Definitivat Invatatori 2023. Modele de teste Rezolvate la Limba Romana, Matematica si Metodica predarii

De Portal Invatamant
la 04 Iul. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Definitivat Invatatori 2023. Modele de teste Rezolvate la Limba Romana, Matematica si Metodica predarii04Iul.2023

Pregatirea pentru Definitivat Invatatori in 2023 trebuie luata in serios! Familiarizarea cu modelele de teste pe care le veti primi la proba scrisa din 19 iulie 2023 este esentiala ca sa luati examenul.

Va reamintim! Ministerul Educatiei a modificat Metodologia privind organizarea si desfasurarea examenului national de definitivare in invatamant.

Prin urmare, daca vreti…
* sa va pregatiti eficient pentru acest examen stresant
* sa depasiti obstacolul deja prezent numit "criza de timp"
* sa luati cu brio Definitivatul ca invatator...

Va propunem culegerea special creata de specialisti pentru pregatirea examenului de Definitivat Invatatori:



Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de DEFINITIVARE - Limba si Literatura romana si Matematica - Metodica predarii acestora in invatamantul primar (conform programei in vigoare)


...COMANDA culegerea AICI >>>
 


 

Subiecte Definitivat 2023 Invatatori


In cadrul unui test pentru Definitivat 2023 Invatatori, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodica de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu. 
 

Model de test Definitivat Invatatori 2023

 
SUBIECTUL I (60 de puncte)
 
A. LIMBA SI LITERATURA ROMANA (30 de puncte)
 
1. Se da textul:
 Copilo, pune-ti manile pe genunchii mei.
 Eu cred ca vesnicia s’a nascut la sat.
 Aici orice gand e mai incet,
 ca si cum nu ti-ar bate in piept
 ci adanc in pamant undeva.
 Aici se vindeca setea de mantuire
 si daca ti-ai sangerat picioarele
 te asezi pe un podmol de lut.
 Uite, e seara.
 Sufletul satului falfaie pe langa noi,
 ca un miros sfios de iarba taiata,
 ca o cadere de fum din stresini de pae,
 ca un joc de iezi pe morminte inalte.
(Lucian Blaga, Sufletul satului)
*podmol – mal, namol sau teren malos
 
Scrieti, pe foaia de examen, raspunsul la fiecare dintre urmatoarele cerinte:
a) Despartiti in silabe cuvantul mantuire.
b) Transcrieti, din textul dat, un cuvant cu diftong.
c) Precizati sinonimul cuvantului incet.
d) Alcatuiti un enunt in care cuvantul mei sa aiba o alta valoare morfologica decat cea din textul dat.
e) Precizati functia sintactica a cuvintelor subliniate in textul dat: ca un miros.
f) Transcrieti, din textul dat, o propozitie subordonata, precizandu-i felul.
g) Explicati, intr-un text de 4-6 randuri, semnificatia versurilor:
Aici orice gand e mai incet,/ca si cum nu ti-ar bate in piept,/ci adanc in pamant undeva.
 
2. Redactati un eseu de minimum 500 de cuvinte in care sa prezentati tema si viziunea despre lume intr-un text epic apartinand lui Ioan Slavici.
In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:
– prezentarea a trei elemente de structura si de limbaj ale textului epic, semnificative pentru textul ales (de exemplu: actiune, personaje, conflict, relatii temporale si spatiale, incipit, final etc.);
– prezentarea modului in care tema se reflecta in textul epic ales prin comentarea a doua episoade/secvente;
– doua trasaturi care fac posibila incadrarea textului epic ales intr-o tipologie, intr-un curent cultural/literar sau intr-o orientare tematica.
 
