

Titularizare Educatie Fizica si Sport. Model de Subiect si Sugestie de Rezolvare

De Portal Invatamant
la 22 Iun. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titularizare Educatie Fizica si Sport. Model de Subiect si Sugestie de Rezolvare22Iun.2023

Sfaturi de nota 10 de la un profesor de nota 10! Examenul de titularizare pentru aceasta disciplina este unul complicat prin natura sa. Pentru pregatire specifica, va prezentam un model de subiect + rezolvari.

Modelul de test de mai jos este extras din lucrarea Teste rezolvate pentru reusita la examenul de titularizare - Educatie Fizica si Sport

...click aici pentru detalii si comenzi lucrare >>>

 
Testul nr. 1
 
SUBIECTUL I (30 de puncte)
 
1. Notiunile fundamentale sunt aspecte abordate primordial de Teoria Educatiei Fizice si Sportului.
a. Definiti educatia fizica.
b. Prezentati cele trei elemente ale motricitatii.
c. Scrieti trei clasificari diferite ale sporturilor.
d. Prezentati tipologia capacitatii motrice.
 
2. Priceperile motrice reprezinta, alaturi de deprinderile motrice, rezultate ale invatarii motrice.
a. Definiti priceperile motrice.
b. Mentionati cinci caracteristici ale priceperilor motrice.
c. Prezentati tipologia priceperilor motrice.
 
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
 
1. Calitatile motrice reprezinta insusiri ale organismului, concretizate in capacitatea de a efectua actiuni
de miscare cu anumiti indici de forta, viteza, indemanare si rezistenta.
a. Definiti calitatea motrica viteza.
b. Prezentati trei forme de manifestare a calitatii motrice rezistenta.
c. Specificati cinci factori de conditionare a calitatii motrice forta.
d. Precizati cinci factori de conditionare a calitatii motrice indemanarea.
 
2. Principiul sistematizarii si continuitatii contribuie, alaturi de celelalte principii, la realizarea normativitatii activitatii didactice in educatie fizica.
a. Mentionati aspectele generale ale acestui principiu.
b. Prezentati cele patru cerinte evidentiate in respectarea acestui principiu.
 
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
 
1. Creati un complex pentru dezvoltare fizica armonioasa, format din douasprezece exercitii executate
in perechi. in descrierea fiecarui exercitiu mentionati actiunea motrica si dozarea, respectand esalonarea metodica a exercitiilor in complex.
 
2. Scrieti cinci exercitii pentru dezvoltarea fortei membrelor superioare. Pentru fiecare exercitiu, se va urmari:
a. descrierea actiunii motrice;
b. precizarea dozarii efortului.


Modelul de test de mai sus este extras din lucrarea Teste rezolvate pentru reusita la examenul de titularizare - Educatie Fizica si Sport

...click aici pentru detalii si comenzi lucrare >>>
 

SUGESTIE DE REZOLVARE
 
Testul nr. 1
 
SUBIECTUL I (30 de puncte)
1. Notiunile fundamentale sunt aspecte abordate primordial de Teoria Educatiei Fizice si Sportului.
 
a. Educatia fizica este activitatea desfasurata sub indrumarea unei persoane de specialitate, care valorifica sistematic, constient si organizat ansamblul formelor de practicare a exercitiilor fizice, in scopul cresterii potentialului fizic si psihic al omului, al perfectionarii dezvoltarii fizice si a capacitatii motrice, in concordanta cu cerintele sociale, in vederea realizarii idealului educativ.
b. Cele trei elemente ale motricitatii sunt: actele motrice, actiunile motrice si activitatile motrice.
 
1. Actele motrice sunt fapte simple de comportare realizate in mod voluntar pentru indeplinirea unor actiuni sau activitati motrice. Aici intra si actele reflexe instinctuale si automatizate. Un act motric special este exercitiul fizic, caruia i se mai spune si gest motric.
 
