a) in baza contractului civil de furnizare servicii pentru activitati independente ocazionale, incheiat cu unitatile de invatamant preuniversitar sau inspectoratul scolar in care persoanele respective au prestat activitatea/activitatile pentru care sunt retribuite;
2. In situatia in care persoana opteaza pentru incheierea unui contract individual de munca, retributia cuvenita reprezinta salariul brut, din care se retin: CAS - 25%, CASS - 10% si impozit 10%.
Extras din ANEXELE la Ordinul ministrului educatiei nr. 4143 din 04.05.2023
Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile pentru Titularizare 2023
Art. 1 (1) Pentru organizarea si desfasurarea concursului se numeste comisia judeteana/municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a concursului, prin decizia inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) 4-20 secretari - inspectori scolari cu atributii referitoare la managementul resurselor umane/inspectori scolari/director;
c) 4-15 informaticieni/analisti programatori - fiecare remunerat cu un tarif de 4,30 lei /fisa candidat operata;
d) consilierul/consilierii juridic(i) ai inspectoratului scolar.
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul concursului national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau a centrelor de concurs este remunerata cu 1,016 lei.
Art. 2 (1) Proba scrisa a concursului are loc in centre de concurs, iar activitatea centrului de concurs este coordonata de o comisie, numita prin decizia inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar;
b) secretar - directorul/directorul adjurict al unitasii de invatamant in care se desfasoara proba scrisa - remunerat cu 321 lei;
c) 6-18 membri - inspectori colari, directori/directori adjuncti;
d) 4-6 informaticieni/analisti programatori/ajutori analisti programatori - fiecare remunerat cu 268 lei;
e) profesori asistenti (supraveghetori) - 6 ore/zi, fiecare remunerat cu un tarif de 128 lei /zi.
Art. 3 (1) Comisia judeteana/municipiului Bucuresti de organizare si desfasurare a inspectiilor speciale la clasa/probelor practice/orale eliminatorii in profilul postului, numiti prin decizia inspectorului scolar general, are urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) membri - cate doi profesori de specialitate titulari, cu gradul didactic I sau II/responsabili ai comisiilor metodice/inspectori scolari/metodisti ai inspectoratului scolar pentru fiecare limba moderna/materna la care s-au inscris candidati, pentru cel mult 40 de candidati - fiecare remunerat cu un tarif de 11,80 lei/candidat, cu exceptia inspectorilor scolari;
c) 1-7 secretari - inspectori scolari.
(2) Comisia judeteand/municipiului Bucuresti de organizare si solutionare a contestatiilor la inspectiile speciale la clasa/probele practice/orale eliminatorii in profilul postului, numita prin decizia inspectorului scolar general, are urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) membri - cate doi profesori titulari, cu gradul didactic I, cu specializarea in profilul postului/inspectori scolari cu specializarea in profilul postului/metodisti ai inspectoratului scolar cu specializarea in profilul postului, pentru fiecare disciplina de concurs la care s-au depus contestatii, pentru cel mult 40 de candidati - fiecare remunerat cu un tarif de 11,80 lei /candidat, cu exceptia inspectorilor scolari;
c) 1-2 secretari - inspectori scolari.
Art. 4 (1) Comisia de evaluare a lucrarilor scrise se constituie la nivelul fiecarui centru de evaluare, prin decizie a inspectorului scolar general, in urmatoarea componenta:
a) presedinte - inspector scolar general adjunct/inspector scolar
b) profesori evaluatori - cate doi profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplina de concurs/80 lucrari scrise - fiecare remunerat cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluat;
c) al treilea profesor evaluator, dupa caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 5578/2021 - remunerat cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluat;
d) 3-8 secretari de comisie - cadre didactice din invatamantul preuniversitar - fiecare remunerat cu 396 lei;
e) 4-8 informaticieni - fiecare remunerat cu un tarif de 4,30 lei/lucrare scrisa operata,
(2) In mod exceptional, pentru disciplinele la care nu se identifica profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II, inspectorul scolar general poate numi, cu avizul Ministerului Educatiei, membri in comisiile de evaluare a lucrarilor scrise inspectori scolar sau profesori titulari din invatamantul preuniversitar, care au dobandit cel putin definitivarea in invatamant, ori cadre didactice din invatamantul universitar, remunerati cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluata.
