Desi elevii recunosc faptul ca temele sunt utile pentru fixarea cunostintelor predate la clasa, multi dintre ei considera ca sunt ori prea repetiti si monotone, ori prea dificile.
De fapt, elevii si parintii isi doresc teme diferentiate, pe care sa le rezolve creativ si eventual in echipa.
De asemenea, rezultatele raportului arata ca intre 75-80% dintre elevi si parinti considera ca temele consuma mare parte din timpul liber al copiilor. Mai mult, 70% dintre parinti si 67% dintre elevi considera ca temele pentru acasa produc prea mult stres.
In privinta adoptarii unui act normativ care sa reglementeze rolul temelor pentru acasa si timpul necesar efectuarii acestora, opiniile cadrelor didactice sunt impartite. O parte dintre profesori considera ca temele trebuie sa beneficieze de o reglementare juridica pentru o raportare la un cadru comun, evitandu-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate sau timpul necesar efectuarii acestora.
La polul opus se situeaza dascalii care cred ca aceasta chestiune trebuie sa fie gestionata numai de ei, in functie de particularitatile clasei la care predau. Acestia vad o astfel de reglementare ca pe o constrangere a libertatii de actiune a profesorilor.
Recomandarile respondentilor sustin si acordarea unei atentii speciale nu doar tehnicilor de invatare independenta, ci si tehnicilor de lucru in echipa, care ajuta la dezvoltarea competentelor de comunicare, negociere, management al timpului.
Alte propuneri vizeaza nevoia de stabilire a unor teme pentru acasa cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata reala (proiecte, machete), diferentierea intre teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (saptamanal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilitatii etc.
Raportul integral legat de temele pentru acasa il puteti vedea
aici.
La studiu au participat 70.952 de respondenti, dintre care 27.383 parinti (84% mame), 32.786 de elevi si 10.783 de cadre didactice din toate judetele tarii.
Ana Maria David 14 Dec. 2017 14:07:55
Ar trebui sa se vizeze dezvoltarea inteligentei EMOTIONALE a copiilor, mult mai importanta pt reusita in viata.Pt dezvoltarea inteligentei ablicate, a abilitatilor specializate, fiecare parinte va opta pt invatamantul dedicat acestor specializari sau fiecare elev pt facultatea pt care are aptitudini.