2. Actiunile motrice sunt ansambluri de acte motrice structurate in toturi unitare pentru a realiza diferite sarcini imediate. Deprinderile si priceperile motrice sunt actiuni motrice reprezentative: mersul, alergarea, saritura, aruncarea, tararea, catararea si escaladarea etc., executarea lor avand efecte imediate.
 
3. Activitatile motrice sunt ansambluri de actiuni motrice incadrate intr-un sistem coerent de idei, reguli si forme de organizare in vederea obtinerii unui efect complex de adaptare a organismului uman si de perfectionare a dinamicii acestuia, in concordanta cu obiective bine precizate. Activitatile motrice fundamentale sunt: educatia fizica, antrenamentul sportiv, activitatea competitional/ sportiva, activitatea motrica recuperatorie si activitatile motrice de timp liber.
 
c.
 
1. sporturi clasice, moderne si contemporane;
2. sporturi olimpice si neolimpice;
3. sporturi nationale si internationale.
 
d. Capacitatea motrica este de doua tipuri: generala si specifica. Cea generala este formata din calitatile/aptitudinile motrice de baza (viteza, indemanare/capacitate coordinativa, rezistenta, forta, mobilitate) si deprinderile sau priceperile motrice de baza si utilitar-aplicative. Capacitatea motrica specifica este formata din unitatea calitatilor motrice si a deprinderilor sau priceperilor motrice specifice unor sporturi.
 
2. Priceperile motrice reprezinta, alaturi de deprinderile motrice, rezultate ale invatarii motrice.
a. Priceperea motrica reprezinta capacitatea de a valorifica sistemul deprinderilor insusite, in mod constient si in conditii variate, pe baza cunostintelor si a experientei dobandite anterior, realizand o adaptare prompta la context (in viata cotidiana sau in competitii) si la eventualele schimbari. in acest sens, deprinderile sunt selectate, ansamblate si efectuate cursiv si cu eficienta maxima.
 
b. Carecteristicile priceperilor motrice:
 
1. sunt componente neautomatizate ale activitatii motrice voluntare, deoarece se manifesta in conditii variabile, nestandardizate;
2. se consolideaza prin metode active de instruire de tip euristic, in mod deosebit prin problematizare, deoarece formarea priceperilor motrice se bazeaza pe procesele cognitive (memorie, imaginatie, creativitate) si le influenteaza, la randul lor;
3. sunt conditionate de experienta motrica anterioara (volumul de deprinderi motrice cunoscute, insusite);
4. nivelul lor de manifestare este conditionat de plasticitatea scoartei cerebrale;
5. nivelul de stapanire a priceperilor motrice exprima maiestria practica in conditii variabile, necunoscute, imprevizibile.
c. La momentul actual, priceperile motrice sunt abordate sub doua tipuri concrete de manifestare: elementare si superioare.
1. Priceperea motrica elementara reprezinta actiunea comportamentala motrica manifestata in etapa de initiere, de insusire a unei deprinderi motrice noi si se bazeaza pe aptitudinile, achizitiile motrice anterioare si pe informatiile obtinute din explicatii si observatii individuale.
2. Priceperea motrica complexa sau superioara reprezinta capacitatea individului de a valorifica in mod constient, cu maximum de eficienta si cursivitate, in conditii variabile si neprevazute, intreaga experienta motrica si intelectuala anterioara.
 
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
 
1. Calitatile motrice reprezinta insusiri ale organismului, concretizate in capacitatea de a efectua actiuni de miscare cu anumiti indici de forta, viteza, indemanare si rezistenta.
a. Viteza reprezinta capacitatea organismului de a efectua acte si actiuni motrice, cu intregul corp sau numai cu anumite segmente ale acestuia, intr-un timp cat mai scurt (cu rapiditate maxima).
b. Formele de manifestare sunt in numar de 9 si sunt impartite dupa mai multe criterii. Astfel, doresc sa mentionez ca, dintre cele 3, alese conform cerintelor, primele doua manifestari sunt dupa „ponderea participarii in efort a grupelor musculare si a marilor functii organice”, iar al treilea este dupa „sursele energetice, intensitatea si durata efortului”:
 
