Intr-un comunicat de presa, ARCE sustine ca o cariera didactica, indiferent de nivel, impune absolvirea de studii universitare.
"Cariera didactica si, implicit, calificarea pentru aceasta, indiferent de nivelul educational la care este practicata, impune absolvirea unui program de studii de nivel universitar. (...) Incepand cu educatia timpurie si terminand cu invatamantul superior, responsabilitatea profesorilor este una imensa, cerintele si exigentele sunt tot mai complexe si, pentru a putea face fata cu succes tuturor acestor provocari, este nevoie de un nivel cat mai inalt de educatie si formare. Echitatea in sistemul national de educatie nu poate fi asigurata daca una si aceeasi profesie este practicata de absolventi cu niveluri educationale diferite si, deci, cu statut si drepturi diferite", se arata intr-un comunicat remis
Agerpres.
...Modele de Teste rezolvate pentru Titularizare si Definitivat gasiti AICI (pentru Educatori, pentru Invatatori, la Matematica, la Romana, Engleza, Sport, Istorie, Geografie, Biologie etc samd)
Asociatia atrage atentia ca, "avand in vedere importanta achizitiilor in invatare si dezvoltare din copilaria timpurie si intentiile autoritatilor de a consolida institutiile de educatie pentru intervalul de varsta 0-3 ani, introducerea unei noi calificari de nivel universitar (licenta) in educatie timpurie, insotita de ocupatia profesor pentru educatia timpurie este absolut necesara".
"Acest nou program de licenta, cu standarde deja aprobate la nivelul ARACIS, poate oferi absolventilor deschidere catre profesia didactica pentru nivelurile ante-prescolar si prescolar, fiind complementar si simetric cu actuala licenta in Pedagogia invatamantului prescolar si primar, care ofera calificarea pentru nivelurile prescolar si primar", se mentioneaza in comunicat.
Potrivit aceleiasi surse, "stiintele educatiei / pedagogia, alaturi de didactica domeniilor si de pregatirea stiintifica in diverse discipline, sunt esentiale, atat pentru formarea initiala, cat si pentru formarea continua a profesorilor".
"Formarea continua si promovarea in cariera didactica (gradele didactice) sunt procese care nu isi pot indeplini functiile fara prezenta explicita a pedagogiei in structura programelor de invatare continua si a examenelor de promovare in profesie. Expertiza in stiintele educatiei / pedagogiei se regaseste in institutiile de invatamant superior care au programe de studiu in acest domeniu (inclusiv programele de formare a profesorilor)", se mai arata in comunicat.
ARCE invita decidentii si pe cei implicati in definitivarea celor doua proiecte ale legilor educatiei "sa isi intemeieze optiunile pe dovezi stiintifice, pe evidente clare, in beneficiul bunei functionari a sistemului, dar mai ales in beneficiul cresterii calitatii invatarii in institutiile de invatamant din Romania".
Asociatia Romana de Cercetare in Educatie (ARCE), organizatie profesional-stiintifica afiliata European Educational Research Association. (EERA), reuneste profesori si cercetatori in domeniul stiintelor educatiei din intreaga tara. Misiunea sa este de a sprijini si creste rolul si statutul cercetarii educationale in mediul academic romanesc si de a contribui la fundamentarea pe evidente a politicilor si practicilor educationale din Romania.