Gradatii de merit 2023: Criteriile, Metodologia si Calendarul complet

De Portal Invatamant
la 04 Mai. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Gradatii de merit 2023: Criteriile, Metodologia si Calendarul complet04Mai.2023

Gradatiile de merit, in sesiunea 2023, se acorda personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar si personalului didactic de conducere, de indrumare si control. Gradatia de merit prevazuta de Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda prin concurs si reprezinta o crestere cu 25% a salariului de baza detinut, conform legii.

Gradatia de merit 2023 se atribuie incepand cu data de 1 septembrie 2023.
 
Mai jos gasiti Metodologia, Criteriile si Calendarul privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar si personalului didactic de conducere, de indrumare si control, in sesiunea 2023, conform Ordinului de ministru din 28 aprilie 2023.

Examenul de Titularizare se apropie - noile Teste Rezolvate + Metodica !
...vezi AICI lista completa a testelor <<  
 

Metodologie Gradatii de merit 2023


Sectiunea 1
Dispozitii generale
 
Art. 1 
(1) Prezenta metodologie reglementeaza procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, sesiunea 2023.
 
(2) Gradatia de merit se acorda personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar si personalului didactic de conducere, de indrumare si control.
 
(3) Gradatia de merit prevazuta de Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare se acorda prin concurs si reprezinta o crestere cu 25% a salariului de baza detinut, conform legii.
 
(4) Prin unitati/institutii de invatamant, in sensul prezentei metodologii, se au in vedere unitatile si institutiile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica, inclusiv unitatile conexe si inspectoratele scolare.
 
Art. 2 
(1) Numarul maxim de gradatii care pot fi acordate se calculeaza astfel: din numarul rezultat prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv a 16% din totalul posturilor didactice de predare, totalul posturilor de conducere si indrumare si control ocupate in luna februarie 2023, conform programului EduSal, la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, se scade numarul de gradatii acordate personalului didactic aflate in plata la 1 septembrie 2023, avand in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 5 ani. La calcul nu se iau in considerare perioadele de suspendare a platii gradatiei de merit din motive neimputabile angajatului sau ca urmare a rezervarii postului didactic/catedrei in baza prevederilor art. 255 alin. (1) - (6) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si se respecta incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate la momentul revenirii pe post.
 
(2) Procentul de 16% se aplica, separat, fiecarei categorii de personal:
a) personal didactic de predare;
b) personal didactic de conducere, indrumare si control;
c) personal didactic auxiliar.
 
(3) In situatia in care personalului didactic i se modifica locul sau felul muncii cu pastrarea calitatii de personal didactic calificat, la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza gradatia de merit.
 
(4) Personalul didactic beneficiar al gradatiei de merit, detasat in alt judet/municipiul Bucuresti, isi pastreaza gradatia de merit, in conditiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(5) Cadrele didactice beneficiare ale gradatiei de merit pretransferate /transferate in alt judet/municipiul Bucuresti isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-au pretransferat/transferat.
 
(6) La solicitarea unitatii/institutiei de invatamant in care cadrul didactic beneficiar al gradatiei de merit s-a pretransferat prin schimb de posturi pe baza consimtamantului scris in alt judet/municipiul Bucuresti in timpul anului scolar, inspectoratul scolar acorda in continuare gradatia de merit castigata, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii, cu respectarea prevederilor alin. (1).
 
(7) Personalul didactic care, ulterior obtinerii gradatiei de merit in alt judet decat cel in care este titular/angajat pe perioada nedeterminata, revine la postul pe care este titular sau se detaseaza in alt judet/municipiul Bucuresti isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care a revenit sau s-a detasat.
 
(8) Personalului didactic auxiliar transferat conform dispozitiilor art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 sau detasat potrivit dispozitiilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare i se aplica in mod corespunzator dispozitiile alin. (5) - (7).
 
