Gradatiile de merit in 2022: anunt de la Ministerul Educatiei. Criteriile, Metodologia si Calendarul complet

de Bianca Tila la 18 Apr. 2022
3 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Gradatiile de merit in 2022: anunt de la Ministerul Educatiei. Criteriile, Metodologia si Calendarul complet18Apr.2022

Gradatiile de merit, in sesiunea 2022, se acorda personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat. In urma unui concurs, cadrul didactic primeste o gradatie de merit de 25% in plus a salariului de baza detinut, conform Legii educatiei nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare.

Gradatiile de merit se acorda personalului didactic din invatamantul preuniversitar, precum personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar si personalului didactic de conducere, de indrumare si control. De asemenea, aceasta marire se va atribui incepand cu 1 septembrie 2022, personalului didactic calificat in urma rezultatelor de la concurs.
 
Mai jos puteti gasi Metodologia, Criteriile si Calendarul privind acordarea gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat in sesiunea 2022.

Examenul de Titularizare se apropie - noile Teste Rezolvate + Metodica !
...vezi AICI lista completa a testelor <<  
 
 
CAPITOLUL I
 
ACORDAREA GRADATIEI DE MERIT IN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR
 
Sectiunea 1 - Dispozitii generale
 
Art. 1 (1) Prezenta metodologie reglementeaza procedura si criteriile de acordare a gradatiei de merit personalului didactic din invatamantul preuniversitar de stat, sesiunea 2022.
 
(2) Gradatia de merit se acorda personalului didactic de predare, personalului didactic auxiliar si personalului didactic de conducere, de indrumare si control.
 
(3) Gradatia de merit prevazuta de Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare se acorda prin concurs si reprezinta o crestere cu 25% a salariului de baza detinut, conform legii.
 
(4) Prin unitati/institutii de invatamant, in sensul prezentei metodologii, se au in vedere unitatile si institutiile de invatamant preuniversitar de stat, inclusiv unitatile conexe si inspectoratele scolare, cu personalitate juridica.
 
Art. 2 (1) Numarul maxim de gradatii care pot fi acordate se calculeaza astfel: din numarul rezultat prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice auxiliare, respectiv a 16% din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, indrumare si control ocupate in luna februarie 2022, conform programului EduSal, la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, se scade numarul de gradatii acordate personalului didactic aflate in plata la 1 septembrie 2022, avand in vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 5 ani. La calcul nu se iau in considerare perioadele de suspendare a platii gradatiei de merit din motive neimputabile angajatului sau ca urmare a rezervarii postului didactic/catedrei in baza prevederilor art. 255 alin. (1) - (6) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, si se respecta incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate la momentul revenirii pe post.
 
(2) Procentul de 16% se aplica, separat, fiecarei categorii de personal: a) personal didactic de predare; b) personal didactic de conducere, indrumare si control; c) personal didactic auxiliar.
 
(3) In situatia in care personalului didactic i se modifica locul sau felul muncii cu pastrarea calitatii de personal didactic calificat, la nivelul aceluiasi judet/al municipiului Bucuresti, acesta isi pastreaza gradatia de merit.
 
(4) Personalul didactic beneficiar al gradatiei de merit, detasat in alt judet/municipiul Bucuresti, isi pastreaza gradatia de merit, in conditiile art. 47 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(5) Cadrele didactice beneficiare ale gradatiei de merit pretransferate/transferate in alt judet/municipiul Bucuresti isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-au pretransferat/transferat.
 
(6) La solicitarea unitatii/institutiei de invatamant in care cadrul didactic beneficiar al gradatiei de merit s-a pretransferat prin schimb de posturi pe baza consimtamantului scris in alt judet/municipiul Bucuresti in timpul anului scolar, inspectoratul scolar ii acorda in continuare gradatia de merit castigata, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii, cu respectarea prevederilor alin. (1).
 
(7) Personalul didactic care, ulterior obtinerii gradatiei de merit in alt judet decat cel in care este titular/angajat pe perioada nedeterminata, revine la postul pe care este titular sau se detaseaza in alt judet/municipiul Bucuresti isi pastreaza gradatia de merit, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care a revenit sau s-a detasat.
 
(8) Personalului didactic auxiliar transferat conform dispozitiilor art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 sau detasat potrivit dispozitiilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare i se aplica in mod corespunzator dispozitiile alin. (5) - (7).
 
(9) In situatia in care personalul didactic, mentionat la alin. (5)-(7), beneficiar al gradatiei de merit, nu se incadreaza in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care s-a pretransferat/transferat/ detasat, acordarea gradatiei de merit se suspenda pana la data de 31 august al anului scolar in curs. Plata gradatiei de merit se reia incepand cu data de 1 septembrie a urmatorului an scolar, cu
respectarea conditiei incadrarii in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care persoana respectiva s-a pretransferat/transferat/detasat, pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva.
 
(10) Personalul didactic auxiliar, beneficiar al gradatiei de merit, avand norma de baza constituita din fractiuni de post corespunzatoare unor functii didactice auxiliare diferite, beneficiaza de gradatia de merit calculata la intreaga norma de baza.
 
Art. 3 (1) Gradatia de merit se atribuie incepand cu data de 1 septembrie 2022.
 
(2) Gradatia de merit se calculeaza raportat la norma didactica de baza conform actului de numire/transfer/repartizare pentru personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control, respectiv la norma de baza conform actului de numire/transfer pentru personalul didactic auxiliar.
 
Art. 4 (1) Personalul didactic din invatamant beneficiar al gradatiei de merit, pentru care aceasta inceteaza de drept la 31 august 2022, poate participa la un nou concurs.
 
(2) Personalul didactic care se pensioneaza nu mai beneficiaza de gradatie de merit de la data incetarii de drept a contractului individual de munca, conform prevederilor art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare aplicabile pentru personalul didactic auxiliar, respectiv conform prevederilor art. 284 alin. (21) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011 cu modificarile si completarile ulterioare, aplicabile personalului didactic de predare, de conducere, indrumare si control.
 
(3) Personalul didactic titular mentinut in activitate, in functia didactica, peste varsta de pensionare, raportata la data de 1 septembrie 2022, in conditiile prevazute la art. 284 alin. (6) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de gradatie de merit pana la incheierea perioadei de acordare a gradatiei de merit, dar nu mai mult de incheierea perioadei de mentinere ca titular in invatamantul preuniversitar.
 
(4) Pentru personalul didactic titular care, ulterior obtinerii gradatiei de merit, beneficiaza de rezervarea postului, in conditiile art. 255 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, dar fara plata gradatiei de merit, la revenirea pe post se reia plata gradatiei de merit pentru restul perioadei pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva, cu incadrarea in numarul maxim de gradatii de merit aprobate pentru anul respectiv
la nivelul judetului/municipiului Bucuresti in care a revenit. In situatia in care nu este posibila reluarea platii la revenirea la post, aceasta ramane suspendata pana la data de 31 august al anului scolar in curs si se reia incepand cu data de 1 septembrie a urmatorului an scolar, pana la implinirea celor 5 ani de plata efectiva.
 
Sectiunea a 2-a - Inscrierea la concursul pentru acordarea gradatiei de merit
 
Art. 5 (1) La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa:
 
a) personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada evaluata si care a dovedit performante deosebite in:
 
(i) activitatea didactica cuantificata in rezultatele elevilor;
 
(ii) inovarea didactica in pregatirea prescolarilor sau a elevilor, in pregatirea elevilor prin utilizarea tehnologiei si a internetului sau a altor modalitati alternative de educatie, in pregatirea elevilor distinsi la competitiile scolare recunoscute de Ministerul Educatiei/inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, etapa sector/judeteana si a municipiului Bucuresti, interjudeteana, etapa nationala si internationala, in perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021;
 
(iii) prevenirea si combaterea abandonului scolar si a parasirii timpurii a scolii, in integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale si/sau tulburari de invatare in invatamantul de masa, in progresele scolare ale elevilor in risc de abandon scolar, in initierea si managementul unor proiecte scolare care au condus la consolidarea culturii scolare centrate pe progres, cooperare si incluziune;
 
b) personalul didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime in invatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu performante in activitate, in perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021, si calificativul "Foarte bine" in fiecare an scolar din perioada
evaluata.
 
(2) Cadrele didactice care, in perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021, au indeplinit si functii de conducere, de indrumare si control pot participa la concursul de acordare a gradatiei de merit fie ca personal didactic de conducere, de indrumare si control, fie ca personal didactic de predare, iar evaluarea se realizeaza conform grilei specifice optiunii exprimate in scris la depunerea dosarului. Personalul didactic de predare, de conducere, de indrumare si control din invatamantul preuniversitar de stat depune calificativele primite in urma evaluarii activitatii din perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021, in functie de categoria pentru care opteaza: predare, respectiv conducere, indrumare si control.
 
(3) Personalul didactic prevazut la alin. (1) care, in perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021, a avut contractul de munca suspendat este evaluat doar pentru perioada in care si-a desfasurat activitatea, din intervalul 1 septembrie 2016 - 31 august 2021, precum si pentru o perioada corespunzatoare duratei suspendarii, anterioara intervalului mentionat, astfel incat sa se asigure evaluarea efectiva pe o perioada de 5 ani. In acest caz, perioada evaluata din afara intervalului 1 septembrie 2016 - 31 august 2021 se stabileste astfel incat sa nu fi fost luata in considerare la acordarea unei alte gradatii de merit. In cazul in care nu se pot constitui in acest mod cei 5 ani necesari evaluarii, personalul respectiv este evaluat doar pentru perioada din intervalul 1 septembrie 2016 - 31 august 2021 in care a desfasurat activitate.
 
(4) Personalul didactic incadrat pe doua sau mai multe domenii/discipline/specializari/functii pe perioada evaluarii poate participa la concursul de acordare a gradatiei de merit la oricare dintre domenii/discipline/specializari/functii, exprimandu-si optiunea in scris odata cu depunerea dosarului. Cadrele didactice care au fost incadrate pe doua sau mai multe domenii/discipline/specializari/functii sunt evaluate pentru intreaga activitate metodica si stiintifica desfasurata la fiecare domeniu/disciplina/specializare/functie.

Examenul de Titularizare se apropie - noile Teste Rezolvate + Metodica !
...vezi AICI lista completa a testelor <<  
 
Sectiunea a 3-a - Criterii pentru acordarea gradatiei de merit
 
Art. 6 (1) Pentru acordarea gradatiei de merit, inspectoratul scolar evalueaza activitatea candidatilor inscrisi, inclusa in fisa de (auto)evaluare, sustinuta prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2016 - 31 august 2021 sau pentru perioadele corespunzatoare conform art. 5 alin. (3).
 
(2) Fisa in baza careia se realizeaza (auto)evaluarea se elaboreaza tinandu-se seama de criteriile generale care trebuie indeplinite de candidat, pe baza fiselor sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12.
 
(3) Fisele de (auto)evaluare se elaboreaza de catre comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar, cu respectarea criteriilor generale si a subcriteriilor din fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 – 12.
 
(4) Pentru personalul didactic de predare si personalul didactic de conducere, indrumare si control, candidatul trebuie sa indeplineasca urmatoarele criteriile generale:
 
1. Criteriul activitatilor complexe cu valoare instructiv-educativa;
 
2. Criteriul privind performante deosebite in inovarea didactica/management
educational;
 
3. Criteriul privind activitatile extracurriculare si implicarea in proiecte (inclusiv proiecte cu finantare europeana nerambursabila: Erasmus+, POSDRU, POCU, transfrontaliere, Banca Mondiala si altele similare)/programe de formare profesionala;
 
4. Criteriul privind contributia la dezvoltarea institutionala.
 
Art. 7 (1) Punctajul se aplica in mod unitar pentru toate functiile didactice, respectandu-se criteriile/subcriteriile si punctajele maxime, acolo unde acestea sunt mentionate in fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12.
 
(2) In baza punctajelor, stabilite in mod unitar, se elaboreaza cate o grila de evaluare specifica fiecarei categorii de candidati:
 
a) educatori/institutori/profesori pentru invatamantul prescolar;
 
b) invatatori/institutori/profesori pentru invatamantul primar;
 
c) profesori;
 
d) maistri-instructori/profesori pentru instruire practica;
 
e) cadre didactice din invatamantul vocational, din cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor si elevilor;
 
f) cadre didactice din invatamantul special;
 
g) cadre didactice din centrele judetene de resurse si de asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala;
 
h) personal didactic de conducere, indrumare si control;
 
i) personal didactic auxiliar; se elaboreaza grile de evaluare distincte pentru fiecare functie didactica auxiliara prevazuta in Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea-cadru nr. 153/2017 si Ordinul ministrului educatiei nationale si al ministrului muncii si justitiei sociale nr. 3058/943/2018 privind reglementarea functiilor cu statut de personal didactic auxiliar care nu se regasesc in anexa I Familia ocupationala de
functii bugetare "Invatamant" la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
 
(3) Inspectoratele scolare pot elabora si aplica proceduri specifice privind organizarea si desfasurarea activitatilor din etapele concursului, cu respectarea stricta a prevederilor prezentei metodologii.
 
(4) Defalcarea punctajului maxim si elaborarea grilei specifice de evaluare sunt de competenta comisiei paritare de la nivelul inspectoratului scolar. In cadrul criteriilor generale prevazute la art. 6, subcriteriilor si punctajelor maxime prevazute in fisele sintetice de (auto)evaluare prezentate in anexele nr. 6 - 12, comisia paritara poate stabili si alte activitati (de exemplu: activitatea dovedita in calitate de coordonator al claselor bilingve, activitatea dovedita in calitate de profesor documentarist, profesor de discipline nonlingvistice in liceele cu sectii bilingve francofone, activitatea sindicala etc.).
 
