Va prezentam rezultatele, transmise prin intermediul unui comunicat de presa:
Chestionar despre perceptia parintilor referitor la propunerile Ministerului Educatiei cu privire la eventualele modificari ale structurii anului scolar
Avand in vedere discutiile din spatiul public cu privire la eventualele modificari ale structurii anului scolar (numarul total de zile/an scolar, respectiv trecerea de la semestre la trimestre), Federatia Nationala a Parintilor a decis sa lanseze un sondaj pentru a vedea perceptia parintilor referitor la propunerile facute de Ministerul Educatiei
Numarul mare de respondenti, 65.120, arata preocuparea si interesul parintilor fata de domeniul educational, in general si fata de orice modificari se preconizeaza in sistemul de invatamant.
Judetele cu cel mai mare numar de respondenti sunt: Arges, Bacau, Cluj, Braila, Brasov, Dambovita, Iasi, Teleorman, Bucuresti.
1. La intrebarea daca este benefica pentru sistemul educational trecerea de la semestre la trimestre
49,2% dintre respondenti considera ca aceasta modificare nu aduce niciun beneficiu sistemului de educatie.
28.5% sunt de parere ca o astfel de schimbare ar putea fi benefica daca ar fi insotita de modificarea curriculumului si a modalitatii de evaluare.
10,8% considera ca o astfel de modificare este benefica si fara modificare curriculumului si a modalitatii de evaluare.
17,8% este procentul parintilor care nu stiu/nu raspund.
Remarcam procentul mare al parintilor care nu sustin o astfel de decizie sau o sustin conditionat:
77,7%.
2. La intrebarea privitoare la posibilitatea inceperii anului scolar in data de 5 septembrie 2022 si a beneficiilor pe care o astfel de schimbare le va aduce,
66,7% dintre parinti considera ca o astfel de modificare a datei de incepere a anului scolar nu aduce beneficii sistemului educational;
un procent de 21,3% considera ca aceasta modificare poate aduce beneficii sistemului de educatie;
un procent de 11,9% nu stiu daca o astfel de modificare poate aduce beneficii sistemului educational romanesc.
3. In ceea ce priveste perceptia parintilor despre dobandirea competentelor cheie de catre elevi, pe parcursul actualei durate a anului scolar;
78,5% dintre acestia considera ca toate competentele cheie din programele scolare pot fi dobandite pe parcursul actualei durate a
anului scolar;
12.5% dintre respondenti considera ca actuala durata a anului scolar nu este suficienta pentru dobandirea competentelor cheie din
programele scolare;
9,1% nu stiu daca actuala durata a anului scolar este suficienta pentru dobandirea competentelor cheie din programele scolare.
parintii mentioneaza, in procent de 54,2%, ca structura anului scolar trebuie sa fie o decizie la nivelul ME;
26,7% dintre respondenti afirma ca structura anului scolar trebuie sa tina cont de solicitarile patronatelor din turism;
19,1% nu stiu daca este oportuna o astfel de interventie.
5. La intrebarea privitoare la dorinta ca ofertele manualelor scolare cumparate de ME si distribuite gratuit elevilor sa fie insotite si de auxiliarele/caietele de lucru:
intr-o pondere covarsitoare de 86,6%, parintii sunt de parere ca ofertele manualelor scolare cumparate de ME si distribuite gratuit elevilor
trebuie sa fie insotite si de auxiliarele/caietele de lucru;
doar 10,3% dintre parintii respondenti sunt de parere ca manualele nu ar trebui insotite si de auxiliare/caiete de lucru;
3,1% dintre parintii respondenti raspund nu stiu.
6. Din cel 65.120 de respondenti, 67,9% sunt din mediul urban si 32,1% sunt din mediul rural, 81,9% sunt de sex feminin si 18,1% sunt de sex masculin. Un procent de 54% din totalul respondentilor au studii superioare. 37,5% au studii liceale si un procent de 8,6% au minim 8 clase.
