Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Planuri-cadru noi pentru invatamantul gimnazial: ce materii vor studia elevii claselor V-VIII

de Ana-Maria Tudor la 08 Ian. 2016 Exclusiv
18 comentarii

Planuri-cadru noi pentru invatamantul gimnazial: ce materii vor studia elevii claselor V-VIII Planul-cadru dupa care studiaza elevii claselor V-VIII in prezent este in vigoare de 15 ani. Pentru continuarea procesului de inovare curriculara, Institutul de Stiinte ale Educatiei a lansat in dezbatere publica trei planuri-cadru noi pentru clasele V-VIII.

Cele trei planuri-cadru propuse pentru invatamantul gimnazial propun incurajarea unei oferte diversificate, care sa raspunda in mai mare masura nevoilor si intereselor elevilor.

Descarca de AICI planul-cadru actual pentru clasele V-VIII >>

Modificari propuse pe arii in cele 3 variante de plan - cadru:

Se reduce cu 1 ora/sapt.  numarul de ore pentru  disciplina Limba si literatura  romana la cls. a V

Transferarea limbii latine la liceu

Pentru aria Matematica si stiinte se pastreaza abordarea planurilor - cadru in vigoare
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
MEMORATOR ISTORIE si MEMORATOR GEOGRAFIE
Vezi detalii
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Culegere pentru invatarea limbii engleze
Vezi detalii
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Culegere de engleza pentru clasele V-VIII
Vezi detalii

La disciplinele socio-umane se adauga cate 1 ora/sapt. la cls. a V - a si a VI - a (fata de 0 - 1 in  planurile anterioare)

Se adauga 1 ora/sapt. pentru istorie si geografie la cls. V-a

In aria Arte se asigura un minim de o ora /sapt. pentru fiecare  disciplina (educatie plastica/ educatie muzicala) in trei dintre anii de studiu

Se introduce 1 ora/sapt. de Educatie fizica, sport si sanatate in plus
la cls. a VIII-a

TIC – disciplina noua de trunchi  comun in aria Tehnologii (cf. LEN).
TIC – cls. V-VI (1 ora/sapt.)
Educatie tehnologica – cls. VII-VIII (1 ora/sapt.)

Consilierea si orientarea apare cu 1 ora/sapt. pe parcursul celor 4 ani

Descarca de AICI cele 3 planuri-cadru propuse pentru clasele V-VIII>>

Procesul de elaborare a propunerilor de planuri cadru pentru gimnaziu s-a fundamentat pe un set de repere si principii de dezvoltare curriculara si pe un profil de formare al absolventului promovate in documentul de politici “Repere pentru proiectarea si actualizarea curriculumului national”.

Variantele de plan-cadru supuse consultarii prezinta o serie de noutati, printre care, cele mai importante sunt:

    facilitarea dezvoltarii integrate a competentelor cheie prin introducerea in structura planului-cadru a unor optionale integrate la nivelul mai multor arii curriculare;
    incurajarea unei oferte diversificate care sa raspunda, in mai mare masura, nevoilor si intereselor elevilor prin plasarea optionalelor la nivelul fiecarei arii curriculare;
    promovarea competentelor digitale in gimnaziu prin introducerea disciplinei TIC in trunchiul comun (conform prevederilor LEN 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare), promovare orientata spre utilizarea responsabila, sigura si creativa a resurselor si mediilor sociale digitale;
    dezvoltarea competentelor civice ale elevilor, prin asigurarea continuitatii studiului unor discipline relevante pe intreg parcursul gimnaziului (Educatie pentru drepturile copilului, Educatie interculturala, Educatie pentru cetatenie democratica, Educatie economica).
    promovarea prin studiul disciplinei Orientare si consiliere a competentelor care sustin managementul vietii personale, alegerea traseului educational si planurile viitoare de cariera (inclusiv competentele de a invata sa inveti si antreprenoriat).

Descarca de AICI cele 3 planuri-cadru propuse pentru clasele V-VIII>>
Autor: Ana-Maria Tudor

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.11 din 35 voturi

x


Intrebare antispam: 3 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 18 comentariiAdauga comentariul tau

Laura G 2016-02-06 21:10:34

Cum sa fie buna varianta a II-a? Cei care voteaza varianta 2 sunt doar profesori! Singurul lucru bun in varianta 2 este TIC-ul, in rest este un dezastru. Toata lumea vrea TIC in scoli, dar asta nu inseamna ca dorim tehnologica, fizica si chimie! Cautati putin pe internet sa vedeti cat de mult urasc copiii chimia si fizica. Daca intra in vigoare varianta II, ar trebui incarcata si mai mult matematica de clasa a V-a pt a se potrivi cu fizica si chimia. Ori nu aveti copii la scoala, ori nu va mai pasa de nimic!