Art. 5 (1) Pentru evaluarea lucrarilor pentru care s-au depus contestatii se constituie, prin decizie a inspectorului scolar general, comisia de solutionare a contestatiilor formate in totalitate din alte persoane decat cele din comisia de evaluare a lucrarilor scrise:
a) presedinte - inspector scolar general/inspector scolar general adjunct/inspector scolar;
b) profesori evaluatori - cate doi profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplina de concurs/80 lucrari scrise - remunerat cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluata;
c) al treilea profesor evaluator, dupa caz, conform prevederilor art. 70 alin. (4) din Metodologia-cadru aprobata prin Ordinul ministrului educatiei nr. 6218/2022 - remunerat cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluata;
d) 2-4 secretari de comisie - cadre didactice din invatamantul preuniversitar - fiecare remunerat cu 396 lei;
e) 4-8 informaticieni-fiecare remunerat cu un tarif de 4,30 lei /lucrare scrisa operata.
(2) In mod exceptional, pentru disciplinele la care nu se identifica profesori evaluatori din invatamantul preuniversitar avand gradul didactic I sau II, inspectorul scolar general poate numi, cu avizul Ministerului Educatiei, membri in comisia de solutionare a contestatiilor inspectori scolari sau profesori titulari din invatamantul preuniversitar, care au dobandit cel putin definitivarea in invatamant ori cadre didactice din invatamantul universitar, remunerati cu un tarif de 19,25 lei/lucrare evaluata.
Art. 6 Pentru activitatea desfasurata in cadrul concursului national de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 856 lei.
(...)
Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile pentru Definitivat 2023
Art. 1 Personalul didactic, cu exceptia inspectorilor scolari generali/generali adjuncti si inspectorilor scolari care asigura desfasurarea activitatilor in cadrul examenului national de definitivare in centrele de examen, este platit dupa cum urmeaza:
a) Secretar/informatician/membru - 867 lei;
b) Profesor asistent - 128 lei.
Art. 2 Personalul didactic, cu exceptia inspectorilor scolari generali/generali adjuncti si inspectorilor scolari, care face parte din comisiile din centrele de evaluare/contestatii este platit dupa cum urmeaza:
a) Presedinte:
(i) la o comisie de pana la 1000 de candidati (inclusiv) - 1.926 lei;
(ii) la o comisie de peste 1000 de candidati - 2.033 lei.
b) Vicepresedinte - 1.177 lei;
c) Secretar/informatician - 963 lei;
d) Membru evaluator - 16,05 lei /lucrare corectata.
Art. 3 (1) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare sau la nivelul centrelor de examen este platita cu 1.016 lei.
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar, persoana responsabila cu derularea. si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 856 lei.
(3) Cadrul didactic metodist care efectueaza inspectiile de specialitate si evaluarea portofoliului profesional al candidatului inspectat in cadrul examenului national pentru definitivare in invatamantul preuniversitar este remunerat cu 11,80 lei/ora/candidat. Pentru fiecare inspectie de specialitate se considera 5 ore iar pentru evaluarea portofoliului profesional se considera o ora de activitate.
Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile de admitere la liceu 2023
Art. 1 Personalul didactic care face parte din comisiile de inscriere din unitatile de invatamant gimnazial/din centrele zonale/speciale de inscriere este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte, vicepresedinte, secretari:
(i) 289 lei/persoana (pana la 250 candidati);
(ii) 589 lei/persoana (peste 250 candidati si pana la 500 candidati);
(iii) 1177 lei/persoana (peste 500 candidati si pana la 1000 candidati);
(iv) 1284 lei/persoana (peste 1000 candidati);
b) membri in comisiile de inscriere din unitatile de invatamant gimnazial/din centrele zonale de inscriere (cadre didactice, informaticieni, operatori pe calculator): 2 lei pentru fiecare fisa de inscriere introdusa in calculator;
c) membri (cadre didactice, operatori pe calculator) din centrul special de inscriere: 589 lei/persoana,
Art. 2 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de admitere din unitatile de invatamant liceal este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte, secretar:
(i) 289 lei/persoana (pana la 250 candidati);
(ii) 589 lei/persoana (peste 250 candidati);
b) membri (evaluatori): 7 lei/candidat evaluat (probe practice sau orale) sau lucrare evaluata.
c) cadrele didactice asistenti pe perioada desfasurarii probei suplimentare de admitere, respectiv probei de admitere: 43 lei /zi.
