Potrivit initiatorilor, reprezentantii Aspire Teachers, cadrele didactice implicate si Asociatia Cartierul Creativ Carolina, in colaborare cu DDD din cadrul SGG, proiectul "Educatie la inaltime" se extinde la nivel national si devine accesibil oricarei scoli din tara. Lectiile au inclus experimente, jocuri, interviuri, reconstituiri istorice, scurte reportaje explicative, iar tehnologia actuala a permis dialoguri intre profesorul de pe teren si elevii aflati la clase ori acasa, in sistemul de invatamant online.
Lectiile vor fi realizate in perioada mai-iunie 2021, iar scolile se pot inscrie pe platforma Aspire Teachers si pot viziona transmisia in direct a acestor lectii. Prima dintre acestea va fi transmisa din localitatea Sf. Gheorghe, de la gura de varsare a Dunarii in Marea Neagra, si aduce in atentia copiilor obiectivul de dezvoltare durabila "viata acvatica". Dupa editia live, fiecare lectie va fi disponibila online si orice profesor va avea acces la planul acesteia si la materialele video.
"Lectiile la inaltime" au fost testate intr-un proiect pilot, premiat intr-un concurs de inovatie prin educatie. Elevi si profesori din trei scoli rurale din Muntii Orastiei au intrat in direct cu profesori de istorie de la Monumentul Adamclisi, din judetul Constanta, de geografie - Ulmet, Buzau, si de biologie, prin intermediul caruia au vazut defrisarile din Muntii Fagaras, intr-o transmisiune in direct, de la o inaltime de 1.700 de metri.
Consilierul de stat Laszlo Borbely, coordonator al Departamentului de Dezvoltare Durabila, a precizat ca obiectivele cele mai importante pe care le vizeaza departamentul pe care il conduce sunt educatia si sanatatea, iar acest lucru impune un parteneriat real cu societatea.
"De cinci ani de zile dorim sa oferim putin mai mult si in educatie, in sanatate, in cele 17 obiective de dezvoltare durabila. Trebuie sa avem un parteneriat cu societatea si o parte importanta a societatii este evident zona de cunoastere, de educatie. Prin aceste initiative dam o valoare adaugata a ceea ce ar trebui sa invete copiii. Eu cred ca avem nevoie de un parteneriat real cu societatea. Am facut o carte ilustrata a obiectivelor de dezvoltare durabila pentru cei mici, pentru cei de varsta 4-8 ani, care sa fie pe intelesul lor. Acum o sa lansam, cat de curand, pentru 8-14 ani, o carte de desene cu planeta Pamant si cu ceea ce ar trebui sa stie un copil din aceasta categorie de varsta despre cele 17 obiective. Avem aceste planse foarte simpatice, pe care le-am tradus in toate limbile minoritatilor nationale din Romania, care, sper, va putea folosita la nivelul scolilor", a precizat Laszlo Borbely.
In acest context, Kallos Zoltan, secretar de stat in Ministerul Educatiei, a spus ca sustine aceasta initiativa, mentionand ca profesorii se bucura ca vor avea acces la resurse pe care sa le foloseasca pentru binele copiilor.
"Ministerul Educatiei sustine aceasta initiativa si cu siguranta colegii mei profesori se bucura ca vor avea acces la asemenea resurse care sa le foloseasca pentru binele copiilor. Nu conteaza atat de mult formarea initiala, cat conteaza pasiunea. Nu puteam nici macar sa visez ca as putea sa particip la o lectie, sa ajung sa zbor deasupra Deltei Dunarii. Se pare ca acum acest lucru este posibil. Da, noi trebuie sa dam aripi copiilor, nu sa retezam aripile lor. Ma gandesc la zecile de mii de copii din Romania, care nu au posibilitatea sa mearga intr-o drumetie, sa vada asemenea locuri frumoase. De acum, acest lucru va fi posibil. Dar poate ca vizionarea acestor filme va da un impuls si, la un moment dat, vor merge in acele locuri, le vor vizita, vor pune piciorul pe acei munti, pentru ca noi trebuie sa urmarim dezvoltarea armonioasa a copiilor", a afirmat oficialul Ministerului Educatiei.
El a adaugat ca, dupa ce se va reveni la normal, invatamantul online trebuie dezvoltat, pentru ca acesta a deschis noi orizonturi atat pentru elevi, cat si pentru profesori.
"Ministerul Educatiei va fi alaturi de oameni care implementeaza asemenea proiecte, care au initiative in acest sens (...). Trebuie sa recunoastem ca invatamantul online ne-a deschis noi orizonturi si, dupa ce revenim la normal, trebuie sa pastram lucrurile bune din aceasta perioada online. Pentru ca s-au facut investitii, s-au dotat unitatile de invatamant pentru a se putea conecta la internet si cu aparatura moderna. Bineinteles, loc de mai bine exista, investitiile in infrastructura scolara trebuie sa continue si vor continua. De asemenea, au fost investitii si in resursa umana, pentru ca au inceput sa participe colegii mei profesori la cursuri de formare", a mentionat Kallos Zoltan