(9) In situatia in care personalul didactic, mentionat la alin. (5)-(7), beneficiar al gradatiei de merit, nu se incadreaza in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-a pretransferat/transferat/ detasat, acordarea gradatiei de merit se suspenda pana la data de 31 august al anului scolar in curs. Plata gradatiei de merit se reia incepand cu data de 1 septembrie a urmatorului an scolar, cu respectarea conditiei incadrarii in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care persoana respectiva s-a pretransferat/transferat/detasat, pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva.
 
(10) Personalul didactic auxiliar, beneficiar al gradatiei de merit, avand norma de baza constituita din fractiuni de post corespunzatoare unor functii didactice auxiliare diferite, beneficiaza de gradatia de merit calculata la intreaga norma de baza.
 
Art. 3 
(1) Gradatia de merit se atribuie incepand cu data de 1 septembrie 2023.
 
(2) Gradatia de merit se calculeaza raportat la norma didactica de baza conform actului de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control, respectiv la norma de baza conform actului de numire/transfer pentru personalul didactic auxiliar.
 
Art. 4 
(1) Personalul didactic din invatamant beneficiar al gradatiei de merit, pentru care aceasta inceteaza de drept la 31 august 2023, poate participa la un nou concurs.
 
(2) Personalul didactic care se pensioneaza nu mai beneficiaza de gradatie de merit de la data incetarii de drept a contractului individual de munca, conform prevederilor art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare aplicabile pentru personalul didactic auxiliar, respectiv conform prevederilor art. 284 alin. (21) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare, aplicabile personalului didactic de predare, de conducere, indrumare si control.
 
(3) Personalul didactic mentinut in activitate, in functia didactica, peste varsta de pensionare, raportata la data de 1 septembrie 2023, in conditiile prevazute la art. 284 alin. (6) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si la art. 56 alin. (4) din Legea nr. 53/2003, Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare beneficiaza de gradatie de merit pana la incheierea perioadei de acordare a gradatiei de merit, dar nu mai mult de incheierea perioadei de mentinere ca titular/angajat pe perioada nedeterminata in invatamantul preuniversitar.
 
(4) Pentru personalul didactic titular care, ulterior obtinerii gradatiei de merit, beneficiaza de rezervarea postului, in conditiile art. 255 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, dar fara plata gradatiei de merit, la revenirea pe post se reia plata gradatiei de merit pentru restul perioadei pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti. In situatia in care nu este posibila reluarea platii la revenirea la post, aceasta ramane suspendata pana la data de 31 august al anului scolar in curs si se reia incepand cu data de 1 septembrie a urmatorului an scolar, pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva.
 

Gradatii de merit 2023 - criterii de acordare


Sectiunea a 2-a
 
Inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit
 
Art. 5 
(1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa:
a) personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada evaluata (1 septembrie 2017 - 31 august 2022) si care a dovedit performante deosebite in:
(i) activitatea didactica cuantificata in rezultatele elevilor;
(ii) inovarea didactica in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor prin utilizarea tehnologiei si a internetului sau a altor modalitati alternative de educatie, in pregatirea elevilor distinsi la competitiile scolare recunoscute de Ministerul Educatiei/inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, etapa judeteana/a municipiului Bucuresti, interjudeteana, etapa nationala si internationala;
(iii) prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii, in integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale si/sau tulburari de invatare in invatamantul de masa, in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar, in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune;
 
b) personalul didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu performante in activitate, in perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2022, si calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada evaluata.
 
(2) Cadrele didactice care, in perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2022, au indeplinit si functii de conducere, de indrumare si control pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal didactic de conducere, de indrumare si control, fie ca personal didactic de predare, iar evaluarea se realizeaza conform grilei specifice optiunii exprimate in scris la depunerea dosarului. Personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat depune calificativele primite in urma evaluarii activitatii din perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2022, in functie de categoria pentru care opteaza: predare, respectiv conducere, indrumare si control.
 
