Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

SUBIECT EVALUARE INI┼IAL─? LA LOGIC─? - CLASA A IX-A

de portalInvatamant.ro la 27 Sep. 2011
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

TEST DE EVALUARE INIŢIALĂ
Disciplina LOGIC─é, ARGUMENTARE ┼×I COMUNICARE

Anul ┼čcolar 2011-2012
clasa a IX-a


MODEL
âÇó Pentru rezolvarea corect─â a tuturor cerin┼úelor din Partea I ┼či din Partea a II-a se acord─â 90 de puncte. Din oficiu se acord─â 10 puncte.
âÇó Timpul efectiv de lucru este de 45 de minute.
Numele ┼či prenumele elevului: âÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽ
Data sus┼úinerii testului: âÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽâÇŽ


PARTEA I 45 de puncte
1. Comunicarea reprezint─â o dimensiune fundamental─â a existen┼úei umane ┼či se realizeaz─â pe diferite canale de comunicare. ĂÄn via┼úa de zi cu zi, omul este permanent angajat Ă«n activit─â┼úi de comunicare, avĂónd atĂót rolul de emi┼ú─âtor (cel care transmite informa┼úia sau mesajul), cĂót ┼či rolul de receptor (cel c─âruia i se adreseaz─â informa┼úia sau mesajul).


Fie următoarea situaţie:


Este luni diminea┼ú─â, Andrei ia micul dejun. Televizorul este deschis ┼či Andrei urm─âre┼čte revista presei. Dup─â micul dejun Andrei pleac─â la serviciu. ĂÄn autobuz se Ă«ntĂólne┼čte cu un prieten pe care Ă«l invit─â la aniversarea zilei sale de na┼čtere Ă«n week-end. Ajuns la serviciu, seful s─âu Ă«i prezint─â planul operativ de activit─â┼úi pentru toat─â s─âpt─âmĂóna. La ora 800, Andrei convoac─â o sedin┼ú─â Ă«n calitate de sef de compartiment, pentru a trasa sarcinile pentru fiecare membru al echipei. ĂÄn timpul
prĂónzului cite┼čte ziarul, iar dup─â terminarea programului se Ă«ntoarce acas─â ┼či ascult─â la radio emisiunea preferat─â de muzic─â ┼či ┼čtiri.
á


Identifica┼úi, Ă«n textul de mai sus, toate situa┼úiile de comunicare Ă«n care este angajat personajul ┼či consemna┼úi-le Ă«n coloana din stĂónga tabelului de mai jos, precizĂónd pentru fiecare situa┼úie cine/ce de┼úine rolul de emi┼ú─âtor, precum si cel de receptor:

áSitua┼úia de comunicare
áEmi┼ú─âtorul áReceptorul
á á á
á á á
á á á
á á á
á á á
á á á

18 puncte


2. ĂÄn logic─â, o propozi┼úie reprezint─â un enun┼ú care comunic─â o informa┼úie despre ceva. ĂÄn func┼úie de coresponden┼úa cu starea de fapt, informa┼úia respectiv─â, poate fi calificat─â fie adev─ârat─â, fie fals─â.

ĂÄncercui┼úi litera corespunz─âtoare enun┼úului/enun┼úurilor de mai jos, care pot fi apreciate ca adev─ârate sau false punct de vedere logic.

a. Atenţie! Nu călcaţi pe iarbă!
b. Planeta este un corp ceresc, f─âr─â lumin─â proprie, care orbiteaz─â Ă«n jurul unei stele.
c. Vă rog să-mi daţi un bilet de tramvai.
d. Balenele sunt mamifere.
e. Marian este elev Ă«n clasa a IX-a.
f. Unde este muzeul de art─â?

6 puncte


3. Argumentul este o construcţie raţională prin care demonstrăm o idee numită concluzie pe baza unor probe, dovezi sau temeiuri numite premise.

