Materiile vizate sunt:
- Limba si literatura romana si Matematica, in cazul elevilor de gimnaziu - clasele VII-VIII;
- Limba romana, Matematica si o disciplina selectata de scoala din urmatoarea lista: Geografie, Biologie, Fizica, Chimie, Informatica, Engleza sau Franceza, in cazul elevilor de liceu - clasele XI-XII.
>>Descopera
culegeri, teste si exercitii la orice materie accesand
culegeri.stiinta.ro si bucura-te de
reduceri de pana la 35%
Potrivit
ISJ Ilfov, procedura de testare va fi standardizata si se va desfasura la scoala, prin intermediul mijloacelor digitale (computer, tableta, telefon) si sub supravegherea profesorilor. Testele vor fi administrate si procesate pe computer si toate datele, inclusiv raspunsurile elevilor, vor fi colectate electronic, generand rapoarte individuale pentru fiecare test/elev.
Perioada de testare: 07-14.10.2024
Testele vor avea intre 20 si 25 de itemi. Fiecare item va avea urmatoarea structura: a. Enunt, b. Cerinta si c. Variantele de raspuns, care sunt 4, dintre care doar una reprezinta raspunsul corect.
Elevii vor putea sa raspunda sau nu la un item, sa schimbe varianta de raspuns aleasa initial, sa sara peste unul sau mai multi itemi sau sa revina la itemii anteriori. De asemenea, acestia vor putea vedea in timp real la cati itemi au dat deja un raspuns si cat timp mai au la dispozitie pana la finalizarea testului. Progresul elevilor se salveaza automat la fiecare click, astfel incat acestia pot reveni exact unde au ramas in cazul unor dificultati tehnice sau de alta natura.
Elevii vor avea la dispozitie maximum 50 de minute pentru rezolvarea itemilor.
Scorul obtinut este masurat in centile (intre 0 - 100) si reflecta gradul de competenta al elevului pe materia studiata in raport cu ceilalti elevi din tara, in baza normelor dezvoltate de Brio de-a lungul timpului.
Scorul nu este implicat intr-un proces de notare, ceea ce inseamna ca scorul nu se traduce in nota trecuta in catalog.
Rezultatele directe ale acestui demers de evaluare vor fi un set de rapoarte ale rezultatelor obtinute de elevi si o serie de recomandari adresate elevilor, parintilor, profesorilor si decidentilor din sistemul educational. Rapoartele vor fi de 2 tipuri:
1) un raport individual cu scorul general si scorurile pe categorii de competente, pentru fiecare elev care a participat la testare;
2) un raport institutional pentru fiecare liceu care a participat la testare.
Inainte de desfasurarea propriu-zisa a programului de testare, cadrele didactice din scolile care participa la program vor fi instruite pentru a se familiariza cu platforma de testare.
Unitatile de invatamant pot programa testarile in functie de orarul propriu, in cadrul datei programate prin planificarea generala; nu este impusa o ora unica de incepere a testarii, nici pentru clase diferite si nici pentru clase din acelasi an de studiu; platforma genereaza subiecte diferite, cu acelasi grad de dificultate, in functie de ora accesarii.