"Dragi colegi va rog sa ne sustineti cu acest memoriu realizat in urma analizei planurilor cadru propuse de minister. Acestia au diminuat drastic orele de geografie din liceele tehnologice, lucru care ii va afecta foarte mult pe elevi si pe noi ca profesori. Haideti sa fim uniti si sa ne sustinem reciproc! Acesta poate fi trimis la adresa de mail planuri_cadru@rocnee.eu.
Cu cat suntem mai multi cu atat mai bine. Cei din minister poate nu stiu ca geografia este o materie preferata a elevilor la examenul de
bacalaureat si diminuarea orelor la acest obiect nu face decat sa-i afecteze foarte mult pe acestia.
Va multumesc pentru sustinere", este mesajul care insoteste memoriul.
"Memoriu catre Ministrul Educatiei,
Schimbarile produse de-a lungul timpului in sistemul educational romanesc, nu au facut decat sa bulverseze si mai mult actorii implicati in actul educational. Scopul educatiei nu este doar invatarea unei meserii, ci formarea unor tineri capabili sa se integreze, sa inteleaga si sa cunoasca lumea in care traiesc.
Geografia isi are importanta in formarea tinerei generatii alaturi de celelalte discipline socio-umane, mai ales la nivelul invatamantului liceal, deoarece, la finalul parcurgerii acestuia, elevii vor intra, propriu-zis in viata, in societate. Geografia este o stiinta care isi gaseste usor utilitatea intr-o societate democratica, iar scoaterea unor elemente din ea prin alocarea timpului acordat acestei discipline in favoarea altora, mai mult sau mai putin necesare, creeaza sincope in formarea elevului, in cultura si evolutia sa.
Lumea in care traim evolueaza rapid, iar elevii se confrunta zilnic cu informatii diverse legate de fenomene sau procese, unele contradictorii, iar ei trebuie sa inteleaga si sa aprecieze importanta acestora, sa intuiasca cerintele pietei muncii in care vor sa se integreze in viitor, sa refleteze asupra aspectelor de natura socio-umana care ii avantajeaza si care le sunt propice etc.
Planurile cadru puse in dezbatere, nu tin cont de nevoile reale ale elevilor, de parcursul lor educativ care ar trebui sa fie unul pozitiv.
Prima varianta propusa, aloca disciplinei Geografie, o ora saptamanal, la toate profilurile liceului tehnologic pe toti anii de studiu, dar nu s-a avut in vedere, faptul ca elevii din cadrul profilului servicii, prefera Geografia ca disciplina de bacalaureat, iau note foarte mari si au promovabilitate 100%, fapt pentru care in clasa a XII a au nevoie de cel putin doua ore pe saptamana pentru o pregatire temeinica.
Variantele II si III, prin reducerea drastica a numarului de ore, reprezinta un ,,atacˮ atat la adresa elevilor cat si a profesorilor, fapt pentru care nu sunt de acord cu aprobarea acestora. Un studiu de impact temeinic realizat in prealabil, ar fi scos in evidenta consecintele negative ale acestor variante de planuri cadru", este mentionat in memoriu.
Ministerul Educatiei a prezentat, joi, propunerile de planuri-cadru pentru invatamantul liceal si profesional, care vor intra in vigoare gradual, incepand cu clasa a IX-a a anului scolar 2021-2022. Planurile-cadru se afla, momentan, in dezbatere publica.