ĂÄncercui┼úi litera corespunz─âtoare enun┼úului/enun┼úurilor de mai jos, pe care le considera┼úi c─â reprezint─â un argument/argumente.

a. To┼úi cei care Ă«ndr─âgesc teatrul, pot face abonament pentru Ă«ntreaga stagiune.
b. Dac─â un triunghi are dou─â unghiuri cu m─âsura de 450, atunci cel de-al treilea unghi este de 900, Ă«ntrucĂót suma unghiurilor unui triunghi este de 1800. Asadar, triunghiul respectiv este dreptunghic.
c. Mircea si Cornel sunt fraţi. Călin este fiul lui Mircea, iar Alina este fiica lui Cornel. Prin urmare, Călin si Alina sunt verisori primari.
d. Unele filme sunt interzise copiilor sub 12 ani.
e. Toţi elevii care au luat premii la concursurile scolare au beneficiat de o excursie gratuită la munte.
f. To┼úi cei dovedi┼úi drept infractori sunt pedepsi┼úi de lege. ĂÄn consecin┼ú─â, to┼úi cei pedepsi┼úi de lege sunt dovedi┼úi drept infractori.

9 puncte

4. Un argument corect din punct de vedere logic este valid, iar un argument incorect din punct de vedere logic este nevalid.

ĂÄncercui┼úi litera corespunz─âtoare argumentelor de mai jos, pe care le considera┼úi c─â sunt logic corecte, adic─â valide.

a. Toţi oamenii sunt muritori, asadar si Socrate este muritor.
b. Toate mamiferele sunt vertebrate, pentru c─â asa ne-a spus profesorul de biologie.
c. Ionel a obţinut rezultate bune la olimpiada judeţeană. Putem conchide că toţi elevii
liceului au obţinut rezultate bune la olimpiada judeţeană.
d. Pestii tr─âiesc Ă«n mediul acvatic si au o form─â hidrodinamic─â. Delfinii, la rĂóndul lor, tr─âiesc Ă«n mediul acvatic si au o form─â hidrodinamic─â, la fel ca pestii. Prin urmare, delfinii sunt pesti.
e. Orice corp l─âsat liber de la o anumit─â Ă«n─âl┼úime fa┼ú─â de P─âmĂónt, cade datorit─â ac┼úiunii for┼úei de gravita┼úie.
f. Ionel va ob┼úine un premiu la concursul de sah, la fel ca si colegul s─âu Vlad, deoarece sunt verisori primari, amĂóndoi au Ă«nv─â┼úat sah de la bunicul lor si locuiesc Ă«n acelasi bloc.

12 puncte



PARTEA a II-a 45 de puncte

1. Dac─â to┼úi A sunt B si niciun B nu este C, grupa┼úi propozi┼úiile de mai jos Ă«n casetele
corespunz─âtoare:

a. Toţi B sunt A.
b. Niciun A nu este C.
c. Unii C sunt A.
d. Unii B sunt A.
e. Niciun C nu este B.
f. Toţi A sunt C.

áPropozi┼úii adev─ârate
áPropozi┼úii false
á á
á á
á á


12 puncte


2. Construiţi un argument cu o singură premisă pentru a justifica drept concluzie propoziţia:

âÇ×Unii sportivi sunt elevi.âÇť

10 puncte

3. Fie urm─âtorul argument, care con┼úine concluzia ┼či dou─â premise, una explicit─â, iar alta doar implicit─â sau subĂ«n┼úeleas─â:

âÇ×O┼úetul Ă«nro┼če┼čte hĂórtia de turnesol, pentru c─â este acid.âÇť

Se cere:

a. Identificaţi concluzia argumentului;
b. Identificaţi premisa explicită a argumentului;
c. Preciza┼úi care este premisa subĂ«n┼úeleas─â a argumentului.

15 puncte

4. Fie propozi┼úia: âÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egale.âÇť

Se cere:

a. Preciza┼úi dac─â este suficient─â premisa âÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' au dou─â laturi
egaleâÇť pentru a Ă«ntemeia propozi┼úia dat─â;
b. Dacă nu este suficientă premisa de mai sus, precizaţi premisa/premisele care trebuie
invocate pentru a Ă«ntemeia propozi┼úia dat─â ini┼úial.