(3) Personalul didactic prevazut la alin. (1) care, in perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2022, a avut contractul de munca suspendat este evaluat doar pentru perioada in care si-a desfasurat activitatea, din intervalul 1 septembrie 2017 - 31 august 2022, precum si pentru o perioada corespunzatoare duratei suspendarii, anterioara intervalului mentionat, astfel incat sa se asigure evaluarea efectiva pe o perioada de cinci ani. In acest caz, perioada evaluata din afara intervalului 1 septembrie 2017 - 31 august 2022 se stabileste astfel incat sa nu fi fost luata in considerare la acordarea unei alte gradatii de merit. In cazul in care nu se pot constitui in acest mod cei cinci ani necesari evaluarii, personalul respectiv este evaluat doar pentru perioada din intervalul 1 septembrie 2017 - 31 august 2022 in care a desfasurat activitate.
 
(4) Personalul didactic incadrat pe doua sau mai multe domenii /discipline/specializari/ functii pe perioada 1 sept. 2017 pana la data depunerii dosarului poate participa la concursul de acordare a gradatiei de merit la oricare dintre domenii/discipline/specializari/functii, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au fost incadrate pe doua sau mai multe domenii/discipline/specializari/functii sunt evaluate pentru intreaga activitate metodica si stiintifica desfasurata la fiecare domeniu/disciplina/specializare/functie.
 
(5) Personalul prevazut la art. 2 alin. (10) poate depune dosarul pentru oricare dintre functiile pe care este sau a fost incadrat in perioada prevazuta la alin. (4).

Examenul de Titularizare se apropie - noile Teste Rezolvate + Metodica !
...vezi AICI lista completa a testelor <<  

 
 
Sectiunea a 3-a
Criterii pentru acordarea gradatiei de merit
 
Art. 6 
(1) Pentru acordarea gradatiei de merit, inspectoratul scolar evalueaza activitatea candidatilor inscrisi, inclusa in fisa de (auto)evaluare, sustinuta prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2017 - 31 august 2022 sau pentru perioadele corespunzatoare conform art. 5 alin. (3).
 
(2) Fisa in baza careia se realizeaza (auto)evaluarea se elaboreaza tinandu-se seama de criteriile generale care trebuie indeplinite de candidat, pe baza fiselor sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12.
 
(3) Fisele de (auto)evaluare se elaboreaza de catre comisia paritara de la nivelul
inspectoratului scolar, cu respectarea criteriilor generale si a subcriteriilor din fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 – 12.
 
(4) Pentru personalul didactic de predare si personalul didactic de conducere, indrumare si control, candidatul trebuie sa indeplineasca urmatoarele criteriile generale:
 1. Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa;
 2. Criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica/management educational;
 3. Criteriul privind activitatile extracurriculare si implicarea in proiecte/programe de formare profesionala;
 4. Criteriul privind contributia la dezvoltarea institutionala.
 
Art. 7 
(1) Punctajul se aplica in mod unitar pentru toate functiile didactice, respectandu-se criteriile/subcriteriile si punctajele maxime, acolo unde acestea sunt mentionate in fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12.
 
(2) In baza punctajelor, stabilite in mod unitar, se elaboreaza cate o grila de evaluare specifica fiecarei categorii de candidati:
 a) educatori-puericultori/educatori/institutori/profesori pentru invatamantul prescolar;
 b) invatatori/institutori/profesori pentru invatamantul primar;
 c) profesori;
 d) maistri-instructori/profesori pentru instruire practica;
 e) cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor;
 f) cadre didactice din invatamantul special;
 g) cadre didactice din centrele judetene de resurse si de asistenta educationala /Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala;
 h) personal didactic de conducere, indrumare si control;
 i) personal didactic auxiliar; se elaboreaza grile de evaluare distincte pentru fiecare functie didactica auxiliara prevazuta in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea-cadru nr. 153/2017 si Ordinul ministrului educatiei nationale si al ministrului muncii si justitiei sociale nr. 3058/943/2018 privind reglementarea functiilor cu statut de personal didactic auxiliar care nu se regasesc in anexa I Familia ocupationala de functii bugetare "Invatamant" la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
 
(3) Defalcarea punctajului maxim si elaborarea grilei specifice de evaluare sunt de competenta comisiei paritare de la nivelul inspectoratului scolar. In cadrul criteriilor generale prevazute la art. 6, subcriteriilor si punctajelor maxime prevazute in fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12, comisia paritara poate stabili si alte activitati (de exemplu: activitatea dovedita in calitate de coordonator al claselor bilingve, activitatea dovedita in calitate de profesor documentarist, profesor de discipline nonlingvistice in liceele cu sectii bilingve francofone, activitate sindicala etc.).
 