(5) Pentru personalul didactic auxiliar, criteriile pentru acordarea gradatiei de merit, altele decat cele din fisa postului, sunt stabilite in fisa de (auto)evaluare a activitatii pentru gradatie de merit, elaborata de comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar.
 
(6) Comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar stabileste numarul gradatiilor de merit pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar), precum si pe discipline/domenii, raportat la numarul total de gradatii, conform art. 2 alin. (1). Pentru acordarea gradatiei de merit este necesar un punctaj de minimum 75 puncte.
 
(7) Numarul de locuri repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii se aproba de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in baza hotararii comisiei paritare. Consiliul de administratie aproba punctajele candidatilor pentru fiecare categorie de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii, in ordinea descrescatoare a punctajului, si hotaraste rezultatul concursului, cu conditia respectarii proportiei numarului de locuri pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii.
 
(8) Responsabilitatea privind calculul numarului de locuri pentru acordarea gradatiei de merit si incadrarea in numarul de locuri revine consiliului de administratie al inspectoratului scolar.
 
 
(9) Palatul National al Copiilor transmite spre aprobare Ministerului Educatiei, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie, propunerea cuprinzand numarul de gradatii ce urmeaza a fi acordate, in urma calculului efectuat conform art. 2 alin. (1).
 
Sectiunea a 4-a - Procedura de acordare a gradatiei de merit
 
Art. 8 (1) Inspectorul scolar general numeste, prin decizie, comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, in urmatoarea componenta:
 
a) presedinte - un inspector scolar general adjunct/directorul casei corpului didactic/directorul centrului judetean de resurse si asistenta educationala/Centrului Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala;
 
b) secretar - un referent/consilier de la compartimentul salarizare, normare sau un informatician, consilier sau inspector scolar;
 
c) membri - inspectori scolari sau metodisti selectati din corpul de metodisti ai inspectoratului scolar, respectiv membri ai consiliului consultativ al disciplinei/domeniului, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant preuniversitar.
 
(2) Pentru Palatul National al Copiilor, secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar, prin ordin de serviciu, desemneaza persoanele care fac parte din comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, in urmatoarea componenta:
 
a) presedinte – inspector/consilier din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
 
b) secretar - inspector/consilier din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
 
c) membri - inspectori scolari din cadrul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant/conexe din
Municipiul Bucuresti.
 
(3) In situatiile in care nu se pot aplica prevederile alin. (1) lit. a), inspectoratul scolar propune Ministerului Educatiei o alta persoana pentru functia de presedinte al comisiei. In baza avizului Ministerului Educatiei inspectorul scolar general emite decizia de numire a comisiei de evaluare.
 
(4) Reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile comisiei de evaluare, au drept de acces la toate documentele comisiei si au dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii. Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti transmite, cu cel putin 3 zile lucratoare inainte, programul desfasurarii evaluarii. Orice modificare in program se aduce la cunostinta reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti cu cel putin 48 de ore inainte. Neparticiparea observatorilor, desi au fost convocati in termenele prevazute, nu viciaza procedura.
 
Art. 9 (1) Candidatul intocmeste si depune dosarul intocmit in vederea participarii la concursul pentru obtinerea gradatiei de merit la conducerea unitatii/institutiei de invatamant in care este titular/detasat/angajat la data depunerii dosarului. Candidatii care isi desfasoara activitatea in doua sau mai multe unitati/institutii de invatamant depun documentele la conducerea uneia dintre aceste unitati de invatamant. Candidatii de la Palatul National al Copiilor depun dosarele la registratura Ministerului Educatiei.
 
(2) Dosarul cuprinde urmatoarele documente, numerotate pe fiecare pagina si consemnate in opis:
 
a) opisul dosarului, in doua exemplare, dintre care unul se restituie candidatului, cu semnatura sa si a conducerii unitatii/institutiei de invatamant, in care sunt consemnate documentele existente, cu precizarea paginilor aferente;
 
b) cererea-tip, elaborata de inspectoratul scolar, in care candidatul isi precizeaza optiunea;
 
c) adeverinta/adeverinte cu calificativele din anii scolari evaluati;
 
d) adeverinta de vechime in invatamant;
 
e) fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit elaborata de inspectoratul scolar la categoria de personal didactic la care candideaza, cu punctajul completat la rubrica (auto)evaluare;
 
f) raportul de activitate pentru perioada evaluata, ce trebuie sa respecte ordinea criteriilor/subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare si sa contina trimiteri explicite la documentele justificative din dosar;
 
g) declaratia pe propria raspundere prin care candidatul confirma ca documentele depuse la dosar ii apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform modelulului prevazut in anexa nr. 4;
 
h) documentele justificative, grupate pe criteriile si subcriteriile din fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit, elaborata de inspectoratul scolar la categoria de personal didactic la care candideaza. Inspectoratul scolar poate sa stabileasca, prin procedura proprie, ca documentele justificative sa fie prezentate doar in format electronic, scanate.
 