liliana 2016-01-23 05:25:09

Am gasit pe net subiectele testarii de anul trecul la cl.6 si mor de indignare citindu-le. Ce ii ajuta copilului sa stie despre salamandre,tritoni,soparle si alte creaturi? Mai bine erau testati la Geografia Europei,ca si asa lumea circula pe continent si multe nu stie.Chiar nu inteleg de ce sunt atat de dezinteresati cei din minister. Geografia poate fi mult mai bine combinata cu fizica decat cu biologia care nu le ofera lucruri atat de importante pentru viata copiilor.E doar o parere,asa gandesc si multi alti parintiparintiparinti.

dorinel 2016-01-22 06:22:41

Ce importanta asa mare are biologia de elevii sunt testati la cl a VI-a din aceasta materie?Ii ajuta in viata chiar asa mult daca stiu despre broaste sau soareci? Chiar nu vede nemeni ridicolul situatiei? Cred ca elevii sunt chinuiti astfel deoarece cineva din minister a dat biologiei o importanta mult mai mare decat are in realitate!!!

petronela 2016-01-21 08:58:24

Chiar asa, cumplit mestesug de tampenie invatamantul integrat. Ma chinui cu copilul la scoala si simt ca cedez.Am cerut invatatoarei sa predea clasic, ca ne imbolnaveste ministerul copiii in acest ritm.Nici la copilul mare de la gimnaziu nu sunt mai linistita. .Limbile straine ii dau mari batai de cap, indeosebi a doua limba straina care ar trebui introdusa mai tarziu,dar si cu mai putine ore.4 ore de limbi straine il dau peste cap pe copil.In fiecare saptamana dau testari, ,iar lunar,din media notelor, sunt notati in catalog.Gimnaziul ar trebui sa aseze bazele obiectelor de studiu, iar liceul sa vina cu studii mai ample, in functie de preferinta.La ce serveste testarea la biologie la sf. Cl.6????

parinte 2016-01-19 22:32:51

Invatamantul integrat Este un mare..rahat/La clasa intai elevul tre sa stie/Numere si organe interne..in prostie/Daca pancreasul nu-l nimeteste/Calificativul lui desvreste.Daca suprarenalele le-a confundat/ Testul la mate e de...rahat.CEA MAI MARE TAMPENIE ESTE INVATAMANTUL INTEGRAT!!!!

alexandra-eleva in cl.7 2016-01-19 21:58:35

Eu iubesc geografia,istoria si limba romana, exact obiectele care se vor studia tot mai putin.De ce ne incarcati orarul cu optionale nedorite, cand noi nu stim bine limba romana? Parerea copiilor nu conteaza? Daca vreti sa stiti, matematica e mult prea grea pentru noi,iar voi vreti sa ne faceti savanti inca din generala.Am vrea mai putine ore de mate!!!
fizica la clasa 5 cand pentru noi e atat de greu.

lucian gavriloaia 2016-01-19 21:30:13

Intr-adevar, scolile nu au dotarile necesare pentru TIC, insa urmeaza sa se semneze niste contracte frumoase, aducatoare de bani in buzunarele boshilor din ministere si guvern, totul cu pretul distrugerii multor generatii de elevi. Intr-adevar, geografia explica destul de bine si frumos intreaga planeta-la cl.V, insa intr-o ora copiii nu au timp sa absoarba informatia si sa afle explicatiile cuvenite.Netul nu-i ajuta atat de mult ca un profesor!!! plusca acolo sunt si informatii eronate. Lasati geografia la clasa V cu 2h/sapt si tor 2 ore si pt geografia Romaniei!!! Lasati copiii romani sa invete si istorie, tot cu 2 ore /sapt la cl V si VIII si puneti inapoi ora de romana la cl 5. BAC-ul il dau toti la romana, nu la sah, sport, prelucrarea metalelor-am enumerat opotionalele facute la o sc. generala din provincie unde,desi parintii aleg optional la geografie,de exemplu, primesc o ciudatenie de optional-inutil si total lipsit de interes si continut. EZVOLTATI CULTURA GENERALA CU GEOGRAFIE SI ISTORIE, NU CU AIURELI.Se copie modele educarionale straine care la noi nu se pot aplica cu succes-luceu stiut de minister, insa doar ca moft.Ce a facut Marga nu vor face multi!

