Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Au fost aprobate normele metodologice pentru programul privind masa calda pentru elevi

de Banu Alexandra la 07 Dec. 2016
1 comentarii

Au fost aprobate normele metodologice pentru programul privind masa calda pentru elevi Normele metodologice pentru aprobarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru prescolarii si elevii din 50 de unitati de invatamant preuniversitar de stat au fost aprobate prin hotarare a Guvernului Romaniei.

Hotararea Guvernului arata ca suportul alimentar consta, dupa caz, intr-o masa calda sau intr-un pachet alimentar, dupa cum urmeaza:

- masa calda, preparata in regim propriu, pentru unitatile de invatamant in care exista cantina cu avize de functionare si spatiu adecvat de servire a mesei;
-  masa calda, in regim catering, pentru unitatile de invatamant in care nu exista cantina pentru prepararea in regim propriu, dar in care exista un spatiu de servire a mesei sau un alt spatiu amenajabil in acest scop;
-  pachet alimentar, pentru unitatile de invatamant in care nu exista nici cantina si nici spatiu amenajabil in scopul servirii mesei.

Hotararea mai prevede ca la solicitarea directorului unitatii de invatamant, cu aprobarea consiliului de administratie, ordonatorul principal de credite supune aprobarii consiliului local diferentierea tipului de suport alimentar pe niveluri de invatamant, in functie de specificul unitatii de invatamant dat de structura ciclurilor de invatamant, de dispunerea geografica, de programul scolar al elevilor sau de alti factori obiectivi etc.

Procedura de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de furnizare/servicii se organizeaza la nivelul unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale si se realizeaza cu respectarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice, conform documentului normativ.

Dreptul de a primi zilnic, pe perioada cursurilor, conform structurii anului scolar, suportul alimentar prevazut la art. 2 il au numai elevii prezenti la cursuri. Suportul alimentar nu se acorda pe perioada vacantelor sau a altor zile declarate prin lege ca zile nelucratoare.
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Fise de lucru pentru invatarea limbii germane
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Culegere de exercitii rezolvate la matematica
Vezi detalii

Inspectoratul Scolar Judetean/al municipiului Bucuresti este responsabil de comunicarea catre Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a oricaror modificari aparute la nivelul unitatilor de invatamant in ceea ce priveste numarul beneficiarilor sau schimbarea denumirii, comasarea sau desfiintarea unor nivele de invatamant.

 Unitatile de invatamant raspund, in mod direct, de asigurarea conditiilor de primire, receptie si distributie a produselor alimentare, prin nominalizarea persoanelor responsabile in acest sens, precum si de confirmarea documentelor ce stau la baza platii acestora.

Programul de servire a mesei si timpul alocat acestei activitati sunt stabilite de catre conducerea unitatii de invatamant, in functie de numarul de elevi, de orarul scolii si de particularitatile specifice fiecarei unitati de invatamant

Sumele aferente acordarii drepturilor prevazute la art. 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 72/2016 se suporta din bugetele locale ale unitatilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale. Pentru implementarea Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru prescolarii si elevii din 50 de unitati de invatamant preuniversitar de stat, se aloca sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru bugetele locale.

Pentru respectarea principiilor de hrana sanatoasa, produsele alimentare vor fi livrate zilnic si vor fi depozitate in conditii de siguranta alimentara, stabilite de catre autoritatea contractanta in conformitate cu prevederile legislatiei sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor in vigoare.

Pentru asigurarea conditiilor igienico-sanitare, produsele care fac obiectul suportului alimentar trebuie insotite de accesorii sigilate, care permit consumul in conditii optime de igiena.

Inspectoratul scolar va desemna un inspector responsabil cu monitorizarea desfasurarii programului in unitatea/unitatile de invatamant din judet, de regula inspectorul responsabil cu atributii pentru educatie incluziva.

 Monitorizarea se realizeaza, la decizia fiecarui inspectorat scolar, prin diverse tipuri de activitati: colectare si intepretare de date, vizite in unitatile de invatamant, inspectii tematice, rapoarte transmise lunar de catre unitatea de invatamant catre Inspectoratul scolar judetean/al municipiului Bucuresti.

 Conducerea unitatii de invatamant va desemna un coordonator local de program care poate fi din categoria personal didactic sau personal didactic auxiliar. In unitatile de invatamant care functioneaza cu structuri, se va desemna cate un responsabil la nivelul fiecarei structuri.

 In situatia unitatilor de invatamant care nu au personal didactic sau auxiliar suficient, coordonatorul de program poate fi inspectorul scolar responsabil cu monitorizarea.

Autor: Banu Alexandra

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 5 voturi

x


Intrebare antispam: 1 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 1 comentariiAdauga comentariul tau

ioan enache 2016-12-09 06:45:16

As dori sa cunosc lista celor 50 de unitati scolare unde se aplica sau se vor aplica cele de mai sus.Multumesc!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!