(3) Candidatul are obligatia sa respecte ordinea criteriilor si subcriteriilor din fisa de (auto)evaluare la indosarierea documentelor justificative si paginatia din opisul intocmit in numerotarea paginilor. Documentele justificative depuse la dosar care nu respecta conditia mai sus mentionata nu vor fi luate in considerare in vederea evaluarii si punctarii. In cazul in care in dosarul candidatului exista documente asupra carora comisia de evaluare are suspiciuni cu privire la autenticitatea, valabilitatea, veridicitatea sau legalitatea acestora, se solicita candidatului, in scris, in perioada destinata evaluarii dosarelor, dovezi suplimentare (documente in original, decizii, adeverinte, liste cu participarea la concursuri/olimpiade etc.). In situatia in care candidatul nu poate proba autenticitatea, valabilitatea, veridicitatea sau legalitatea documentelor respective, dosarul acestuia nu se evalueaza, candidatul este eliminat din concurs si i se interzice participarea la concursul in vederea acordarii gradatiei de merit organizat in urmatorii 2 ani. Un document justificativ poate fi evaluat si punctat numai o singura data, la un criteriu, pentru un singur subcriteriu din fisa de (auto)evaluare. Dupa depunerea dosarului de inscriere la concurs nu se mai admite completarea acestuia cu alte documente.
 
(4) Directorul/Delegatul desemnat de conducerea unitatii/institutiei de invatamant este obligat sa depuna, cu respectarea stricta a termenului prevazut in anexa nr. 1 la prezenta metodologie, la registratura inspectoratului scolar, dosarul candidatului.
 
(5) Consiliul consultativ al disciplinei/domeniului verifica existenta documentelor enumerate la alin. (2) si respectarea prevederilor alin. (3). In urma consultarii consiliului consultativ al disciplinei/domeniului, consemnata in procesul-verbal al sedintei, inspectorul scolar care coordoneaza disciplina/domeniul intocmeste un raport motivat referitor la activitatea candidatului in specialitate, acordand punctajul ca suma a punctelor pentru fiecare criteriu din fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit. Membrii consiliului consultativ isi asuma, prin semnatura, in procesul-verbal al sedintei si in raportul motivat, evaluarea dosarelor. Modelul raportului motivat este prevazut in anexa nr.  3. Inspectorul scolar care coordoneaza disciplina completeaza punctajul pentru fiecare criteriu/subcriteriu in fisa de (auto)evaluare a candidatului, asumat prin semnatura. Prevederile prezentului alineat nu se aplica pentru candidatii de la Palatul National al Copiilor.
 
(6) Comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit primeste documentatia de la inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, pe care o examineaza, intocmeste raportul motivat si stabileste punctaje pe criterii/subcriterii si punctajul final pentru toti candidatii, pe care le consemneaza in fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit. Presedintele comisiei de evaluare isi asuma prin semnatura raportul motivat si punctajul stabilit. Comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit intocmeste lista cuprinzand candidatii in ordinea descrescatoare a punctajelor, pe posturi, functii si discipline. Lista astfel intocmita, asumata de toti membrii comisiei, este inregistrata si prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar.
 
(7) In consiliul de administratie al inspectoratului scolar, presedintele comisiei de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit prezinta rezultatele evaluarii dosarelor candidatilor participanti la concursul de acordare a gradatiilor de merit.
 
(8) Consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat. Lista se afiseaza la sediul si pe site-ul inspectoratului scolar, conform graficului prevazut in anexa nr.
 
1. In cazul Palatului National al Copiilor, comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, din cadrul Ministerului Educatiei, aproba lista cu rezultatele candidatilor participanti la concurs si o afiseaza la sediul Ministerului Educatiei si pe site-ul acestuia, conform graficului prevazut in anexa nr. 1.
 
