Cercetarile din domeniul stiintific au aratat ca procesele cognitive care stau la baza invatarii pot fi accelerate cu usurinta, atunci cand sunt aplicate tehnicile corecte. In acest sens, au fost detectate numeroase metode prin care, in special copiiii, pot asimila cunostinte mult mai usor, intr-un timp mult mai scurt.
Click AICI pentru Formularul de Comanda >>>
Pentru a aplica invatarea prin colaborare, elevii trebuie impartiti in grupe de lucru. Atentie, este important ca fiecare grupa sa aiba un amestec de copii (copii care au rezultate foarte bune la disciplina respectiva cu copii cu rezultate mai scazute; se urmareste sa existe un echilibru intre baieti si fete in fiecare grupa). In functie de dimensiunea grupului si scopul activitatii sunt mai multe metode:
a) Grupe de lucru divizat – membrii echipei iau materialele si interactioneaza cu ele, apoi se ajuta reciproc. Elevii sunt examinati periodic si primesc un scor de perfectionare bazat pe nivelul cu care au depasit scorul anterior. Echipa face in asa fel incat sa aiba scor bun.
b) Metoda puzzle – fiecare elev va alege o parte cu care se va ocupa. Elevul este responsabil sa stie cat mai multe din acel domeniu si apoi sa le explice colegilor. Membrii din echipe diferite care sunt experti in acelasi domeniu, aceeasi tematica, se vor intalni pentru a se ajuta reciproc. Important este sa afle cat mai multe despre acel aspect. Apoi revin in grup si povestesc si celorlalti ceea ce au aflat.
c) Metoda investigatiei de grup – elevii vor fi implicati la planificarea subiectelor de studiu si in alegerea modalitatilor in care realizeaza investigatia. Pregatesc un raport pe care il prezinta grupului.
Munca in echipa: persoana implicata in acest gen de invatare primeste feedback profesional asupra performantei. Ajuta si pentru a invata sa ofere la randul sau feedback. Are sansa sa observe si sa imprumute valori si modalitati diferite de ale sale, fiind in contact cu indivizi cu stiluri si calificari diverse; se invata acceptarea ajutorului celorlalti si oferirea de ajutor; a invata sa recunosti si sa valorizezi contributiile si potentialul fiecaruia; achizitia unor deprinderi in formarea relatiilor.