Ministrul a vorbit despre profesorii necalificati din sistemul de invatamant:
"Trebuie sa vedem cum ii calificam pe profesorii necalificati de astazi. Am mai spus si repet — inca in sistemul de invatamant avem profesori necalificati. Chiar daca au terminat matematica si predau istoria, ca asa le permite legea, sau chiar nu au nicio calificare. De aici trebuie sa incepem pentru ca nu am vazut in niciun spital din Romania in care te-ai dus si te-a operat un medic care nu e medic, care nu e specialist. Nu am vazut nicaieri un ortoped facand o operatie la ochi. (...)
Avem profesor bun la matematica, dar nu avem profesor de desen in scoala respectiva si trebuie sa faca profesorul de matematica desen", a spus Liviu Pop, subliniind ca actul de educatie va creste atunci cand in sistem vor fi peste tot profesori calificati.
Ministrul este de parere ca momentan nu se poate introduce admiterea la liceu prin examen: "Nu cred ca astazi putem sa introducem admiterea la liceu in conditiile in care nu avem orientare scolara. Nu vreau sa dau exemplul altora, eu sunt tatal unei fetite care este in clasa a VII-a, scoala nu mi-a dat instrumentele necesare sa vad catre ce este pliata fetita mea. Vrea sa mearga pe zona teoretica, tehnologie. scoala nu are inca instrumentele prin care parintele, alaturi de profesori, si de elev la un moment dat, sa identifice care este orientarea in scoala.
Nefacand lucrul acesta, vin efectiv cu un criteriu total aleator — 'hai sa dam toti admitere la liceul cel mai bun din Bucuresti, la cel mai bun profil', si toti iau nota 10. si constatam ca, de fapt, din cei care finalizeaza liceul 30 sau 40% nici nu fac o universitate pe domeniul pe care au mers la liceu. Sustin aceasta admitere dupa ce am un criteriu clar de orientare scolara a elevului alaturi de profesor si parinte", a precizat Liviu Pop.
Marius 16 Iul. 2017 12:49:57
Domnule Ministru insasi dumneavoastra sunteti un necalificat pentru functia pe care o ocupati!, calificati-va dumneavoastra primul dupa care vedem ce facem si cu profesorii necalificati!!!!Gicu 12 Iul. 2017 17:35:33
Specializarea necalificatilor e o pacaleala. Sunt nemazgalitori necalificati mai talentati decat mazgalitorii de pictura cu licenta vezi expozitiile unui profesor de pictura tanar cu barba si ochelari,de la Liceul bucurestean Tonitza, al carui tata este artist textilist, iar pe mazgalitorul tanar il ''pretuieste mult'' o inspectoare de la sector 1,fosta directoare a aceluiasi liceu, deci este profesor calificat pe PILE. La Educatie tehnologica profesorii calificati in inginerie au fost alungati prin obligativitatea de a se recalifica cu 2 ani postuniversitari. La religie calificatilor le trebe binecuvantare pt a fi calificati recunoscuti. NUMAI PIEDICI SI PACALELI...Pensionarilor calificati la Educatie Tehnologica nu le mai trebuie 2 ani postuniversari si nici examene, pt ca PSDul lui Pop ii foloseste 80 la suta. Vreau sa-l aud pe POP pana pleaca peste 2 luni, ca SCOATE PENSIONARII DIN EDUCATIE SI BINECUVANTARILE ILEGALE. ASTA E BUBA EDUCATIEI CA DRAMA A ANGAJARILOR...DOMNULE MINISTRU INTERIMAR...Adrian 11 Iul. 2017 07:20:55
Calificarea profesorilor necalificați este simpla. Sa mearga la universitatile organizatoare de cursuri an profil si s-a rezolvat problema. Problema este de modul cum este structurat acum sistemul de invatamant universitar pentru a „scoate” profesori calificați. Dupã anul 2005, de cand s-a implementat Sistemul BOLOGNIA, sistemul de anvãțãmant universitar nu are organizat masteratul didactic, deși este prevãzut an legea educației cel puțin din anul 2011, pentru sistemul de anvãțãmant. Masteratul didactic ar fi trebuit sã se finalizeze cu specialitatea sau specialitãțile, pe care ar fi putut sã le predea un profesor an anvãțãmantul preuniversitar. Existã un studiu de impact, efectuat de Facultatea de sociologie din București, an sensul acesta, ancã din anul 2000. Rezultatul studiului propunea ca pentru anvãțãmantul preuniversitar profesorii sã se pregãteascã, prin formarea inițialã, la douã sau chiar trei discipline an conformitate cu opțiunile candidaților. Abrambureala din OUG nr. 49/2014, de modificare a Legii nr. 1/2011, a demonstrat demotivarea candidaților și implicit a universitãților de a organiza forma de masterat didactic, cu douã sau trei specializãri. Nimeni din sistemul de anvãțãmant universitar nu l-a luat an seamã, an ideea autonomiei universitare. Dar Ministerul Educației ar fi trebuit sã retragã licențele celor care nu s-au conformat prevederilor legale. Problema cu examenul la liceu poate fi soluționatã atunci cand sistemul de anvãțãmant preuniversitar va aplica propriile strategii referitoare la „anvãțarea dupã potențialul elevului”. Organizarea sistemului de anvãțãmant preuniversitar, ca sistem trebuie anceputã cu construcțiile de spații pentru a se lucra antr-un singur schimb. Dupã aceea se poate vorbi de introducerea de formațiuni de studiu de 15-20 de elevi și aplicarea strategiilor ministerului, referitoare la eficiența sistemului. Învãțãmantul preuniversitar obligatoriu panã la varsta de 16 ani dupã care poate fi orientat elevul cu o scrisoare de recomandare cãtre unitatea de anvãțãmant, care oferã specializãri, pe care elevul dorește și poate sã le urmeze. Atunci vom putea vorbi de aplicarea zicalei vechi romanești „omul potrivit la locul potrivit”. Ofertele de pregãtire trebuie sã fie flexibile orientate mereu pe ceea ce piața forței de muncã o cere. Statisticile vorbesc de foarte mulți absolvenți cu studii universitare care sunt șomeri, circa 25%. Iatã cateva aspecte care ar putea fi revigoratoare ale sistemului de anvãțãmant, care se vor putea face atunci cand voința politicã o va dori, dacã o va dori. Panã atunci numai vorbe goale, lipsite de orice perspectivã. Vom face ... Este un vechi slogan de dinainte de 1989. Nu este nimic nou antr-o astfel de atitudine.Ela 07 Iul. 2017 16:23:22
Și totuși....mai demult era admitere la liceu, elevii nu erau stresati sã aibã note mari la toate obiectele, ei ãnvațaumai bine la ce le plãcea și apoi se orientau la liceu