(9) Pentru personalul didactic auxiliar, procedura de acordare a gradatiei de merit se stabileste la nivelul inspectoratului scolar de catre comisia paritara si se aproba in consiliul de
administratie al inspectoratului scolar.
Art. 10 (1) Candidatii participanti la concursul de acordare a gradatiei de merit au dreptul de a contesta punctajul acordat, la inspectoratul scolar, respectiv la registratura Ministerului Educatiei - pentru Palatul National al Copiilor, in conformitate cu graficul prevazut in anexa nr. 1. Contestatiile se pot transmite si prin e-mail la o adresa afisata concomitent cu lista cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii de catre inspectoratul scolar, respectiv de catre Ministerul Educatiei pentru Palatul National al Copiilor. Comisia de solutionare a contestatiilor, numita prin decizie a inspectorului scolar general/ordin de serviciu al secretarului de stat, este formata din alte persoane decat cele care au facut parte din comisia de evaluare, dupa cum urmeaza:
 
a) presedinte - inspectorul scolar general/directorul casei corpului didactic; pentru Palatul National al Copiilor - director al unei directii din cadrul Ministerului Educatiei cu atributii in invatamantul preuniversitar
 
b) secretar - un referent/consilier de la compartimentul salarizare, normare/retea scolara; pentru Palatul National al Copiilor – inspector/consilier/referent din cadrul directiei din Ministerul Educatiei care coordoneaza activitatea extrascolara;
 
c) membri - inspectori scolari/metodisti ai inspectoratului scolar, reprezentanti ai personalului didactic auxiliar din unitati de invatamant, consilierul juridic al inspectoratului scolar; pentru Palatul National al Copiilor – inspectori/consilieri/referenti din cadrul directiilor cu atributii in invatamantul preuniversitar din Ministerul Educatiei.
 
(2) Situatiile exceptionale in care presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor nu poate fi inspectorul scolar general/directorul casei corpului didactic se solutioneaza cu informarea si avizul Ministerului Educatiei.
 
(3) In perioada depunerii contestatiilor, consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba, la propunerea comisiei paritare, ca gradatiile de merit ramase neutilizate (ca urmare a numarului insuficient de solicitari la anumite categorii de personal - didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar - si discipline/domenii/functii didactice auxiliare, a nerealizarii punctajului minim stabilit conform art. 7 alin. (6) de catre candidati, precum si a eventualelor dosare care contin documente eronate/false si care nu se evalueaza conform art. 9 alin. (3)) sa fie redistribuite altor categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si
control/didactic auxiliar) si discipline/domenii/functii didactice auxiliare, cu conditia respectarii punctajului minim stabilit conform art. 7 alin. (6).
 
(4) Contestatiile se solutioneaza, prin reevaluarea dosarelor, in termen de 3 zile lucratoare de la data-limita de depunere a acestora. Punctajele rezultate in urma reevaluarii sunt consemnate in raportul motivat intocmit conform anexei nr. 3 si in fisa de (auto)evaluare pentru gradatie de merit si sunt asumate de catre presedintele comisiei de contestatii. La finalul lucrarilor, comisia de contestatii genereaza lista cuprinzand punctajele tuturor candidatilor, asumata de toti membrii comisiei, care va fi inregistrata si prezentata in consiliul de administratie al inspectoratului scolar. Presedintele comisiei de solutionare a contestatiilor transmite raspunsul scris la contestatii, argumentat, din raportul motivat.
 
(5) Hotararea comisiei de contestatii este definitiva si poate fi contestata la instanta de contencios administrativ competenta, contestatia reprezentand plangerea prealabila reglementata de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
(6) Reprezentantii organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti participa in calitate de observatori la toate lucrarile comisiei de contestatii, au drept de acces la toate documentele si au dreptul sa solicite consemnarea in procesul-verbal a propriilor observatii. Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti transmite, cu cel putin 2 zile lucratoare inainte, programul desfasurarii lucrarilor comisiei de contestatii. Orice modificare in program se aduce la cunostinta reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar din judet/municipiul Bucuresti, cu cel putin 24 de ore inainte. Neparticiparea observatorilor, desi au fost convocati in termenele prevazute, nu viciaza procedura.
 
(7) Dupa primirea listei cuprinzand punctajele acordate de comisia de contestatii, consiliul de administratie al inspectoratului scolar aproba lista finala cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, tinand cont de punctajele obtinute in urma evaluarii la contestatie. Pentru Palatul National al Copiilor, lista finala, dupa contestatii, cu rezultatele candidatilor participanti la concurs, in ordinea descrescatoare a punctajului acordat, se aproba de catre secretarul de stat pentru invatamant preuniversitar.
 