(4) Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradatiei de merit, altele decat cele din fisa postului, sunt stabilite in fisa de (auto)evaluare a activitatii pentru gradatie de merit, elaborata de comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar.
 
(5) Comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar stabileste numarul gradatiilor de merit pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar), precum si pe discipline/domenii, raportat la numarul total de gradatii, conform art. 2 alin. (1). Pentru acordarea gradatiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte.
 
(6) Numarul de locuri repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii se aproba de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in baza hotararii comisiei paritare. Consiliul de administratie aproba punctajele candidatilor pentru fiecare categorie de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii, in ordinea descrescatoare a punctajului, si hotaraste rezultatul concursului, cu conditia respectarii proportiei numarului de locuri pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii.
 
(7) Responsabilitatea privind calculul numarului de locuri pentru acordarea gradatiei de merit si incadrarea in numarul de locuri revine consiliului de administratie al inspectoratului scolar.
 
(8) Palatul National al Copiilor transmite spre aprobare Ministerului Educatiei, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie, propunerea cuprinzand numarul de gradatii ce urmeaza a fi acordate, in urma calculului efectuat conform art. 2 alin. (1).
 

Procedura de acordare a Gradatiilor de merit 2023
 

Sectiunea a 4-a
Procedura de acordare a gradatiei de merit
 
Art. 8 
(1) Inspectorul scolar general numeste, prin decizie, comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - un inspector scolar general adjunct/directorul casei corpului
didactic/directorul centrului judetean de resurse si asistenta educationala /Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala;
b) secretar - un referent/consilier de la compartimentul salarizare, normare sau un informatician, consilier sau inspector scolar;
c) membri - inspectori scolari sau metodisti selectati din corpul de metodisti ai inspectoratului scolar, respectiv membri ai consiliului consultativ al disciplinei/domeniului, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant preuniversitar.
 
(2) In situatia in care nu se pot aplica prevederile alin. (1) lit. a), inspectorul scolar general numeste un inspector scolar pentru functia de presedinte al comisiei, in baza avizului Ministerului Educatiei.
 
(3) Pentru Palatul National al Copiilor, secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar, prin ordin de serviciu, desemneaza persoanele care fac parte din comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, in urmatoarea componenta:
a) presedinte – inspector/consilier din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
b) secretar - inspector/consilier din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
c) membri - inspectori scolari din cadrul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant/conexe din Municipiul Bucuresti.
 

Ce contine dosarul pentru Gradatia de merit 2023
 

 
Art. 9
(1) Dosarul, in vederea participarii la concursul pentru acordarea gradatiei de merit, se intocmeste de catre fiecare candidat si cuprinde urmatoarele documente, numerotate pe fiecare pagina si consemnate in opis:
a) opisul dosarului, in doua exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnatura sa si a conducerii unitatii/institutiei de invatamant, in care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente;
b) cererea-tip, elaborata de inspectoratul scolar, in care candidatul isi precizeaza optiunea;
c) adeverinta/adeverinte cu calificativele din anii scolari evaluati;
d) adeverinta de vechime in invatamant;
e) fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit elaborata de inspectoratul scolar la categoria de personal didactic la care candideaza, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare;
f) raportul de activitate pentru perioada evaluata, ce trebuie sa respecte ordinea
criteriilor/subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare si sa contina trimiteri explicite la documentele justificative din dosar;
g) declaratia pe propria raspundere prin care candidatul confirma ca documentele depuse la dosar ii apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform modelulului prevazut in anexa nr. 4;
h) documentele justificative, grupate pe criteriile si subcriteriile din fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit, elaborata de inspectoratul scolar la categoria de personal didactic la care candideaza.
 
