Va prezentam mai jos propunerile din documentul oficial:
- Sustinerea unei singure inspectii si evaluarea portofoliului cadrului didactic
- Sustinerea probei scrise in vacanta de iarna a anului scolar 2020-2021
- Sustinerea si finalizarea ISI pana la sfarsitul lunii noiembrie 2020
- Decalarea calendarului de inscriere la definitivat pentru anul scolar 2020-2021, dupa validarea rezultatelor seriei in curs.
- Evaluarea lucrarilor scrise ale candidatilor intr-un centru de evaluare in fiecare judet
- Completarea dosarului de inscriere (PV de inspectie, calificative) on-line
- IMPORTANT - deoarece in sistemul de invatarmant preuniversitar particular, foarte multe cadre didactice au intrat in somaj tehnic, vechimea la catedra va fi completa la acel moment.
GRADE DIDACTICE
- Decalarea sustinerii probei scrise la gradul II in lunile de inceput ale anuhui viitor scolar (in functie de
calendar),
- efectuarea in luna octombrie a inspectiilor speciale de gradul II si I (eventual reducerea numarului de ore inspectate 2/inspectie/candidat ) - pentru seria 2018-2020 precum si a ICI pentru a acorda posibilitatea cadrelor didactice dE a se inscrie la grade in viitorul an scolar,
- Decalarea calendanlui de inscriere la grade pentru anul scolar 2000-2021, doar dupa validarea rezultatelor seriilor in curs.
- Pentru seria 2019-2021, sustinerea IC2 in primul semestru iar IS in al doilea semestru al anului scolar 2020-2021,
MIsCARE DE PERSONAL
In formularea propunerilor urmatoare s-a urmarit adaptarea procedurilor de desfasurare ale etapelor
de mobilitate la exigentele impuse de distantarea sociala (reducerea numarului de persoane aflate in
Modificari cu caracter general:
1. Desfiintarea avizierelor inspectoratelor scolare. Informatiile vor fi postate exclusiv pe SITE-urile
inspectoratelor scolare.
2. Conducerile unitatilor de invatamant vor transmite documentele/situatiile/adresele solicitate de
inspectoratele scolare, pe cat posibil, in forma scanata.
3. Candidatii vor putea sa depuna cererile de participare la etapele mobilitatii personalului didactic
atat in forma scanata cat si pe suport de hartie.
4. Inspectiile speciale la clasa vor fi eliminate sau inlocuite cu probe de interviu care sa contina o
componenta de predare fara prezenta elevilor.
5. sedintele de repartizare a candidatilor se vor desfasura cu respectarea prevederilor legate de
distantarea sociala.
Modificari propuse pentru fiecare etapa de mobilitate:
1) Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrangere de activitate sau prin
restructurarea retelei scolare ori prin desfiintarea unor unitati de invatamant:
a) Eliminarea inspectiilor speciale la clasa pentru cadrele diciactoc care solicita transferul pe catedre constituite si din discipline care nu sunt inscrise in documentul de numire/transfer/repartizare.
b) Eliminarea obligativitatii indeplinirii conditiilor specifice stabilite de unitati pentru ocuparea posturilor didactice in aceasta etapa.
c) Eliminarea transferului consimtit intre unitatile de invatamant.
d) sedinta de repartizare se va desfasura astfel incat, in sala sa nu se regaseasca simultan mai mult de 10 candidati.
e) Deciziile de transfer vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant, inclusiv exemplarul cadrului didactic transferat.
2) Modificarea contractului individual de munca pe durata determinata de un an, in contract individual
de munca pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, daca acestea au
promovat examenul de definitivat si concursul national de titularizare cu nota/media de cel putin 7 (sapte), in conditiile Legii educatiei nationale nr. 1/2011, ca modificarile si completarile ulerioare si daca postul este vacant:
a) Conducerile unitatilor de imvitamant vor transmite comisiei de mobilitate constituita la nivelul
inspectoratului scolar documentele candidatilor si celelalte documente solicitate, in forma scanata.
b) Deciziile de modificare a contractelor individuale de munca pe durata determinata de un an, in contract individual de munca pe durata de viabilitate a postului/catedrei vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct
3) Pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant preuniveritar, la cerere, a personalului didactic
titular. Modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate cu contract individual de munca pe durata de
viabilitate a postului/catedrei carora nu se poate constitui norma didactica de predare-invatare-evaluare
completa conform deciziilor de repartizare pe post/catedra:
Varianta I: Eliminarea etapei de transfer consimtit prin pretransfer.
Varianta II: Modificarea procedurii de desfasurare a etapei de pretransfer, astfel:
a) Candidatii vor putea opta intre depunerea, la inspectoratele scolare, a cererilor, insotite de documentele mentionate in acestea, in forma scanata (fie incarcate pe o platforma, fie transmise la o adresa de e-mail) sau in forma tiparita.
b) Eliminarea inspectiilor speciale la clasa pentru cadrele didactice care solicita pretransferul pe catedre
constituite si din discipline care nu suni inscrise in documentul de numire/transfer/repartizare.
c) Eliminarea obligativitatii indeplinirii conditiilor specifice stabilite de unitati pentru ocuparea posturilor didactice in aceasta etapa.
d) Eliminarea etapei de obtinere a acordurilor conducerilor unitatilor de invatamant.
e) ierarhizarea candidatilor in vederea repertizarii se va face in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute in urma evaluarii efectuate la nivelul inspectoratelor scolare, cu respectarea criterilor de prioritate din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2020-2021. aprobata prin OMEC ar. 5259/2019.
f) Candidatii vor fi repartizati in functie de optiuni si nu in functie de acordurile conducatorilor unitatilor de invatamant.
g) sedinta de repartizare se va desfasura astfel incat, in sala sa nu se regaseasca simultan mai mult de 10 candidati
h) Deciziile de pretransfer vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant
4) Ocuparea prin concurs national a posturilor didacticeicatedrelor declarate vacante/vezervate in
invatamantul preuniversitar:
Varianta I: Eliminarca concursului national, candidatii urmand sa parcurga etapele de repartizare si concurs prevazute la art. 102 alin. (2) lit. "b” sau "c”, dupa caz, din Metodologia-cadru privind mobilitatea personahutui didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2020-2021. aprobata prin OMEC nr, 5259/2019.
