Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ordinul MECS nr. 5287/2015 modifica organizarea si desfasurarea examenului national de definitivare in invatamant

de Gavrila Cristina la 07 Oct. 2015
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ordinul MECS nr. 5287/2015 modifica organizarea si desfasurarea examenului national de definitivare in invatamant Ordinul ministrului educatiei si cercetarii stiintifice nr. 5287/2015 privind modificarea si completarea Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 4802/2014 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 739 din 2 octombrie 2015.

In baza prevederilor art. 241 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
tinand cont de prevederile art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 42/2015 privind dreptul absolventilor de a beneficia de acte de studii recunoscute la finalizarea unor studii neautorizate si sanctionarea institutiilor de invatamant care scolarizeaza fara autorizare,
in temeiul dispozitiilor Hotararii Guvernului nr. 26/2015 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice,

ministrul educatiei si cercetarii stiintifice emite prezentul ordin.

Art. I. - Metodologia de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 4.802/2014, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 772 din 23 octombrie 2014, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Definitivarea in invatamant poate fi obtinuta la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda conform Centralizatorului privind disciplinele de invatamant, domeniile si specializarile, precum si probele de concurs valabile pentru incadrarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar, in vigoare in anul scolar respectiv, denumit in continuare Centralizator. ”

2. La articolul 4, alineatul (4) se abroga.
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Culegerea de teste pentru Evaluarea Nationala clasa a VI-a
Vezi detalii
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Capcanele GRAMATICII si LITERATURII Romane
Vezi detalii
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Culegere de exercitii rezolvate la limba romana
Vezi detalii

3. La articolul 32 alineatul (3), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„e) membri evaluatori - cate 4 evaluatori pentru cel mult 100de lucrari scrise, organizati in doua subcomisii. Fiecare subcomisie este alcatuita din doua cadre didactice titulare in invatamantul universitar sau preuniversitar, avand gradul didactic I, gradul didactic II sau titlul stiintific de doctor, unul fiind evaluator pentru subiectele la disciplina de specialitate si didactica/metodica predarii disciplinei de specialitate si unul fiind evaluator pentru subiectele de pedagogie si psihologie a educatiei. Evaluatorul pentru subiectele de pedagogie si psihologie a educatiei poate face parte din subcomisiile de la mai multe specializari. Decizia de numire a comisiei de evaluare se comunica Comisiei nationale.”

4. La articolul 32, alineatul (6) se abroga.

5. La articolul 39, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Daca diferenta dintre nota finala acordata de comisia de solutionare a contestatiilor si nota finala stabilita in urma evaluarii initiale este mai mare de 0,5 puncte, dar mai mica sau egala cu 1 punct, ramane definitiva nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor.”

6. La articolul 39, dupa alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (41), (42) si (43), cu urmatorul cuprins:
„(41) Daca diferenta dintre nota finala acordata de comisia de solutionare a contestatiilor si nota finala stabilita in urma evaluarii initiale este mai mare de 1 punct se constituie, prin decizia inspectorului scolar general, o noua comisie de recorectare din 4 membri evaluatori organizati in doua subcomisii, prima subcomisie formata din evaluatori proveniti din comisia de evaluare, iar a doua subcomisie formata din evaluatori proveniti din comisia de contestatii.
(42) Recorectarea lucrarii se face conform procedurii de evaluare a lucrarilor scrise prevazute in art. 34.
(43) Rezultatul acestei ultime corectari este definitiv si reprezinta nota finala acordata de comisia de solutionare a contestatiilor.”

Art. II. - (1) Candidatii care depasesc vechimea prevazuta de lege pentru inscrierea la examenul national de definitivare in invatamant din cauza restrictionarii accesului la examen ca urmare a faptului ca specializarile/programele de studii absolvite nu au fost acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu in baza unei hotarari a Guvernului la data inscrierii la facultate se pot inscrie la examen incepand cu sesiunea 2016. In aceasta situatie, in calculul vechimii efective la catedra in conditiile prevazute la art. 11 alin (1) si (2) din Metodologia de organizare si desfasurare a examenului national de definitivare in invatamant, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nationale nr. 4.802/2014, nu se include perioada in care accesul la examen a fost restrictionat.
(2) Candidatii in situatia prevazuta la alin. (1) trebuie sa indeplineasca toate celelalte conditii legale in vigoare privind participarea la examenul national de definitivare in invatamant.

Art. III. - Directia generala management si retea scolara din Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice si inspectoratele scolare duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. IV. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul educatiei si cercetarii stiintifice,
Sorin Mihai Cimpeanu

Bucuresti, 23 septembrie 2015
Nr. 5.287
Autor: Gavrila Cristina
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.13 din 19 voturi

x


Intrebare antispam: 4 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!