(2) Candidatul are obligatia sa respecte ordinea criteriilor si subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare la indosarierea documentelor justificative si paginatia din opisul intocmit in numerotarea paginilor. Documentele justificative depuse la dosar care nu respecta conditia mentionata anterior nu vor fi luate in considerare in vederea evaluarii si punctarii. In cazul in care in dosarul candidatului exista documente asupra carora comisia de evaluare are suspiciuni cu privire la autenticitatea, valabilitatea, veridicitatea sau legalitatea acestora, se solicita candidatului, in scris, in perioada destinata evaluarii dosarelor, dovezi suplimentare (documente in original, decizii, adeverinte, liste cu participarea la concursuri/olimpiade etc.). In situatia in care candidatul nu poate proba autenticitatea, valabilitatea, veridicitatea sau legalitatea documentelor respective, dosarul acestuia nu se evalueaza, candidatul este eliminat din concurs si i se interzice participarea la concursul in vederea acordarii gradatiei de merit organizat in urmatorii doi ani. Un document justificativ poate fi evaluat si punctat numai o singura data, la un criteriu, pentru un singur subcriteriu din fisa de (auto)evaluare.
 
(3) Inspectoratul scolar, stabileste prin procedura proprie aprobata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar, modalitatea de depunere, de evaluare a dosarelor si de solutionare a contestatiilor: in format letric sau in format electronic prin platforma dedicata, modalitate pe care o transmite candidatilor, in termenul prevazut in anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
 
(4) In cazul in care inspectoratul scolar hotareste ca depunerea si ulterior evaluarea documentelor candidatilor si solutionarea eventualelor contestatii sa se realizeze prin intermediul unei platforme online, in format electronic (scanat), acesta are obligatia de a asigura, pentru candidatii aflati in situatii exceptionale, care declara pe propria raspundere ca nu au acces la instrumentele necesare depunerii online a dosarului, infrastructura necesara.
 
(5) Pentru situatiile in care inspectoratul scolar hotareste ca dosarele candidatilor in vederea participarii la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit sa fie depuse in format letric, candidatul intocmeste si depune dosarul intocmit, la conducerea unitatii/institutiei de invatamant/Palatului National al Copiilor in care este titular/detasat/angajat la data depunerii dosarului. Candidatii care isi desfasoara activitatea in doua sau mai multe unitati/institutii de invatamant depun documentele la conducerea uneia dintre aceste unitati de invatamant, cu respectarea stricta a termenului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Dupa depunerea dosarului de inscriere la concurs nu se mai admite completarea acestuia cu alte documente.
 
(6) Directorul/Delegatul desemnat de conducerea unitatii/institutiei de invatamant este obligat sa depuna dosarele candidatilor, cu respectarea stricta a termenului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta metodologie, la registratura inspectoratului scolar/Registratura Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
 
(7) Consiliul consultativ al disciplinei/domeniului verifica existenta documentelor enumerate la alin. (1), in format letric sau, dupa caz, in format electronic si respectarea prevederilor alin. (2). In urma consultarii consiliului consultativ al disciplinei/domeniului, consemnata in procesul-verbal al sedintei, inspectorul scolar care coordoneaza disciplina/domeniul intocmeste un raport motivat referitor la activitatea candidatului in specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu din fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit. Membrii consiliului consultativ completeaza punctajul pentru fiecare criteriu/subcriteriu in fisa de (auto)evaluare a candidatului si isi asuma, prin semnatura, in procesul verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor. Modelul raportului motivat este prevazut in anexa nr. 3. Prevederile prezentului alineat nu se aplica pentru candidatii de la Palatul National al Copiilor.
 