Varianta II: Modificarea procedurii de desfasurare a concursului national, astfel:
a) Candidatii vor putea opta intre depunerea, la inspectoratele scolare, a cererilor, insotile de documentele mentionate in acestea, in forma scanata (fie incarcate pe o platforma, fie transmise la o adresa de e-mail) sa in forma tiparita.
b) Fisele de inscriere descarcate din aplicatia TITULARIZARE. 2020, vor fi transmise spre verificare
candidatilor, in forma scanata, pin e-mail. Dupa verificare, acestia vor confirma corectitudinea datelor printr-o declaratie-tip, asumata prin semnatura si transmisa in forma scanata pe o adresa de e-mail.
c) Inspectiile speciale la clasa vor fi modificate astfel incat sa nu implice participarea fizica a elevilor:
i) Inspectia (sau, mai corect, interviul) se va desfasura cu participarea exclusiva a candidatului si a celor 2 profefori evaluatori
ii) Candidatul va sustine (la tabla) o secventa de prodare, va prezenta proiectul didactic si materialele
didactice utilizate precum si un test de evaluare a cunostintelor.
iii) in acest sens vor fi adaptate fisele de evaluare din anexa 4 a Metodologiei-cadru privind mobilitatea
personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2020-2021, aprobata prin OMEC nr. 5259/2019.
iv) La aceasta proba nu se admit contestatii.
d) La proba scrisa, candidatii vor fi repartzati in sali astfel incat sa se respecte distanta de minimum 1.5 m intre persoane.
e) in fiecare judet se vor organiza centre de evaluare si rezolvare a contestatiilor, pentru lucrarile scrise ale candidatilor care au sustinut proba in judetul respectiv.
f) sedinta dc reprtizare se va desfasura astfel incat, in sala sa nu se regaseasca simultan mai mult de 10
g) Deciziile de numire/transfer vor fi conmnicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant, inclusiv exemplarul cadrului didactic numit/transferat prin CONCURS.
5) Stabilirea personalului didactic pensionat care indeplineste conditiile prevazate la art. 80 alin. (1) din
Metodologie si solicita retucadrarea in functia de persoaai didactic, in anul scolar 2020-2021, cu conditia suspendarii pensiei pe durata reincadrarii, precum si stabilirea personalului didactic care indeplineste conditiile prevazute la art. 28 alin. (4) si (5) din Metodologie, care se mentine in activitate ca titular in functia didactica, la cerere, in anul scolar 2020-2021, conform art. 81 din Metodologie:
a) Conducerile unitatilor de invatamant vor transmite comisiei de mobilitate constituita la nivelul
inspectoratului scolar documentele candidatilor si celelalte documente solicitate, in forma scanata.
b) deciziile de reincadrare vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant
6) Detasarea in interesul invatamantului:
a) Conducerile unitatilor de invatamant vor tansmite comisiei de mobilitate constiuita la nivelul
inspectoratului scolar documentele candidatilor si celelalte documente solicitate, in forma scanata.
b) Decizii de detasare vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant, inclusiv exemplarul cadrului didactic detasat.
7) Detasarea la cerere:
a) Conducerile unitatilor de invatamant vor transmise comisiei de mobilitate constituita la nivelul
inspectoratului scolar documentele candidatilor care beneficiaza de continuitate pentru detasare si celelalte documente solicitate, in forma scanata,
b) Candidati vor putea opta intre depunerea, la inspectoratele scolare, a cererilor. insotite de documentele mentionate in acestea in forma scanata (fie incarcate pe o platforma, fie transmise la o adresa de e-mail) sau in forma tiparita,
c) sedinta de repanizare se va desfasura astfel incat, in sala sa nu se regaseasca simultan mai mult de 10
candidati.
d) Deciziile de detesare vor fi comunicate de inspectoratele scolare direct unitatilor de invatamant, inclusiv exemplarul cadrului didactic detasat.
8) Repartizarea posturilor didactice catedrelor ramase vacante/rezervate in regieu de plata cu ora:
a) Depunerea dosarelor pentru incadrare in regim de plata cu ora se va face exclusiv la unitatile de invatamant (atat pentru cadrele didactice angajate in unitate cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata/determinata cat si pentru personalul didacictic din alte unitati de invatamant, personalul didactic asociat si personalului didactic pensionat).
b) Angajarea in regim de plata cu ora penru toate categoriile de personal enumerate in "a" se va face conform prevederilor at. 94 alin. (4) din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare in invatamanul preuniversitar in anul scolar 2020-2021, aprobeaa prin OMEC: me. 5259/2019, prin decizia didactorului unitatii de invatamant.
9) Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor. ramse vacante/rezervate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti:
a) Eliminarea concursului organizat ln nivel inspectoratului scolar, candidatii urmand sa parcurga etapele de repartizare si concurs prevazute la art. 102 alin. (2) "sau “c”, dupa caz, din Metodologie, aprobata prin OMEC nr. 5259/2019.
10) Omepalzarea in nivelul jedevelui/municipiutui Bacuresti a testarii pentru ocuparea posturilor
didactice/catedrelor ramase vacante/rezervate: