Norme catalog clasa pregatitoare
Catalogul este un document oficial. De completarea lui raspunde invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamant primar si directorul scolii. Catalogul clasei devine document scolar cu regim special, dupa completarea cu
datele de identificare ale elevilor.
Pentru fiecare clasa se foloseste un catalog. Acolo unde sunt clase paralele, pe cataloagele acestor clase se adaugi o litera distinctiva (exemplu: C.P.- A, C.P.- Betc.). In cazul claselor care functioneaza in regim simultan se foloseste un singur catalog pentru clasele aferente.
In catalog se trec, in ordine alfabetica, la inceputul anului scolar, toti elevii inscrisi in clasa respectiva.
Invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar este obligat ca, in primele zile dupa inceperea anului scolar, sa intocmeasca catalogul clasei, completandu-l cu datele cerute de formular (numele si prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectiva, numele si prenumele elevilor si datele personale ale acestora).
Invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamant primar are obligatia sa prezinte profesorilor care predau la clasa respectiva normele de utilizare a catalogului.
La sfarsitul anului scolar se vor completa datele din tabelul "Situatia generala asupra miscarii si frecventei elevilor", in cazul elevilor transferati sau care nu mai frecventeaza cursurile din diferite motive, invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar face mentiunea respectiva in rubrica rezervata in acest scop. Aceasta mentiune se face si in registrul de inscriere si de evidenta a elevilor.
Invatatorii/ institutorii/ profesorii pentru invatamantul primar sunt obligati sa noteze zilnic absentele elevilor in rubricile rezervate la fiecare disciplina. Exemplu: IX: 15, 17, 18 etc.; XII: 4, 5, 6 ete.; II: 15, 17 etc.
Motivarea absenjelor se face de catre invatator/ institutor/profesorul pentru invatamantul primar prin incercuirea acestora cu cerneala albastra, pe baza documentelor prezentate de parinti.
Absentele puse elevilor care au intarziat la orele de curs din motive obiective se motiveaza la sfarsitul orei de catre invatator / institutor / profesorul pentru invatamantul primar.
Scoaterea catalogului din unitatea de invatamant este interzisa.
Directorul este obligat si controleze periodic completarea la zi a cataloagelor cu datele respective si sa asigure, dupa incheierea anului scolar, pastrarea lor in arhiva scolii, conform normelor in vigoare.
Norme catalog clasele I-IV
Catalogul este un document oficial. De completarea lui raspunde invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamant primar si directorul scolii. Catalogul clasei devine document scolar cu regim special, dupa completarea cu
datele de identificare ale elevilor.
Pentru fiecare clasa se foloseste un catalog. Acolo unde sunt clase paralele, pe cataloagele acestor clase se adauga o litera distinctiva (exemplu: clasa a III-a A, clasa a III-a B etc.). In cazul claselor care functioneaza in regim simultan se foloseste un singur catalog pentru clasele aferente.
In catalog se trec, in ordine alfabetica, la inceputul anului scolar, toti elevii inscrisi in clasa respectiva.
Invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar este obligat ca, in primele zile dupa inceperea anului scolar, sa intocmeasca catalogul clasei, completandu-l cu datele cerute de formular (numele si prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectiva, numele si prenumele elevilor si datele personale ale acestora).
Invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamant primar are obligatia sa prezinte profesorilor care predau la clasa respectiva normele de utilizare a catalogului.
La sfarsitul anului scolar se vor completa datele din tabelul "Situatia generala asupra miscarii, frecventei elevilor si a rezultatelor obtinute", in cazul elevilor transferati sau care nu mai frecventeaza cursurile din diferite motive, invatatorul/ institutorul/ profesorul pentru invatamantul primar face mentiunea respectiva in rubrica rezervata in acest scop. Aceasta mentiune se face si in registrul de inscriere si de evidenta a elevilor.
Invatatorii/institutorii/profesorii pentru invatamantul primar sunt obligati sa noteze zilnic absentele elevilor in rubricile rezervate la fiecare disciplina. Exemplu: IX: 15, 17, 18 etc.; XII: 4, 5, 6 etc. II: 15, 17 etc,
Motivarea absentelor se face de invatator/institutor/profesorul pentru invatamantul primar, prin incercuirea acestora cu cerneala albastra, pe baza documentelor prezentate de elevi/parinti.
Absentele puse elevilor care au intarziat la orele de curs din motive obiective se motiveaza la sfarsitul orei de catre invatator/institutor/profesorul pentru invatamantul primar.
Calificativele obtinute pe parcursul anului scolar se trec in catalog cu cereala albastra, indicandu-se ziua si luna. Toate calificativele se trec in catalog citet si corect.
Calificativele anuale pe discipline se trec cu cerneala rosie.
Calificativele incheiate la examenele de corigenta constituie si calificative anuale la disciplinele respective, consemandu-se in rubrica "Calificativ anual",
Nu se admit modificari ale calificativelor in cataloagele scolare. Calificativele inscrise gresit in catalog se anuleaza, barandu-se cu o linie orizontala si se inlocuiesc cu calificative corespunzatoare, inscrise cu cerneala rosie, sub semnatura invatatorului/institutorului/profesorului pentru invatamantul primar/ profesorului si a directorului si cu aplicarea sigiliului.
Scoaterea catalogului din unitatea de invatamant este interzisa.
Directorul este obligat si controleze periodic completarea la zi a cataloagelor cu datele respective (absente, calificative, situatii statistice, etc) si sa asigure, dupa incheierea anului scolar, pastrarea lor in arhiva scolii, conform normelor in vigoare.
Norme catalog invatamant gimnazial
Catalogul este un document oficial. De completarea lui raspund dirigintele clasei si directorul unitatii de invatamant. Catalogul clasei devine document scolar cu regim special, dupa completarea cu datele de identificare ale elevilor.
Pentru fiecare clasa se foloseste un catalog. Acolo unde sunt clase paralele, pe cataloagele acestor clase se adauga o litera distinctiva (exemplu: clasa a Vl-a A, clasa a VI-a B etc.).
La inceputul anului scolar, toti elevii inscrisi in clasa respectiva se trec in catalog, in ordine alfabetica.
Dirigintele clasei este obligat ca, in primele zile dupa inceperea anului scolar, sa intocmeasca catalogul clasei, completandu-l cu toate datele cerute de formular (numele si prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectiva, numele si prenumele elevilor si datele personale ale acestora).
Inscrierea disciplinelor in catalogul clasei se face de catre profesorul diriginte, citet si in intregime, in conformitate cu planul-cadru de invatamant si in functie de disciplinele optionale stabilite.
Dirigintele are obligatia sa prezinte profesorilor care predau la clasa respectiva normele de utilizare a catalogului. La sfarsitul anului scolar se vor completa datele din tabelul "Situatia generala asupra miscarii si frecventei elevilor si a rezultatelor obtinute".
In cazul elevilor transferati sau care nu mai frecventeaza cursurile, a celor sanctionati, corigenti sau cu studii echivalate, dirigintele face mentiunea respectiva in rubrica rezervata in acest scop.
Mentiunea privind transferul sau nefrecventarea cursurilor se va face si in registrul de inscriere si de evidenta a elevilor.
Cadrele didactice sunt obligate sa noteze la inceputul orei de curs absentele elevilor in rubricile rezervate pentru fiecare disciplina de invatamant. Exemplu; IX: 15, 17, 18 etc.; XI: 4, 3, 6 etc; II: 15, 17 etc.
Motivarea absentelor se face de catre diriginte, prin incercuirea acestora cu cerneala albastra, pe baza documentelor prezentate de parinti.
Absentele puse elevilor care au intarziat la orele de curs din cauze obiective se motiveaza la sfarsitul orei de catre profesorul respectiv.
Notele elevilor, de la 10 la 1, se trec in cifre.
Notele obtinute cu prilejul evaluarilor se trec in catalog cu cerneala albastra, indicandu-se ziua si luna. Exemplu: 7/8 X,
Toate notele se trec in catalog citet, corect si numai cu cemeala albastra. Mediile se trec in cifre si litere, cu cerneala rosie.
Mediile incheiate la examenele de corigenta se constituie in medii anuale la disciplinele respective, inscriindu-se in rubrica "Media anuala”.
Pentru inscrierea absentelor, precum si pentru incheierea mediilor anuale raspunde in mod direct titularul de disciplina. Este interzisa inscrierea datelor fara note. Dirigintele raspunde de exactitatea calculului aritmetic al mediei generale anuale.
Nu se admit modificari de note in cataloagele scolare.
Notele/mediile inscrise gresit in catalog se anuleaza, barandu-se cu o linie orizontala si se inlocuiesc cu notele/mediile corespunzatoare, inscrise cu cerneala rosie, sub semnatura profesorului si a directorului care aplica sigiliul.
Eventualele modificari se fac cu tus sau cu cerneala rosie, mentionand actul in temeiul caruia au fost efectuate.
La sfarsitul anului scolar catalogul clasei se completeaza cu ultimele date prevazute de reglementarile in vigoare iar spatiile si paginile ramase libere se bareaza.
La sfarsitul anului scolar se intocmeste, pe ultima pagina a catalogului clasei, un proces- verbal privind verificarea mediilor si a mediilor generale, semnat de diriginte si titularii de discipline si vizat de directorul unitatii de invatamant.
Scoaterea catalogului din unitatea de invatamant este interzisa.
Directorul este obligat sa controleze sistematic completarea la zi si corecta a cataloagelor cu datele necesare (absente, note, situatii statistice etc).
Catalogul clasei, dupa completarea procesului-verbal tiparit pe ultima sa pagina, se arhiveaza la unitatea de invatamant preuniversitar, cu termen de pastrare permanent.
Norme catalog invatamant liceal
Catalogul este un document oficial. De completarea lui raspund dirigintele clasei si directorul unitatii de invatamant. Catalogul clasei devine document scolar cu regim special, dupa completarea cu datele de identificare ale elevilor.
Pentru fiecare clasa se foloseste un catalog. Acolo unde sunt clase paralele, pe cataloagele acestor clase se adauga o litera distinctiva (exemplu: clasa a Xl-a A, clasa a XI-a B etc.).
La inceputul anului scolar, toti elevii inscrisi in clasa respectiva se trec in catalog, in ordine alfabetica.
Dirigintele clasei este obligat ca, in primele zile dupa inceperea anului scolar, sa intocmeasca catalogul clasei, completandu-l cu toate datele cerute de formular (numele si prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectiva, numele si prenumele elevilor si datele personale ale acestora).
Inscrierea disciplinelor in catalogul clasei se face de catre profesorul diriginte, citet si in intregime, in conformitate cu planul-cadru de invatamant si in functie de disciplinele optionale stabilite.
Dirigintele are obligatia sa prezinte profesorilor care predau la clasa respectiva normele de utilizare a catalogului.
La sfarsitul anului scolar se vor completa datele din tabelul "Situatia generala asupra miscarii si frecventei elevilor si a rezultatelor obtinute".
In cazul elevilor transferati sau care nu mai frecventeaza cursurile, a celor sanctionati, corigenti sau cu studii echivalate, dirigintele face mentiunea respectiva in rubrica rezervata in acest scop.
Mentiunea privind transferul sau nefrecventarea cursurilor se va face si in registrul de inscriere si de evidenta a elevilor.
Cadrele didactice sunt obligate sa noteze la inceputul orei de curs absentele elevilor in rubricile rezervate pentru fiecare disciplina de invatamant. Exemplu; IX: 15, 17, 18 etc.; XI: 4, 3, 6 etc; II: 15, 17 etc.
Motivarea absentelor se face de catre diriginte, prin incercuirea acestora cu cerneala albastra, pe baza documentelor prezentate de parinti.
Absentele puse elevilor care au intarziat la orele de curs din cauze obiective se motiveaza la sfarsitul orei de catre profesorul respectiv.
Notele elevilor, de la 10 la 1, se trec in cifre.
Notele obtinute cu prilejul evaluarilor se trec in catalog cu cerneala albastra, indicandu-se ziua si luna. Exemplu: 7/8 X,
Toate notele se trec in catalog citet, corect si numai cu cemeala albastra. Mediile se trec in cifre si litere, cu cerneala rosie.
Mediile incheiate la examenele de corigenta se constituie in medii anuale la disciplinele respective, inscriindu-se in rubrica "Media anuala”.
Pentru inscrierea absentelor, precum si pentru incheierea mediilor anuale raspunde in mod direct titularul de disciplina. Este interzisa inscrierea datelor fara note. Dirigintele raspunde de exactitatea calculului aritmetic al mediei generale anuale.
Nu se admit modificari de note in cataloagele scolare.
Notele/mediile inscrise gresit in catalog se anuleaza, barandu-se cu o linie orizontala si se inlocuiesc cu notele/mediile corespunzatoare, inscrise cu cerneala rosie, sub semnatura profesorului si a directorului care aplica sigiliul.
Eventualele modificari se fac cu tus sau cu cerneala rosie, mentionand actul in temeiul caruia au fost efectuate.
La sfarsitul anului scolar catalogul clasei se completeaza cu ultimele date prevazute de reglementarile in vigoare iar spatiile si paginile ramase libere se bareaza.
La sfarsitul anului scolar se intocmeste, pe ultima pagina a catalogului clasei, un proces- verbal privind verificarea mediilor si a mediilor generale, semnat de diriginte si titularii de discipline si vizat de directorul unitatii de invatamant.