(8) Comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit primeste documentatia/acces la documentatie de la inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, pe care o examineaza, intocmeste raportul motivat si stabileste punctaje pe criterii/subcriterii si punctajul final pentru toti candidatii, pe care le consemneaza in fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit. Membrii comisiei de evaluare au acces la dosarele (in format letric) ale candidatilor doar in cadrul sedintelor de evaluare, iar in cazul dosarelor depuse online, exclusiv prin dispozitivele puse la dispozitie in acest sens. Informatiile din dosarele candidatilor sunt confidentiale. Presedintele comisiei de evaluare isi asuma prin semnatura raportul motivat si punctajul stabilit. Comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit intocmeste lista cuprinzand candidatii in ordinea descrescatoare a punctajelor, pe posturi, functii si discipline. Lista astfel intocmita, asumata de toti membrii comisiei, este inregistrata si prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
 
(9) Reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile comisiei de evaluare, au drept de acces la documentele comisiei, inclusiv dosarele candidatilor in format letric/scanat si au dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii. Comisia de evaluare are obligatia de a transmite, cu cel putin trei zile lucratoare inainte, programul desfasurarii sedintelor de evaluare. Orice modificare in program se aduce la cunostinta reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti cu cel putin 48 de ore inainte. Neconvocarea observatorilor in termenele prevazute conduce la vicierea procedurii. Neparticiparea observatorilor, desi au fost convocati in termenele prevazute, nu viciaza procedura.
 
(10) In consiliul de administratie al inspectoratului scolar, presedintele comisiei de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit prezinta rezultatele evaluarii dosarelor candidatilor participanti la concursul de acordare a gradatiilor de merit.
 
(11) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat. Lista se afiseaza la sediul si pe site-ul inspectoratului scolar, conform graficului prevazut in anexa nr. 1. In cazul Palatului National al Copiilor, comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, din cadrul Ministerului Educatiei, aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs si o afiseaza la sediul Ministerului Educatiei si pe site-ul acestuia, conform graficului prevazut in anexa nr. 1.
 
(12) Pentru personalul didactic auxiliar, procedura de acordare a gradatiei de merit se stabileste la nivelul inspectoratului scolar de catre comisia paritara si se valideaza in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
 
Art. 10 (1) Candidatii participanti la concursul de acordare a gradatiei de merit au dreptul de a contesta punctajul acordat, la inspectoratul scolar, respectiv la registratura Ministerului Educatiei - pentru Palatul National al Copiilor, in conformitate cu graficul prevazut in anexa nr. 1. Contestatiile se pot transmite si prin e-mail la o adresa afisata concomitent cu lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii de catre inspectoratul scolar, respectiv de catre Ministerul Educatiei pentru Palatul National al Copiilor.
 
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar general/ordin de serviciu al secretarului de stat, este formata din alte persoane decat cele care au facut parte din comisia de evaluare, dupa cum urmeaza:
a) presedinte - inspectorul scolar general/directorul casei corpului didactic; pentru Palatul National al Copiilor - director al unei directii din cadrul Ministerului Educatiei cu atributii in invatamantul preuniversitar
b) secretar - un referent/consilier de la compartimentul salarizare, normare/retea scolara; pentru Palatul National al Copiilor – inspector/consilier/referent din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
c) membri - inspectori scolari/metodisti ai inspectoratului scolar, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant, consilierul juridic al inspectoratului scolar; pentru Palatul National al Copiilor – inspectori /consilieri /referenti din cadrul directiilor cu atributii in invatamantul preuniversitar din Ministerul Educatiei.
 
(3) In cazul in care inspectorul scolar general/ directorul Casei Corpului Didactic candideaza in vederea obtinerii gradatiei de merit sau este in imposibilitatea de a indeplini functia de presedinte al comisiei de solutionare a contestatiilor, acesta este inlocuit cu directorul Centrului Judetean de Excelenta sau cu un alt inspector scolar, cu avizul Ministerului Educatiei.
 