Alt subiect posibil
Redactati un eseu de minimum 500 de cuvinte in care sa prezentati particularitatile unei nuvele prin referire la un text narativ apartinand lui I. Slavici (Moara cu noroc). 
In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:
– precizarea temei nuvelei;
– prezentarea a trei elemente de structura, de constructie a discursului narativ si de limbaj ale nuvelei alese (de ex.: instantele comunicarii narative, perspectiva narativa, actiune, momentele subiectului, conflict/conflicte, incipit, final, moduri de expunere, repere spatio-temporale, tipologia personajelor, modalitati de caracterizare a lor, limbajul naratorului etc.);
– comentarea unui episod/a unei secvente narative semnificativ(e) pentru evidentierea personajului principal din nuvela aleasa.
 
 
Nota: Ordinea integrarii reperelor in cuprinsul eseului este la alegere.
Pentru continutul eseului veti primi 16 puncte.
Pentru redactarea eseului veti primi 4 puncte (organizarea ideilor in scris, abilitati de analiza si de argumentare – 1 punct; utilizarea limbii literare – 1 punct; ortografia, punctuatia – 1 punct; asezarea in pagina, lizibilitatea, respectarea limitei de spatiu – 1 punct).
 
 
B. MATEMATICA (30 de puncte)
 
1. O retea de magazine de mobila are trei depozite in Bucuresti. In primul depozit se afla un numar de scaune egal cu suma numerelor de scaune din celelalte doua si in al doilea se afla cu 584 mai multe scaune decat in al treilea. Stim ca in total reteaua dispune de 1968 de scaune.
a) Scrieti numarul 584 din baza 10 in baza 2.
b) Aflati numarul de scaune din al doilea depozit folosind metoda grafica.
c) Aflati cate scaune ar trebui mutate din al doilea depozit in al treilea pentru a fi un numar egal de scaune in cele doua depozite.
 
2. Pe podeaua unei camere de forma dreptunghiulara cu perimetrul de 18 m se monteaza placi de marmura de forma dreptunghiulara cu latimea de 40 cm cm si lungimea de 125 cm. Se stie ca latimea camerei este cu 1 m mai mica decat lungimea camerei.
a) Aflati dimensiunile camerei.
b) Aflati in metri lungimea diagonalei camerei si rotunjiti acest numar pana la cel mai apropiat numar natural.
c) Cum trebuie asezate placile de gresie astfel incat acestea sa nu fie taiate? Cate astfel de placi sunt necesare?
 
3. In triunghiul isoscel ABC avem AB = AC = 10 cm si BC = 12 cm. Fie D, E si F picioarele inaltimilor din A, B si respectiv C pe laturile opuse.
a) Aflati aria triunghiului ABC.
b) Determinati lungimea inaltimii din B a acestui triunghi.
c) Aflati sinusul unghiului A
 
SUBIECTUL al II-lea (30 de puncte)
 
A. METODICA PREDARII LIMBII SI LITERATURII ROMANE (15 puncte)

Competenta specifica Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, in contexte de comunicare cunoscute face parte din Programa scolara pentru clasa pregatitoare, Comunicare in limba romana, aprobata prin O.M.E.N. nr. 3.418/19.03.2013.

1. In baza competentei date, oferiti doua exemple de activitati, care se pot derula intr-o lectie de consolidare.
 
2. Avand in vedere una dintre activitatile de invatare, aratati cum valorificati audierea unor povesti citite/inregistrate/povestite de adulti/copii sau vizionarea unor secvente din emisiuni pentru copii.
Insistati pe urmatoarele aspecte:
 - rolul mijloacelor multimedia;
 - caracterul lor formativ-educativ pe termen lung;
 - argumentele aduse in favoarea utilizarii lor la orele de comunicare, la clasa pregatitoare;
 - interactivitatea lectiei;
 - raportul intre termenii ce ii dau lucrarii valoare: corectitudine, concizie, claritate, integralitate;
 - nuantarea demersului educativ;
 - sustinerea lui prin exemple edificatoare.
 
