Modelele de teste sunt gandite de cadre didactice experimentate si ii ajuta pe copii sa-si fixeze cunostintele predate la clasa si sa-si formeze deprinderi si abilitati utile.
Te temi sa nu plece de la scoala cu lectia neinteleasa? Sa nu fie suprasolicitat? Sa nu faca fata cerintelor scolare? Solutia este lucrarea:
"De la o vreme, ursoaica a inceput sa arate semne de neliniste. Se ridica si se ducea pana la gura pesterii, sa priveasca intr-o singura parte. Venea indarat. Mai lasa sa treaca un timp si pleca iarasi. Puiul se tinea dupa dansa, ca un catelus. Abia mai tarziu a inteles ce astepta. La marginea cerului, intunericul a prins a se inalbastri, in partea unde se uita mereu, ursoaica. Intai numai o noapte mai putin neagra. Numai o geana albastruie. Mai apoi, vreme de doua somnuri si patru mancari, albastrul a inceput a se inrosi. Si iarasi, dupa un timp, dupa alte doua somnuri si dupa patru mancari, s-a ivit o dunga rosie. Dunga s-a lungit, s-a latit, s-a inaltat...si, dupa inca un somn, puiul a vazut, cu mirare si cu un fel de spaima, o roata rosie, de foc.
A inceput sa urle intr-acolo.
Dar lumina aceasta nu-i mai stia de frica. Nu s-a stins. Dimpotriva, s-a inaltat pe cer si toate intinderile de gheata au inceput sa scanteieze, incat pe pui il dureau ochii si nu mai putea sa priveasca. Numai dupa multa vreme, s-a deprins si a cutezat sa se uite intr-acolo, fara a mai mormai..
Asa a vazut el intaia oara, soarele si ziua.”
(Cezar Petrescu, „Fram, ursul polar“)
1. Gaseste cuvinte cu sens asemanator, pentru urmatoarele cuvinte:
spaima .................................................
sa urle .................................................
vreme .................................................
2. Scrie cuvinte cu sens opus, pentru urmatoarele cuvinte:
tarziu .................................................
neagra .................................................
lumina .................................................
3. Alcatuieste doua enunturi in care cuvantul rosie, sa aiba sensuri diferite.
......................................................
......................................................
4. Completeaza enuntul, cu informatii din textul dat:
Titlul textului este:
5. Bifeaza varianta/variantele corecta/corecte:
a) Autorul textului este:
Cezar Petrescu Ion Creanga Camil Petrescu
b) Personajele care participa la actiune, sunt
mama fratele ursuletul bunicul
6. Raspunde, in scris, la intrebari:
a) Ce a vazut ursuletul, pentru prima oara?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
b) De ce era nelinistita ursoaica
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
7. Imagineaza-ti ca te intalnesti cu ursuletul! Scrie un text de maximum zece enunturi, in care ii povestesti o zi insorita, din viata ta. Da un titlu potrivit textului!
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
Test distractiv la Matematica, clasa 2
1. Scrie numerele naturale 549, 328, 400, 209, 770, 846, 628, 719, 600, 89:
a) in ordine crescatoare:
b) formate doar din sute:
2. Rotunjeste numerele:
a) La sute b) La zeci
389 -> 739->
420 -> 515->
650 -> 387->
110 -> 232->
721 -> 823->
3. Pune semnul „<” sau „>” pentru ca relatiile sa fie adevarate.
55 + 245.... 372 – 122 372.... 982 – 658
456 + 264.... 584 + 128 229.... 523 – 149
708 – 563.... 282 + 136 462.... 168 + 439
4. Mareste suma numerelor 69 si 374 cu produsul numerelor 6 si 4
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
5. La catul numerelor 45 si 5 adauga diferenta numerelor 425 si 278.
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
6. La succesorul numarului 689 adauga impatritul numarului 7.
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
7. Uneste ce se potriveste:
Numarul de 8 ori mai mic decat 72 36 614
Numarul de 6 ori mai mare decat 6
Suma numerelor 422 si 192 9
Diferenta numerelor 236 si 200
Numarul cu 468 mai mic decat 477
8. Suma a trei numere este 146. Aflati cele trei numere stiind ca primul numar este 8, iar al doilea numar este de 5 ori mai mare decat primul.
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
9. La biblioteca unei scoli au fost aduse 232 carti de povesti, 371 carti de poezii si cu 110 mai putine carti de colorat decat cele de povesti. Cate carti au fost aduse la biblioteca?
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
10. La un aprozar au fost aduse 373 kilograme de mere, prune cu 292 kilograme mai putine decat mere, iar pere de 9 ori mai putine decat prune. Aflati cate kilograme de fructe au fost aduse la aprozar.
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................