(4) In perioada depunerii contestatiilor, consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba, la propunerea comisiei paritare, ca gradatiile de merit ramase neutilizate (ca urmare a numarului insuficient de solicitari la anumite categorii de personal - didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar - si discipline/domenii/functii didactice auxiliare, a nerealizarii punctajului minim stabilit conform art. 7 alin. (6) de catre candidati, precum si a eventualelor dosare care contin documente eronate/false si care nu se evalueaza conform art. 9 alin. (2)) sa fie redistribuite altor categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii/functii didactice auxiliare, cu conditia respectarii punctajului minim stabilit conform art. 7 alin. (6).
 
(5) Contestatiile se solutioneaza, prin reevaluarea dosarelor, in termenul prevazut in anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Punctajele rezultate in urma reevaluarii sunt consemnate in raportul motivat intocmit conform anexei nr. 3 si in fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit si sunt asumate de catre presedintele comisiei de contestatii. La finalul lucrarilor, comisia de contestatii genereaza lista cuprinzand punctajele tuturor candidatilor, asumata de toti membrii comisiei, care va fi inregistrata si prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar. Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor transmite raspunsul scris la contestatii, argumentat, din raportul motivat.
 
(5) Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata la instanta de contencios administrativ competenta, contestatia reprezentand plangerea prealabila reglementata de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(6) Reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile comisiei de contestatii, au drept de acces la toate documentele si au dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii. Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti transmite, cu cel putin 2 zile lucratoare inainte, programul desfasurarii sedintelor comisiei de contestatii. Orice modificare in program se aduce la cunostinta reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti, cu cel putin 24 de ore inainte. Neparticiparea observatorilor, desi au fost convocati in termenele prevazute, nu viciaza procedura.
 
(7) Dupa primirea listei cuprinzand punctajele acordate de comisia de contestatii, consiliul de administratie al inspectoratului scolar valideaza lista finala cu rezultatele tuturor candidatilor participanti la concurs si aproba lista nominala a candidatilor care vor beneficia de gradatie de merit in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, tinand cont de punctajele obtinute in urma evaluarii la contestatie. Pentru Palatul National al Copiilor, lista finala, dupa contestatii, cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, se aproba de catre secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar.
 
Art. 11 
(1) Inspectorul scolar general inainteaza lista nominala a candidatilor care vor beneficia de gradatie de merit, Directiei Generale Management Resurse Umane si Retea Scolara din cadrul Ministerului Educatiei, in vederea emiterii ordinului ministrului. Lista transmisa, cu adresa de inaintare, contine obligatoriu urmatoarele anexe:
a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii acordate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, conform situatiei prevazute in anexa nr. 5;
b) observatiile reprezentantilor desemnati de federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar/semnatare ale contractului colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observatori;
c) tabelul nominal si punctajul pentru candidatii aprobati, conform anexei nr. 2.
 
(2) Nu se admite transmiterea de catre unitatile de invatamant/inspectoratele scolare a altor propuneri, dupa perioadele prevazute in anexa 1 la prezenta metodologie.
 
Art. 12 
(1) Directia Generala Management Resurse Umane si Retea Scolara din cadrul Ministerului Educatiei verifica incadrarea stricta in numarul de locuri calculat si elaboreaza ordinul ministrului pentru aprobarea listelor transmise de inspectoratele scolare, cuprinzand personalul didactic din unitatile/institutiile de invatamant care beneficiaza de gradatie de merit.
 
(2) In situatia constatarii neincadrarii in numarul de locuri calculat, conducerea Ministerului Educatiei poate stabili reluarea procedurii de acordare a gradatiei de merit de catre inspectoratul scolar sau reevaluarea dosarelor candidatilor inscrisi la concursul pentru acordarea gradatiei de merit din judetul respectiv sau din municipiul Bucuresti de catre comisii constituite la nivelul Ministerului Educatiei din inspectori, consilieri, experti din cadrul Ministerului Educatiei si din inspectori scolari, consilieri, experti din cadrul inspectoratelor scolare, cu participarea reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la
federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar/semnatare ale contractului colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, cu statut de observatori. Aceste situatii nu intra sub incidenta perioadelor/termenelor prevazute in Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2023, prevazut in anexa nr. 1.
 