Scoaterea catalogului din unitatea de invatamant este interzisa.
Directorul este obligat sa controleze sistematic completarea la zi si corecta a cataloagelor cu datele necesare (absente, note, situatii statistice etc).
Catalogul clasei, dupa completarea procesului-verbal tiparit pe ultima sa pagina, se arhiveaza la unitatea de invatamant preuniversitar, cu termen de pastrare permanent.
Norme catalog profesional
Catalogul este un document oficial. De completarea lui raspund dirigintele clasei si directorul unitatii de invatamant. Catalogul clasei devine document scolar cu regim special, dupa completarea cu datele de identificare ale elevilor.
Pentru fiecare clasa se foloseste un catalog. Acolo unde sunt clase paralele, pe cataloagele acestor clase se adauga o litera distinctiva (exemplu: clasa a IX-a invatamant profesional A, clasa a IX-a invatamant profesional B etc.).
La inceputul anului scolar, toti elevii inscrisi in clasa respectiva se trec in catalog, in ordine alfabetica.
Dirigintele clasei este obligat ca, in primele zile dupa inceperea anului scolar, sa intocmeasca catalogul clasei, completandu-l cu toate datele cerute de formular (numele si prenumele cadrelor didactice care predau la clasa respectiva, numele si prenumele elevilor si datele personale ale acestora).
In casetele libere, disciplinele de invatamant/modulele se inscriu in ordinea stricta din planul cadru.
Nu se admit prescurtari ale denumirii disciplinelor/modulelor.
Dirigintele are obligatia sa prezinte profesorilor care predau la clasa respectiva normele de utilizare a catalogului.
La sfarsitul anului scolar se vor completa datele din tabelul "Situatia generala asupra miscarii si frecventei elevilor si a rezultatelor obtinute".
In cazul elevilor transferati sau care nu mai frecventeaza cursurile, a celor sanctionati, corigenti sau cu studii echivalate, dirigintele face mentiunea respectiva in rubrica rezervata in acest scop.
Cadrele didactice sunt obligate sa noteze la inceputul orei de curs absentele elevilor in rubricile rezervate pentru fiecare disciplina de invatamant. Exemplu; IX: 15, 17, 18 etc.; XI: 4, 3, 6 etc; II: 15, 17 etc.
Motivarea absentelor se face de catre diriginte, prin incercuirea acestora cu cerneala albastra, pe baza documentelor prezentate de parinti.
Absentele puse elevilor care au intarziat la orele de curs din cauze obiective se motiveaza la sfarsitul orei de catre profesorul respectiv.
Notele elevilor, de la 10 la 1, se trec in cifre.
Notele obtinute cu prilejul evaluarilor se trec in catalog cu cerneala albastra, indicandu-se ziua si luna. Exemplu: 7/8 X,
Toate notele se trec in catalog citet, corect si numai cu cemeala albastra. Mediile se trec in cifre si litere, cu cerneala rosie.
Mediile incheiate la examenele de corigenta se constituie in medii anuale la disciplinele respective, inscriindu-se in rubrica "Media anuala”.
Pentru inscrierea absentelor, precum si pentru incheierea mediilor anuale raspunde in mod direct titularul de disciplina. Este interzisa inscrierea datelor fara note. Dirigintele raspunde de exactitatea calculului aritmetic al mediei generale anuale.
Nu se admit modificari de note in cataloagele scolare.
Notele/mediile inscrise gresit in catalog se anuleaza, barandu-se cu o linie orizontala si se inlocuiesc cu notele/mediile corespunzatoare, inscrise cu cerneala rosie, sub semnatura profesorului si a directorului care aplica sigiliul.
Eventualele modificari se fac cu cerneala rosie, mentionand actul in temeiul caruia au fost efectuate.
La sfarsitul anului scolar catalogul clasei se completeaza cu ultimele date prevazute de reglementarile in vigoare iar spatiile si paginile ramase libere se bareaza.
La sfarsitul anului scolar se intocmeste, pe ultima pagina a catalogului clasei, un proces- verbal privind verificarea mediilor si a mediilor generale, semnat de diriginte si titularii de discipline si vizat de directorul unitatii de invatamant.
Scoaterea catalogului din unitatea de invatamant este interzisa.
Directorul este obligat sa controleze sistematic completarea la zi si corecta a cataloagelor cu datele necesare (absente, note, situatii statistice etc).
Catalogul clasei, dupa completarea procesului-verbal tiparit pe ultima sa pagina, se arhiveaza la unitatea de invatamant preuniversitar, cu termen de pastrare permanent.