Art. 11 (1) Inspectorul scolar general inainteaza lista candidatilor validati Directiei Generale Management Resurse Umane si Retea Scolara din cadrul Ministerului Educatiei, in vederea emiterii ordinului ministrului. Lista transmisa, cu adresa de inaintare, contine obligatoriu urmatoarele anexe:
 
a) numarul total si modul de calcul al numarului de gradatii acordate la nivelul judetului/municipiului Bucuresti, conform situatiei prevazute in anexa nr. 5;
 
b) observatiile reprezentantilor desemnati de federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar/semnatare ale contractului colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observatori;
 
c) tabelul nominal si punctajul pentru candidatii aprobati, conform anexei nr. 2.
 
(2) Nu se admite transmiterea de catre unitatile de invatamant/inspectoratele scolare a altor propuneri, dupa perioadele prevazute in anexa 1 la prezenta metodologie.
 
Art. 12 (1) Directia Generala Management Resurse Umane si Retea Scolara din cadrul Ministerului Educatiei verifica incadrarea in numarul de locuri calculat si elaboreaza ordinul ministrului pentru aprobarea listelor transmise de inspectoratele scolare, cuprinzand personalul didactic din unitatile/institutiile de invatamant care beneficiaza de gradatie de merit.
 
(2) In situatia constatarii neincadrarii in numarul de locuri calculat, conducerea Ministerului Educatiei poate stabili reluarea procedurii de acordare a gradatiei de merit de catre inspectoratul scolar sau reevaluarea dosarelor candidatilor inscrisi la concursul pentru acordarea gradatiei de merit din judetul respectiv sau din municipiul Bucuresti de catre comisii constituite la nivelul Ministerului Educatiei din inspectori, consilieri, experti din cadrul Ministerului Educatiei si din inspectori scolari, consilieri, experti din cadrul inspectoratelor scolare, cu participarea reprezentantilor organizatiilor sindicale afiliate la federatiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar/semnatare ale contractului colectiv de munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, cu statut de observatori. Aceste situatii nu intra sub incidenta perioadelor/termenelor prevazute in Graficul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2022, prevazut in anexa nr. 1.
 
CAPITOLUL al II-lea
 
DISPOZITII FINALE SI TRANZITORII
 
Art. 13 (1) Candidatii inscrisi la concursul de acordare a gradatiei de merit, sesiunea 2022, au obligatia de a completa o declaratie pe propria raspundere prin care sa confirme ca documentele depuse la dosar le apartin si ca prin acestea sunt certificate activitatile desfasurate, conform modelului prevazut in anexa nr. 4.
 
(2) Candidatii la concursul pentru acordarea gradatiei de merit nu pot face parte din nicio comisie implicata in concurs.
 
(3) In cazul in care inspectorul scolar general adjunct/inspectorul scolar general candideaza in vederea obtinerii gradatiei de merit, acesta este inlocuit in comisia de evaluare /comisia de solutionare a contestatiilor cu directorul Casei Corpului Didactic din judet/din municipiul Bucuresti sau cu un alt inspector scolar, cu informarea si avizul Ministerului Educatiei.
 
(4) Membrii comisiilor de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit, ai comisiei de solutionare a contestatiilor si ai consiliilor consultative ale disciplinelor/domeniilor nu pot avea in randul candidatilor soti, rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv. Membrii comisiilor semneaza in acest sens cate o declaratie pe propria raspundere. Declaratiile sunt predate presedintilor comisiilor implicate in concurs si se
pastreaza la inspectoratul scolar.
 
Art. 14 (1) Personalul didactic militar/cu statut special din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica din sistemul de aparare, informatii, ordine publica si securitate nationala beneficiaza de gradatie de merit conform reglementarilor proprii.
 
(2) Propunerile pentru acordarea gradatiei de merit personalului didactic civil din unitati de invatamant preuniversitar militar se evalueaza si se valideaza la nivelul inspectoratului scolar pe raza caruia aceste unitati isi desfasoara activitatea, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie, excedand numarului de gradatii calculat conform art. 2 alin. (1). Inspectoratele scolare informeaza unitatile de invatamant preuniversitar militar asupra rezultatului concursului.
 
(3) Inspectoratele scolare transmit Ministerului Educatiei tabelul nominal si punctajul pentru acesti candidati aprobati, conform anexei nr. 2, in termenul prevazut in anexa 1 la metodologie.
 
(4) Propunerile pentru acordarea gradatiei de merit personalului didactic civil din unitati de invatamant preuniversitar militar se centralizeaza de catre Ministerul Educatiei, care le transmite Ministerului Apararii Nationale.
 
 

Calendarul desfasurarii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2022

 
- Perioada: 18-19 aprilie 2022 - Detalierea punctajelor aferente criteriilor de catre comisia paritara de la nivelul inspectoratului scolar, stabilirea numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant. Transmiterea propunerii Palatului National al Copiilor catre Ministerul Educatiei cuprinzand numarul de gradatii ce urmeaza a fi acordate.
 