CAPITOLUL al II-lea
DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII
 
Art. 13 
(1) Inspectoratele scolare pot elabora si aplica proceduri specifice privind organizarea si desfasurarea activitatilor din etapele concursului, cu respectarea stricta a prevederilor prezentei metodologii, inclusiv pentru depunerea si evaluare on-line a documentelor.

(2) Candidatii la concursul pentru acordarea gradatiei de merit nu pot face parte din nicio comisie implicata in concurs.
 
(3) Membrii comisiilor de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, ai comisiei de solutionare a contestatiilor si ai consiliilor consultative ale disciplinelor/domeniilor nu pot avea in randul candidatilor soti, rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv. Membrii comisiilor semneaza in acest sens cate o declaratie pe propria raspundere. Declaratiile sunt predate presedintilor comisiilor implicate in concurs si se pastreaza la inspectoratul scolar.
 
Art. 14 
(1) Personalul didactic militar/cu statut special din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica din sistemul de aparare, informatii, ordine publica si securitate nationala beneficiaza de gradatie de merit conform reglementarilor proprii.
 
(2) Dosarele personalului didactic civil din unitati de invatamant preuniversitar militar se evalueaza si se valideaza la nivelul inspectoratului scolar pe raza caruia aceste unitati isi desfasoara activitatea, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie, excedand numarului de gradatii de merit calculat conform art. 2 alin. (1). Inspectoratele scolare informeaza unitatile de invatamant preuniversitar militar asupra rezultatului concursului.
 
(3) Inspectoratele scolare transmit Ministerului Educatiei tabelul nominal si punctajul pentru acesti candidati aprobati, conform anexei nr. 2, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie.
 
(4) Rezultatele concursului pentru acordarea gradatiei de merit personalului didactic civil din unitati de invatamant preuniversitar militar, validate de inspectoratele scolare, se centralizeaza de catre Ministerul Educatiei, care le transmite Ministerului Apararii Nationale.
 
Art. 15 
 
 

Calendar Gradatii de merit 2023
 

ANEXA nr. 1 la metodologie
 
GRAFICUL desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2023
 
1. Detalierea punctajelor aferente criteriilor de catre comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar, stabilirea numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant. Transmiterea propunerii Palatului National al Copiilor catre Ministerul Educatiei cuprinzand numarul de gradatii ce urmeaza a fi acordate.
Perioada: 8 - 9 mai 2023
 
2. Aprobarea numarului de locuri repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in baza hotararii comisiei paritare.
Comunicarea fiselor de (auto)evaluare, a numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant de catre inspectoratul scolar in teritoriu.
Perioada: 10 – 11 mai 2023
 
3. Depunerea de catre candidati a dosarelor la secretariatul unitatii/institutiei de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica.
Perioada: 12 – 22 mai 2023
 
4. Depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului scolar/Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
Perioada: 23 - 24 mai 2023
 
5. Analiza dosarelor de catre inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului in specialitate; verificarea dosarelor si acordarea punctajelor de catre comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit; aprobarea listei cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestei liste la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei dupa aprobarea de catre comisia de evaluare, in cazul Palatului National al Copiilor.
Perioada: 25 mai – 16 iunie 2023
 
6. Depunerea/Transmiterea contestatiilor privind punctajul acordat si stabilirea numarului gradatiilor de merit ce pot fi redistribuite.
Perioada: 19-21 iunie 2023
 
7. Solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii, validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
Termen: 22 iunie - 4 iulie 2023
 
8. Inaintarea la Ministerul Educatiei a listelor cu personalul didactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica, validat, precum si listelor cu personalul didactic civil din unitati militare de invatamant preuniversitar, validat, in vederea acordarii gradatiei de merit.
Termen: pana la 7 iulie 2023
 
9. Emiterea ordinului ministrului educatiei pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat care beneficiaza de gradatie de merit.
Termen: pana la 9 august 2023


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

gradatii de meritgradatii de merit 2023metodologie gradatii de meritcalendar gradatii de meritgradatii de merit profesori


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
//