Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Rezultatele studiului despre temele de acasa. Peste 70% dintre parinti si elevi cred ca sunt prea obositoare. Ce solutii propun

de Laura Galescu la 14 Dec. 2017
1 comentarii

Rezultatele studiului despre temele de acasa. Peste 70% dintre parinti si elevi cred ca sunt prea obositoare. Ce solutii propun14Dec.2017

Rezultatele studiului lansat de ministerul Educatiei cu privire la temele pentru acasa au fost centralizate. Pe baza acestora reiese ca peste 70% dintre parinti si elevi considera ca temele pentru acasa sunt obositoare, monotone, dificile si stresante. Ei au propus si solutii care spera sa rezolve aceasta problema.

Desi elevii recunosc faptul ca temele sunt utile pentru fixarea cunostintelor predate la clasa, multi dintre ei considera ca sunt ori prea repetiti si monotone, ori prea dificile.
 
De fapt, elevii si parintii isi doresc teme diferentiate, pe care sa le rezolve creativ si eventual in echipa. 
 
De asemenea, rezultatele raportului arata ca intre 75-80% dintre elevi si parinti considera ca temele consuma mare parte din timpul liber al copiilor. Mai mult, 70% dintre parinti si 67% dintre elevi considera ca temele pentru acasa produc prea mult stres.
 
In privinta adoptarii unui act normativ care sa reglementeze rolul temelor pentru acasa si timpul necesar efectuarii acestora, opiniile cadrelor didactice sunt impartite. O parte dintre profesori considera ca temele trebuie sa beneficieze de o reglementare juridica pentru o raportare la un cadru comun, evitandu-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate sau timpul necesar efectuarii acestora. 
 
La polul opus se situeaza dascalii care cred ca aceasta chestiune trebuie sa fie gestionata numai de ei, in functie de particularitatile clasei la care predau. Acestia vad o astfel de reglementare ca pe o constrangere a libertatii de actiune a profesorilor. 
 
Recomandarile respondentilor sustin si acordarea unei atentii speciale nu doar tehnicilor de invatare independenta, ci si tehnicilor de lucru in echipa, care ajuta la dezvoltarea competentelor de comunicare, negociere, management al timpului. 
 
Alte propuneri vizeaza nevoia de stabilire a unor teme pentru acasa cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, traditionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viata reala (proiecte, machete), diferentierea intre teme zilnice si teme cu termen mai lung de realizare (saptamanal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilitatilor si competentelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilitatii etc. 
 
Raportul integral legat de temele pentru acasa il puteti vedea aici
 
La studiu au participat 70.952 de respondenti, dintre care 27.383 parinti (84% mame), 32.786 de elevi si 10.783 de cadre didactice din toate judetele tarii. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 4.17 din 12 voturi

x

Lasa un raspuns




Comentarii [1 comentariu]Adauga comentariul tau

14Dec.2017

Ana Maria David 14 Dec. 2017 14:07:55

Ar trebui sa se vizeze dezvoltarea inteligentei EMOTIONALE a copiilor, mult mai importanta pt reusita in viata.
Pt dezvoltarea inteligentei ablicate, a abilitatilor specializate, fiecare parinte va opta pt invatamantul dedicat acestor specializari sau fiecare elev pt facultatea pt care are aptitudini.
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Descarca GRATUIT
Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
 
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit



37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Va oferim GRATUIT Raportul Special
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

37 de Teste pentru Evaluarea Nationala si Bacalaureat 2019

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!