(2) Personalul didactic care face parte din comisiile de admitere din unitatile de invatamant care organizeaza invatamant profesional de stat si invatamant dual de stat este platit dupa cum urmeaza;
a) Presedinte, vicepresedinte, secretar:
(i) 289 lei/persoand (pana la 250 candidati)
(ii) 589 lei/persoand (peste 250 candidati);
b) cadrele didactice care realizeaza preselectia candidatilor si cadrele didactice care evalueaza lucrarile: 7 lei/candidat evaluat sau lucrare evaluata;
c) cadrele didactice care asigura inscrierea candidatilor si ofera informatii si consiliere elevilor si parintilor acestora care se prezinta pentru inscriere si, de asemenea, care asigura verificarea dosarelor candidatilor declarati admisi: 2 lei pentru fiecare elev inscris;
d) cadrele didactice asistenti pe perioada desfasurarii probei suplimentare de admitere, respectiv probei de admitere: 43 lei/zi.
Art. 3 Persoana din comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, cu atributii in administrarea aplicatiei informatice dedicata admiterii in invatamantul liceal de stat, este salarizata cu un tarif de: 1284 lei.
Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile pentru Evaluarea Nationala 2023
Art. 1 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile organizate in unitatile de invatamant pentru evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a este platit dupa cum urmeaza:
a) presedinte - 642 lei;
b) membri, cu exceptia persoanei responsabile cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video - 589 lei;
c) asistent- 118 lei/zi,
(2) Personalul didactic care face parte din comisiile din centrele de evaluare /comisiile de contestatii pentru evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a, este platit dupa cum urmeaza:
a) presedintele:
(i) la o comisie de pana la 1000 de candidati (inclusiv) — 1498 lei;
(ii) la o comisie de peste 1000 de candidati - 1605 lei;
b) secretar, cadru didactic cu abilititi in operarea pe calculator/informatician, membru - 749 lei;
c) profesor evaluator - 12 lei/lucrare corectata.
(3) Pentru activitatea desfasurata in evaluarea nationala, persoana responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare/persoana de contact din unitatea de invatamant/centrul de comunicare este platita cu 1017 lei.
(4) Pentru activitatea desfasurata in Evaluarea nationala, persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio-video este platita cu 589 lei.
Cum sunt platiti profesorii si inspectorii din comisiile pentru Bacalaureat 2023
Art. 2 (1) Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat din centrele de examen si din centrele zonale de evaluare este platit dupa cum urmeaza;
A) Comisii din centre de examen:
a) presedintele:
(i) la o comisie de pana la 100 de candidati (inclusiv) - 1498 lei;
(ii) la o comisie de peste 100 de candidati - 1605 lei;
b) vicepresedinte, secretar, membru - 1017 lei;
c) asistent - 128 lei/zi.
B) Comisii din centre zonale de evaluare
a) presedintele;
(i) la o comisie de pana la 750 de candidati (inclusiv) - 2247 lei;
(ii) la o comisie de peste 750 de candidati - 2354 lei;
b) vicepresedinte - 1284 lei;
c) secretar, cadru didactic cu abilitati in operarea pe calculator/informatician - 1177 lei;
d) membru- 1017 lei;
e) profesor evaluator - 15 lei/lucrare corectata.
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului de Bacalaureat, persoana
responsabila cu activitatea de comunicatii virtuale la nivelul inspectoratelor scolare/persoana de contact din unitatea de invatamant liceal /centrul de comunicare este platita cu 1070 lei.
(3) Pentru activitatea desfasurata in cadrul examenului de bacalaureat persoana responsabila cu derularea si monitorizarea procesului de supraveghere audio- video este platita cu 856 lei.