite a argumentului,
c. 5 puncte pentru precizarea premisei implicite a argumentului.

3x5p=15 puncte

4. câte 4 puncte pentru rezolvarea corectă a fiecărei cerinţe, astfel:

a. 4 puncte pentru precizarea explicit─â c─â premisa dat─â nu este suficient─â pentru ├«ntemeierea concluziei ÔÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egaleÔÇť;
b. 4 puncte pentru precizarea premisei suplimentare care, ├«mpreun─â cu premisa dat─â, sunt suficiente pentru ├«ntemeierea concluziei ÔÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egaleÔÇť.

2x4p=8 puncte

Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii

Antrenament pentru Evaluare Nationala - 12 instrumente de pregatire


Cauti cea mai buna metoda de pregatire a copilului dvs. pentru Evaluarea Nationala?

Solutia: culegeri cu exercitii rezolvate!


Acestea si-au dovedit deja eficienta in anii trecuti si care au intrunit aprecierile unanime atat ale elevilor, cat si ale parintilor si profesorilor. Ele contin sute de exercitii pentru toate nivelurile si permit fixarea impecabila a informatiei la materiile de baza: limba romana si matematica.

Culegerile reprezinta solutia sigura pentru un succes spectaculos al copilului tau. Vei fi mandru, ca parinte, de realizarile si de potentialul lui!


...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

subiect testare logica clasa a ix-a


x

Lasa un raspuns




Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//