8 puncte


BAREM DE EVALUARE ┼×I DE NOTARE

MODEL

âÇó Se puncteaz─â oricare alte formul─âri/ modalit─â┼úi de rezolvare corect─â a cerin┼úelor.
âÇó Nu se acord─â punctaje intermediare, altele decĂót cele precizate explicit prin barem. Nu se acord─â frac┼úiuni de punct.
âÇó Se acord─â 10 puncte din oficiu. Nota final─â se calculeaz─â prin Ă«mp─âr┼úirea punctajului total acordat pentru test la 10.

PARTEA I (45 de puncte)

1. cĂóte 3 puncte pentru identificarea fiec─ârei situa┼úii de comunicare ┼či precizarea rolurilor de emi┼ú─âtor ┼či receptor, astfel:

áSitua┼úia de comunicare
áEmi┼ú─âtorul áReceptorul
áRevista presei la televizor
áTelevizorul áAndrei
áĂÄntĂólnirea cu prietenul
áAndrei áPrietenul lui Andrei
áPrezentarea planului operativ
á┼×eful lui Andrei
áAndrei
á┼×edin┼úa de compartiment
áAndrei áMembrii echipei lui Andrei
áCitirea ziarului
áZiarul áAndrei
áAscultarea emisiunii de ┼čtiri
áRadioul áAndrei

6x3p=18 puncte

2. cĂóte 2 puncte pentru Ă«ncercuirea fiec─âreia dintre literele corespunz─âtoare enun┼úurilor care pot fi apreciate ca adev─ârate sau false, respectiv b., d. si e. 3x2p=6 puncte
3. cĂóte 3 puncte pentru Ă«ncercuirea fiec─âreia dintre literele corespunz─âtoare enun┼úurilor care pot fi considerate argumente, respectiv b., c. si f. 3x3p=9 puncte
4. cĂóte 6 puncte pentru Ă«ncercuirea fiec─âreia dintre literele corespunz─âtoare argumentelor considerate valide, respectiv a. si e. 2x6p=12 puncte


PARTEA a II-a (45 de puncte)

1. cĂóte 2 puncte pentru fiecare Ă«ncadrare corect─â Ă«n una din categoriile âÇ×Propozi┼úii adev─ârateâÇť sau âÇ×Propozi┼úii falseâÇť, astfel:

Propoziţii adevărate
Propoziţii false
Niciun A nu este C
Toţi B sunt A
Unii B sunt A
Unii C sunt A
Niciun C nu este B
Toţi A sunt C

6x2p=12 puncte



2. 10 puncte pentru construirea argumentului cu o singur─â premis─â, de exemplu: âÇ×Unii elevi sunt sportivi, a┼čadar unii sportivi sunt eleviâÇť

10 puncte

3. cĂóte 5 puncte pentru rezolvarea corect─â a fiec─ârei cerin┼úe, astfel:

a. 5 puncte pentru identificarea concluziei argumentului;
b. 5 puncte pentru identificarea premisei explicite a argumentului,
c. 5 puncte pentru precizarea premisei implicite a argumentului.

3x5p=15 puncte

4. cĂóte 4 puncte pentru rezolvarea corect─â a fiec─ârei cerin┼úe, astfel:

a. 4 puncte pentru precizarea explicit─â c─â premisa dat─â nu este suficient─â pentru Ă«ntemeierea concluziei âÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egaleâÇť;
b. 4 puncte pentru precizarea premisei suplimentare care, Ă«mpreun─â cu premisa dat─â, sunt suficiente pentru Ă«ntemeierea concluziei âÇ×Triunghiurile ABC ┼či A'B'C' sunt egaleâÇť.

2x4p=8 puncte

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

subiect testare logica clasa a ix-a


x

Lasa un raspuns




26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Descarca GRATUIT
Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Va oferim GRATUIT Raportul Special
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

26 de Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Romana

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!