Documentul face referire la prevederile OME nr. 5893/2016 privind temele pentru acasa in invatamantul preuniversitar si stabileste ca, la clasele I – IV, acestea trebuie sa fie diferentiate, relevante si sa nu aiba un volum mare. Tema se compune dintr-o parte comuna, de nivel mediu, pentru toti elevii, la care se adauga o parte diferentiata, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru altii.
Teme pentru acasa clasa 1 - 4
Iata ce prevede OME nr. 5893/2016 privind temele pentru acasa in invatamantul preuniversitar:
Art. 1), alin. 2)
✓ Prin temele pentru acasa se urmareste „obtinerea unor performante imediate in invatare, obtinerea unor efecte pe termen lung in invatare, obtinerea unor efecte in planul dezvoltarii personale a elevilor si consolidare relatiei familie-scoala”.
Art. 2
✓ Tema pentru acasa se stabileste diferentiat, in functie de nivelul de pregatire al elevilor. Astfel, acestea pot fi: teme obligatorii pentru toti elevii (nivel mediu de dificultate), tema suplimentara, individuala si diferentiata, fara caracter permanent (activitati de recuperare /dezvoltare), tema in scopul realizarii unor lucrari ample, de sinteza.
Art. 3, alin 1)
✓ La clasa pregatitoare nu se vor da teme pentru acasa.
Art. 3, alin. 2)
✓ Timpul alocat rezolvarii temelor pentru acasa va fi de maximum o ora.
Art. 5
✓ De regula, in perioada vacantelor scolare nu se vor da teme pentru acasa.
Art. 6, alin. 1)
✓ Temele pentru acasa trebuie evaluate frontal, prin discutarea in clasa, a partilor la care elevul a intampinat dificultati sau printr-o testare.
Art. 6, alin 2)
✓ Notarea temelor pentru acasa nu este obligatorie.
Cum trebuie sa arate temele pentru acasa
Temele pentru acasa la clasele I – IV sa fie diferentiate, relevante si sa nu aiba un volum mare.
Tema se compune dintr-o parte comuna, de nivel mediu, pentru toti elevii, la care se adauga o parte diferentiata, care va avea rol de recuperare pentru unii elevi sau dezvoltare pentru altii.
Evaluarea temelor pentru acasa
Temele pe care elevii le efectueaza acasa vor fi verificate si corectate (cantitativ si calitativ) de catre cadrul didactic si discutate cu elevii, altfel incat sa aiba finalitate. Constatarile facute vor constitui punct de pornire pentru activitatile ulterioare.
Pentru temele corectate se vor face aprecieri, recomandari care sa aiba caracter constructiv pentru elevi.
Sugestii pentru eficientizarea invatarii prin efectuarea temelor pentru acasa
• Temele sa nu aiba rol punitiv!
• Sa fie relevante pentru copii, in concordanta cu activitatile de invatare derulate in cadrul lectiilor!
• Sa necesite implicarea independenta (autonomia invatarii, dezoltarea competentei-cheie de a invata sa inveti) a copilului, fara sa fie necesar sprijinul unei alte persoane in rezolvarea sarcinilor de lucru!
• Sa fie atractive, fara sarcini repetitive!
• Sa aiba legatura cu viata copiilor!
• Rezolvarea temelor sa intre in rutina zilnica!
• Sa se respecte curba de efort!
• Dozarea temelor pentru acasa sa tina seama de comunicarea cu profesorii din consiliul clasei!