stan paula 2016-01-19 12:39:22

cum sa fie varianta 2 cea mai buna,sa inteleg ca nu aveti copii la scoala ,fizica si chimia din cl a v a este o prostie ,copilul abia stie sa citeasca si sa socoteasca ,e greu din cl a vi a dar nu a v a ,apoi ce fc la fizica si chimie la mate notiunile ce au leg cu cele doua discipline se fc mai tarziu,nu toti copii sunt dotati cu o anumita inteligenta pt fizica si chimie ,aceste discipline sunt pt cei dodati care sunt f putini,apoi cum scoti istoria si geografie sa invete copilul economie si alte aberatii ,sa fim seriosi ,cum sa predai tic obligatoriu cand in sc din rom nu exista calculatoare ,iar acolo unde sunt sunt f vechi expirate date la mat uzate,cred ca vor sa distruga si cea mai ramas bun din invat rom ,cei ce au comentat cu varianta 2 sigur sunt prof de fizica si chimie sau nu au copii

dutzu 2016-01-19 06:11:01

Geografia dezvolta gandirea, imaginatia si pregateste copilul pt. Viata. Dar cum sa o intelegi intr-o ora? La cl 6 baiatul meu stie despre cutremure si nu se mai sperie, stie ca in lunca raurilor nu trebuie sa-ti amenajezi cortul daca iesi in natura si mai ales daca ploua, stie care sunt cele mai bune locuri pt contruirea de locuinte omenesti, stie despre vanturi... stie multe si invata cu placere si usurinta la geografie.Toti copiii vor sa inteleaga mediul in care traiesc. E bine ca elevii sa invete lucruri utile pentru viata.

tata relu 2016-01-19 05:11:03

Clima se schimba, fenomenele extreme sunt tot mai dese, schimbarile in mediul natural sunt continue, numai GEOGRAFIA NU BENEFICIAZA DE ORE IN PLUS , si E PACAT. Ea dezvolta cunoasterea si intelegerea lumii si mi se pare DISCIPLINA DE BAZA.Nu intamplator altii o studiaza intens, iar noi romanii o marginalizam

relu 2016-01-19 05:05:59

Ceea ce nu rezolva niciun plan cadru este nevoia copilului de a intelege lumea in toata complexitatea ei.Sustin afirmatia prin dezinteresul aratat in toate variantele fata de GEOGRAFIE. Copiilor le place enorm, dar la clasa a V-a profesorii alearga prin materie si abia au timp sa asculte elevii, ca sa nu mai spun cum se chinuie cu predatul lectiilor.Copiilor degeaba le place daca profesorii nu o pot face inteleasa intr-o ora pe saptamana..GEOGRAFIA=CUNOASTERE= ORE INSUFICIENTE !!!!! Poate intelege cineva ca macar la cl.5 si 8 elevul trebuie sa studieze 2 ore la GEOGRAFIE.Cred ca intentionat sunt lasati copiii in nestiinta, ca sa se minuneze de ce e in jurul lor precum copiii evului mediu.

Tudor Lucica 2016-01-18 15:58:24

Varianta a 2-a este cea mai corecta!

RUDOLF ANAMARIA 2016-01-14 16:28:38

Varianta a II-a este cea mai buna!

FRANCU GHEORGHE 2016-01-11 19:22:36

Varianta a-II-a este buna,tinand cont de tehnologizarea si informatizarea elevului modern.

popa adrian 2016-01-11 17:36:47

O prostie integrala! Se vede ca e propunerea unor tehnocrati care manifesta foarte putin respect pentru cultura. De fapt, e o reluare a "conceptiei Basescu"...

mihai filofteia 2016-01-11 17:25:02

Cum sa diminuezi orele de limba românã?

Julia 2016-01-11 15:45:27

Tot crestem numarul de ore dar la calitate nu se gandeste nimeni. Dar in Romania merge si asa: facem repede niste cursuri pe genunchi in vacanta de vara si devenim experti in educatie...

neli 2016-01-11 13:40:50

Varianta a II-a este cea mai buna.

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Va oferim GRATUIT Capcanele Gramaticii. Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Ce sa inveti? Cum sa inveti? Cand sa inveti? Modele si Exemple.
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
 
Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!

Alte stiri

eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



eNews Portal INVATAMANT
Descarca GRATUIT raportul special

Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
Capcanele Gramaticii! Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Iti oferim Capcanele Gramaticii. 
Top 3 greseli comune explicate pe intelesul copilului tau.
Citeste GRATUIT toate informatiile despre
CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi
din invatamantul primar, gimnazial si liceal.
 
Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
 
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!