1. rezistenta generala. reprezentata de capacitatea de a efectua acte si actiuni motrice timp indelungat, cu eficienta si fara aparitia starii de oboseala, angrenandu-se in efort aproximativ 70% din grupele musculare si solicitandu-se mult sistemele nervos central, cardiovascular si respirator;
2. rezistenta specifica reprezentata de capacitatea de a depune eforturi fizice, cu eficienta si fara aparitia starii de oboseala, pe care le implica ramurile si probele sportive; aceasta forma poate fi locala (cand angajeaza mai putin de 1/3 din totalul grupelor musculare), regionala – (intre 1/3 si 2/3 din volumul total al masei musculare) si globala (peste 2/3 din totalul respectiv);
3. rezistenta anaeroba (lactacida), specifica pentru eforturile cuprinse intre 45 secunde si doua minute, intensitatea efortului fiind de 95-100%.
 
c.
 
1. capacitatea de concentrare a proceselor nervoase fundamentale: excitatia si inhibitia;
2. numarul de fibre musculare angajate in efort si – mai ales – suprafata sectiunii fiziologice a acestora;
3. calitatea proceselor metabolice si a substantelor energetice existente in muschi;
4. durata contractiei musculare (mai eficiente contractiile de 15-20 secunde decat cele de 30 de secunde);
5. starea de functionare a segmentelor osoase de sprijin, a ligamentelor si articulatiilor.
 
d.
 
1. calitatea sistemului nervos central (capacitatea de coordonare a centrilor nervosi), respectiv plasticitatea scoartei cerebrale si calitatea transmiterii impulsurilor nervoase pe caile aferente si eferente;
2. capacitatea analizatorilor de a capta selectiv informatia si de a realiza sinteza aferenta pentru analiza situatiei;
3. capacitatea de anticipare, memoria si gandirea creativa a executantului;
4. volumul si complexitatea deprinderilor si priceperilor motrice stapanite de subiect;
5. nivelul de manifestare a celorlalte calitati motrice.
2. Principiul sistematizarii si continuitatii contribuie, alaturi de celelalte principii, la realizarea normativitatii activitatii didactice in educatie fizica.
a. Respectarea acestui principiu vizeaza elaborarea corecta si eficienta a documentelor necesare de planificare/programare si de evidenta ale activitatilor de educatie fizica si sport, precum si asigurarea reusitei in programarea stimulilor, indiferent de particularitatile subiectilor sau de alte variabile de ordin material, spatial sau temporal.

b. Respectarea acestui principiu presupune indeplinirea urmatoarelor cerinte:
– continutul activitatii sa fie esalonat si grupat in functie de fiecare componenta (calitati motrice, deprinderi motrice etc.);
– materialul predat sa se sprijine pe cel insusit anterior si sa constituie premisa pentru activitatile urmatoare;
– continutul activitatii va fi astfel esalonat incat sa asigure legatura logica intre lectii/semestre/ani de studiu/cicluri de invatamant;
– sa se asigure participarea ritmica a subiectilor la procesul de instruire si educatie.
 
SUBIECTUL al III-lea (30 de puncte)
1.
COMPLEX DE DEZVOLTARE FIZICa ARMONIOASa, iN PERECHI
 
Exercitiul 1 – pentru gat
P.I. – stand departat, fata in fata cu partenerul, de palme apucat:
T1-8: indoirea si extensia gatului
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 2 – pentru gat
P.I. – stand departat, fata in fata cu partenerul, de palme apucat:
T1-8: indoirea laterala a gatului, spre dreapta si spre stanga
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 3 – pentru gat
P.I. – stand departat, fata in fata cu partenerul, de palme apucat:
T1-8: rasuciri de gat, spre dreapta si spre stanga
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 4 – pentru brate
P.I. – stand departat, fata in fata cu partenerul, de maini apucat:
T1-8: impingeri cu rezistenta, prin indoirea si intinderea alternativa a cate unui brat
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 5 – pentru brate si trunchi
P.I. – stand departat, fata in fata cu partenerul, cu trunchiul aplecat la orizontala, mainile pe umerii partenerului:
T1-8: indoiri si arcuiri de trunchi cu presiune pe umeri
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 6 – pentru brate
P.I. – stand cu un picior inainte, cate doi fata in fata, de maini apucat: tractiuni cu bratele intinse
Dozare: 8 repetari
 