- Perioada: 20 - 21 aprilie 2022 - Aprobarea numarului de locuri repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, indrumare si control/didactic auxiliar) si discipline/domenii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar, in baza hotararii comisiei paritare. Comunicarea fiselor de (auto)evaluare, a numarului gradatiilor de merit si a punctajului minim pe categorii de personal si pe discipline/domenii/niveluri de invatamant de catre inspectoratul scolar in teritoriu.
 
- Perioada: 2 - 16 mai 2022 - Depunerea de catre candidati a dosarelor la secretariatul unitatii/institutiei de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica.
 
- Perioada: 17 - 20 mai 2022 - Depunerea dosarelor care contin documentele justificative privind activitatea candidatului respectiv la secretariatul/registratura inspectoratului scolar/Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
 
- Perioada: 23 mai – 8 iunie 2022 - Analiza dosarelor de catre inspectorul scolar care coordoneaza disciplina, cu consultarea consiliului consultativ, si elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului in specialitate; verificarea dosarelor si acordarea punctajelor de catre comisia de evaluare a dosarelor depuse in vederea acordarii gradatiei de merit; aprobarea listei cuprinzand punctajele acordate in urma evaluarii de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestei liste la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei dupa aprobarea de catre comisia de evaluare, in cazul Palatului National al Copiilor.
 
- Perioada: 8 – 10 iunie 2022 - Depunerea/Transmiterea contestatiilor privind punctajul acordat si stabilirea numarului gradatiilor de merit ce pot fi redistribuite.
 
- Termen: pana la 22 iunie 2022 - Solutionarea contestatiilor de catre comisia de contestatii, validarea rezultatelor finale ale concursului de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar si afisarea acestora la avizierul si pe site-ul inspectoratului scolar, respectiv la sediul si pe site-ul Ministerului Educatiei, in cazul Palatului National al Copiilor.
 
- Termen: pana la 30 iunie 2022 - Inaintarea la Ministerul Educatiei a listelor cu personalul didactic din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu personalitate juridica, validat, precum si listelor cu personalul didactic civil din unitati militare de invatamant preuniversitar, validat, in vederea acordarii gradatiei de merit.
 
- Termen: pana la 8 august 2022 - Emiterea ordinului ministrului educatiei pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din invatamantul preuniversitar de stat care beneficiaza de gradatie de merit.

Va doriti sa incepeti perfect noul an scolar?

Agenda Cadrului Didactic - utila pentru dvs. sau CADOUL perfect pentru profesori


Veti fi incantat de agenda dvs., o veti arata cu mandrie colegilor sau o veti putea face cadou altor cadre didactice.

Ce este atat de special la aceasta agenda?

1. Structura ei. Este conceputa special pentru necesitatile unui cadru didactic, astfel incat sa va ajute eficient in planificarea activitatii si sa nu ratati cumva vreun moment profesional important. Gasiti aceasta structura detaliata mai jos.
 
2. Agenda este eleganta, atrage imediat atentia.
 
3. O inovatie simpatica: delimitarea celor 5 module de invatare ale anului scolar se face cu cate o caricatura savuroasa.

Va garantam ca nu va veti mai dezlipi de Agenda Cadrului Didactic pe parcursul anului scolar!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

gradatii de meritgradatii de merit 2022gradatii de merit calendar


x

Lasa un raspuns




Comentarii [3 comentarii]Adauga comentariul tau

11Mai.2022

Anonim 11 Mai. 2022 18:53:36

Ce facem cu dosarele pline de documente falsificate cu ajutorul tehnologiei moderne? De ce obligati directorii sa dea drumul dosarelor cand ei stiu ca acele cadre didactice nu merita gradatii?
25Apr.2022

Cristi 25 Apr. 2022 20:42:52

Doamna AnaC fie sunteti dezinformata fie sunteti rauvaitoare .Sunt profesori care muncesc pe ruptelea iar daca reusesc sa ia gradatie chiar o iau pe merit .Asta daca reusesc sa treaca de aia cu pile mari in inspectorate si care si-au burdusit dosarele cu adeverinte din burta .
19Apr.2022

AnaC 19 Apr. 2022 01:10:43

De aceea nu mariti salariile profesorilor?
Ca 16% din profesori primesc gradatia de merit? unii din acestia tin ore de curs de mantuiala, dar trag in particular de unul doi elevi dotati pentru materia respectiva, scotand olimpici
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Noile Teste rezolvate pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat - Matematica si Limba Romana -

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x