Din toate datele de mai sus, vorbim de un parinte educat si implicat in viata educationala a copiilor sai.
Avand in vedere raspunsurile obtinute, este clara pozitionarea parintilor respondenti ca fiind contrara informatiilor aparute in spatiul public, atat in ceea ce priveste trecerea de la semestre la trimestre, cat s in cea privitoare la posibilitatea inceperii anului scolar in data de 5 septembrie 2022.
Parintii sustin ca o investitie financiara a ME in achizitionarea auxiliarelor/caietelor de lucru ar fi in beneficiul elevilor.
Federatia Nationala a Parintilor a lansat un chestionar despre cum ar trebui sa se modifice structura anului scolar 2022-2023. Sondajul a fost lansat in contextul in care structura anului scolar s-ar putea modifica din nou - s-ar putea trece de la semestre la trimestre. Anuntul a venit chiar de la minstrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, care afirma ca "avem discutii in acest sens cu experti si dupa ce strangem toate parerile vom decide".
Adrian 25 Feb. 2022 13:54:49
Structura anului ?colar este dispropor?ionat?, dup? ampartirea an semestre, care niciodat? nu a fost pe semestre, vacan?ele au vizat structura pe trimestre.Toat? EUROPA civilizat? are o structur? a anului ?colar care are an vedere poten?ialul elevilor ?i durata an timp a posibilului efort intelectual.
Astfel anceputul anului ?colar este stabilit la sfar?itul lunii august, cu cateva zile administrative, pentru organizarea administrativ? a anceperii cursurilor de c?tre elevi.
Durata cursurilor este stabilit? an conformitatea cu poten?ialul psihologic al elevilor pe o perioad? de 4-5 s?ptamani de cursuri, perioad? corespunz?toare con?inuturilor unei „UNIT??I de ÎNV??ARE”, urmat? de o s?pt?man? de evaluare standardizat?, la nivel na?ional cu subiecte unice, gen celor care sunt antocmite pentru evalu?rile periodice de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a ?i a VIII-a, care NU sunt consemnate an catalog, astfel se poate „evalua” ?i activitatea didactic? a personalului didactic, care este beneficiarul unor calificative, an ultimi 22 de ani, dar f?r? ca performan?ele elevilor s? NU fi ajuns la 44% analfabetism func?ional.
Prin art. 245 din Legea nr. 1/2011, este prev?zut? formarea continu? a personalului didactic, care dup? orice form? de evolu?ie an carier?, prin grade didactice, ar trebui s? acumuleze minim 90 de credite transferabile prin cursuri de formare continu? pan? la pensie.
NU se antampl? acest? formare continu? din mai multe motive :
1. - NU esxist? Metodologia form?rii continue, cei din minister confund? inten?ionat cu Metodologia pentru ob?inerea gradelor didactice;
2. - NU exist? sanc?iuni financiare, prin pastrarea grada?iei de salarizare pan? la andeplinirea cerin?elor art. 245 din L. 1/2011 sau administrative, pan? la excluderea din sistem, pentru necorespundere pe post/catedr?, prevedere existent? an art. 61, lit. d din Legea nr. 53/2003-Codul muncii;
3. - Sanc?ionarea personalului didactic prin aplicarea dispozi?iilor art. 71 din Legea nr. 1/2011, referitoare la evaluarea elevilor F?R? aplicarea standardelor de evaluare na?ional?.
Domnul ministru probabil c? NU dore?te an mod real preg?tirea elevilor pentru genera?ia de maine de politicieni, din care ?i domnia sa face parte.
Aceste reglement?ri ar putea revigora eficien?a activit??ii didactice, diminuarea analfabetismului func?ional, la orice ce nivel, avand an vedere c? acest aspect NU se reg?se?te numai la absolven?ii de gimnaziu, ci ?i la cei cu studii universitare, chiar cu „doctorat” politic.