Consortiile scolare sunt structuri asociative, fara personalitate juridica, constituite, in baza unui contract de parteneriat, din doua sau mai multe unitati de invatamant preuniversitar, cu personalitate juridica, de stat si/sau particulare si confesionale autorizate sa functioneze provizoriu/acreditate.
La constituirea consortiului scolar, unitatile de invatamant preuniversitar vor avea in vedere posibilitatea de a derula activitati comune ale elevilor si cadrelor didactice. In acest sens vor fi analizate conditiile de acces intre unitatile de invatamant preuniversitar, distanta dintre unitatile de invatamant, caile de acces, existenta mijloacelor de transport in comun si a transportului scolar.
..Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI (pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
Contractul de parteneriat se incheie pentru o perioada de 3—5 ani, cu posibilitatea de prelungire cu acordul partilor, prin act aditional.
Consortiile scolare sunt importante pentru ca asigura:
a) prioritate cadrelor didactice angajate in unitatile membre ale consortiului in etapele de mobilitate ale personalului didactic de predare, conform prevederilor Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din invatamantul preuniversitar, precum:
(i) constituirea de posturi didactice/catedre vacante din ore existente in doua sau mai multe unitati de invatamant, membre ale respectivului consortiu, din aceeasi localitate sau din localitati invecinate din acelasi judet;
(ii) completarea normei didactice de predare pe perioada nedeterminata/determinata a personalului didactic de predare titular la nivelul unitatilor de invatamant din consortiu;
(iii) completarea normei didactice de predare pe perioada determinata, la nivelul consortiului, pentru cadrele didactice debutante, carora li se poate constitui cel putin o jumatate de norma didactica de predare in baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedra;
(iv) constituirea normei didactice de predare, incadrarea si intregirea normei didactice de predare a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei in doua sau mai multe unitati de invatamant ori pe doua sau mai multe specializari in cadrul consortiului;
(v) completarea normei didactice de predare pe perioada determinata, la nivelul consortiului, a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, carora li se poate constitui cel putin o jumatate de norma didactica de predare in baza documentelor de repartizare pe post/catedra;
(vi) pretransferul consimtit intre unitatile de invatamant la nivelul consortiului, in aceeasi localitate, in localitatea de domiciliu sau pentru apropiere de domiciliu ori prin schimb de posturi al personalului didactic de predare titular, precum si al cadrelor didactice debutante
inscrise la examenul national pentru obtinerea definitivarii in invatamant, sesiunea anului respectiv;
(vii) modificarea repartizarii cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unitatilor de invatamant din consortiul scolar, carora nu li se poate constitui o norma didactica de predare completa conform deciziilor de repartizare pe post/catedra sau prin schimb de posturi;
b) utilizarea in comun a componentelor bazei materiale a unitatilor de invatamant din consortiu [definite conform art. 146 alin. (5) din Legea invatamantului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificarile si completarile ulterioare]: spatii pentru procesul de invatamant, mijloace de invatamant, bunuri mobile dobandite in urma implementarii de proiecte, cu finantare rambursabila sau nerambursabila, biblioteci, ateliere scolare, ferme didactice, terenuri agricole, camine, internate, cantine, cluburi ale elevilor, baze si complexuri cultural-sportive;
c) largirea oportunitatilor de invatare oferite beneficiarilor primari si sprijin suplimentar oferit elevilor in risc de excluziune;
d) recunoasterea reciproca a rezultatelor invatarii si evaluarii acestora;
e) participarea la proiecte si programe ale Uniunii Europene, in mod special din domeniul educatiei, cel digital si al noilor tehnologii folosite in scop educational, inovativ si cultural.
Metodologie Consortii scolare - MODEL Contract de parteneriat