B. METODICA PREDARII MATEMATICII (15 puncte)
 
Competenta specifica Utilizarea unor denumiri si simboluri matematice (suma, total, diferenta, =, +, –) in rezolvarea si/sau compunerea de probleme face parte din Programa scolara pentru clasa pregatitoare, Matematica si explorarea mediului, aprobata prin O.M.E.N. nr. 3.418/19.03.2013.
 
1. In baza competentei date, oferiti doua exemple de activitati care se pot derula intr-o lectie de consolidare.
 
2. Avand in vedere una dintre activitati, aratati cum puteti valorifica oricare dintre aceste situatii de invatare: crearea unor probleme simple dupa imagini date; formularea si rezolvarea unor probleme pornind de la o tematica data, prin schimbarea numerelor/actiunilor/intrebarii dintr-o problema rezolvata; schimbarea componentelor unei probleme (date numerice, tematica, actiuni), fara a i se modifica tipul; transformarea unei probleme de adunare intr-una de scadere si invers; transformarea unei probleme prin extinderea sau prin reducerea numarului de operatii.
 
Nota: Se puncteaza corectitudinea si coerenta textului redactat (1 punct) si incadrarea analizei in limita de spatiu precizata (1 punct).
 

Rezolvarea Testului nr.1 Definitivat Invatatori 2023

 
SUBIECTUL I
 
A. LIMBA SI LITERATURA ROMANA
1.
a) man-tu-i-re
b) setea
c) domol
d) Ai mei au plecat.
Ai mei – pronume posesiv
e) ca un miros – complement circumstantial de mod
f) daca ti-ai sangerat picioarele – propozitie subordonata conditionala
g) Versurile accentueaza modalitatea prin care este perceput timpul in satul romanesc. Epitetul „incet“ accentueaza lentoarea cu care se desfasoara viata in acest spatiu. Taranul roman se afla intr-o legatura stransa cu natura si, implicit, cu pamantul: „adanc in pamant undeva“.
 
2. Redactati un eseu de minimum 500 de cuvinte in care sa prezentati tema si viziunea despre lume intr-un text epic apartinand lui Ioan Slavici.
In elaborarea eseului veti avea in vedere urmatoarele repere:
 – prezentarea a trei elemente de structura si de limbaj ale textului epic, semnificative pentru textul ales (de exemplu: actiune, personaje, conflict, relatii temporale si spatiale, incipit, final etc.);
 – prezentarea modului in care tema se reflecta in textul epic ales prin comentarea a doua episoade/secvente;
 – doua trasaturi care fac posibila incadrarea textului epic ales intr-o tipologie, intr-un curent cultural/literar sau intr-o orientare tematica.
 
Moara cu noroc, Ioan Slavici
 
Opera literara „Moara cu noroc“ a fost inclusa in volumul de nuvele „Novele din popor“ publicat in anul 1881. „Moara cu noroc“ este o nuvela psihologica deoarece are subiectul concentrat pe conflictul interior al personajului principal al carui suflet este framantat atat moral, cat si spiritual. Nuvela psihologica surprinde personaje care reprezinta diverse medii sociale si care sunt animate de o dorinta puternica de inavutire, parcurgand astfel un proces de dezumanizare. In plus, apar mijloace de investigare psihologica care analizeaza starile prin care trec personajele, iar in descrierea psihologica sunt folosite monologul interior si dialogul, ca moduri de expunere, introspectia si stilul indirect liber, insotite de notatia gesticii si a mimicii. (...)
 


Succes la Definitivat!


Definitivat - Sfaturi pentru Nota 10

Teste Rezolvate + Metodologie pentru examenul de Definitivat


DEFINITIVAT - modele de Teste. ATENTIE la modificarile aparute in legislatie si metodologie:
  • teste rezolvate + explicatiile detaliate
  • metodica pentru punctaj maxim
  • exemple utile si ghiduri practice

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

definitivat invatamant primardefinitivare in invatamantpregatire definitivatdefinitivat 2023definitivat invatatori 2023


x

Lasa un raspuns




Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Descarca GRATUIT
Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
//