Exercitiul 7 – pentru trunchi
P.I. – stand departat, spate in spate cu partenerul, bratele in lateral, de palme apucat:
T1-2,5-6: indoiri laterale de trunchi spre dreapta
T3-4,7-8: indoiri laterale de trunchi spre stanga
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 8 – pentru trunchi
P.I. – stand departat, spate in spate cu partenerul, bratele in lateral, de palme apucat:
T1-2,5-6: rasuciri de trunchi spre dreapta
T3-4,7-8: rasuciri de trunchi spre stanga
Dozare: 3x8 timpi
 
Exercitiul 9 – pentru trunchi
P.I. – stand departat, spate in spate cu partenerul, de coate apucat: unul din executanti il ridica pe celalalt
pe spate in extensie cu arcuiri, prin usoare aplecari de trunchi
Dozare: fiecare executant il mentine pe celalat cate 8 secunde
 
Exercitiul 10 – pentru picioare
P.I. – stand fata in fata, usor in lateralul partenerului, bratul drept sprijinit pe umarul drept al partenerului:
balansarea piciorului stang spre inainte si inapoi.
Dozare: 2x8 balansari
 
Exercitiul 11 – pentru picioare
P.I. – stand departat, cate doi spate in spate apucat la nivelul coatelor: indoirea genunchilor pana in sezand si ridicare.
Dozare: 2x4 repetari
 
Exercitiul 12 – pentru picioare
P.I. – stand cate doi fata in fata: saritura cu extensia trunchiului si bataia palmelor sus, cu partenerul
Dozare: 8 repetari
 
2.
a. descrierea actiunii motrice
b. precizarea dozarii efortului
 
EXERCItII PENTRU DEZVOLTAREA FORtEI MEMBRELOR SUPERIOARE
 
Precizez faptul ca dozarea este in stransa legatura cu particularitatile de varsta, sex si dezvoltare fizica individuala, astfel ca nu pot fi avansate aici repetari si pauze precise decat daca stabilim nivelul la care adresam cele 5 exercitii. Pentru a usura exemplificarea, voi alege o grupa de elevi de clasa a VIII-a.
 
Exercitiul 1 – flotari
Din sprijin culcat inainte: indoirea si intinderea bratelor, cu mentinerea corpului intins.
Dozare: 3 serii x 10 repetari, pauza 30 secunde intre repetari
 
Exercitiul 2 – flotari-triceps
Din sprijin culcat inapoi, cu palmele pe banca: indoirea si intinderea bratelor.
Dozare: 3 serii x 10 repetari, pauza 30 secunde intre repetari
 
Exercitiul 3 – tractiuni la bara
Din atarnat la bara fixa, indoirea bratelor, cu mentinerea corpului intins.
Dozare: 3 serii x 10 repetari, pauza 30-45 secunde intre repetari
 
Exercitiul 4 – tractiuni la banca de gimnastica
Din culcat inainte, pe un capat al bancii, bratele in prelungirea trunchiului apuncand banca de gimnastica
de marginea laterala: tractiune, trunchiul alunecand pe banca.
Dozare: 10 repetari, pauza 20 secunde intre repetari
 
Exercitiul 5 – catarare pe fringhie
Din stand: catarare pe franghia verticala, fara sprijinul picioarelor
Dozare: 2-3 repetari, pauza 30-45 secunde intre repetari


Modelul de test de mai sus este extras din lucrarea Teste rezolvate pentru reusita la examenul de titularizare - Educatie Fizica si Sport

...click aici pentru detalii si comenzi lucrare >>>
 


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

model de subiect titularizaretitularizaretitularizare sporttitularizare educatie fizica si sporttitularizare educatie fizicatitularizare 2023


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
//